• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Björkenli
    Anonym skrev 2025-05-12 16:40:06 följande:
    Min anledning är att jag inte skulle utsätta mig för all smärta som ingreppet innebär, båda innan och under själva ingreppet
    Jaha!

Tänkte inte på det eftersom jag inte tyckte det var något att tala om alls.
    I de flesta länder verkar de ju göra äggplock i lätt narkos också så då känns ingenting. 
    För mig kändes ett lätt stick av bedövningen. 
  • Björkenli
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-12 21:07:45 följande:
    Jag har tagit blodprov vid tidigare graviditeter men ibland har det tagit fem dagar att få svar så gör bara det om jag redan vet att jag är gravid för att kolla hcg nivån, skulle aldrig orka vänta så länge i ovisshet vill ju veta nu direkt helst!
    Dag 4 är alldeles för tidigt.
    Du kommer inte veta säkert ändå förrän du testar på ett datum som faktiskt med säkerhet kan utesluta graviditet om det är negativt. 

Jag testade testa tidigt dag 8 när jag fick positivt. 
  • Kronärtskocka

Daisy: Tror jag provade ett sådant test en gång, men då var det negativt. Var aldrig gravid den cykeln heller. Har senare alltid använt digitala. ( Sista graviditeten tog jag också RFSUs vanliga, men de var så svaga att de bara gav mer oro trots plus.)?

Hör till dem som testar tidigt. Även om det ändå inte ger ett säkert svar. Har alltid plussat på ruvardag 5 med digitala test. Hoppas ditt plus kommer senare! Min klinik går efter blodprov på ruvardag 11. 

• Kronärtskocka

När jag tagit hcg test har jag gått till det labb jag vet är snabbast, svaret har då kommit på kvällen/natten. Men långa timmar att vänta ändå.

• Anonym (Daisy)
    Kronärtskocka skrev 2025-05-13 21:25:40 följande:

Daisy: Tror jag provade ett sådant test en gång, men då var det negativt. Var aldrig gravid den cykeln heller. Har senare alltid använt digitala. ( Sista graviditeten tog jag också RFSUs vanliga, men de var så svaga att de bara gav mer oro trots plus.)?

Hör till dem som testar tidigt. Även om det ändå inte ger ett säkert svar. Har alltid plussat på ruvardag 5 med digitala test. Hoppas ditt plus kommer senare! Min klinik går efter blodprov på ruvardag 11. 

Hade du testat tidigare då och fått negativt? var det med femdagars? Jag fick negativt idag på RD 6 så har i princip gett upp hoppet?
  • Björkenli

När jag läste på vad det ca dag 9- 10 som de testa tidigt skulle börjar bli säkra.
    Visst går det att testa positivt dag 6 men det är inte förändrats dag 10 du kan vara säker på att ett negativt test nog stämmer. 

Håller tummarna för dig!!

Vet hur stressigt det är. 

• Björkenli

Apropå stressigt. 

Igår var det blod i trosskyddet jag precis satte dit. Och jag blev förstås väldigt stressad. En del färsk blod på fingret!! Och hade precis tagit  vaginalt progesteron. 
    Tänkte ju direkt att ok,  det blev missfall.. jag som tänkte att jag var hyfsat safe nu när jag gått in i v8...
    Men så såg jag att had har skurit mig på fingret och att jag blödde från själva fingret!!!

Men va mycket känslor som kom innan jag insåg det..

Men det kändes skönt sen att då känna att det verkligen känns bra detta.  Jag var ju så ambivalent till vad sjutton jag nu kände i början där när jag var sjuk! Va så mycket känslor...
    Nu kändes det helt uppenbart att det vore väldigt tråkigt med abort...

Att liksom få börja om igen... Har ju redan kommit 8 v nu.. skulle ta så lång tid att komma hit igen... alla förberedelser... Cypern.. 
     Så jag var otroligt tacksam att det ännu inte find tecken på missfall. 

• Anonym (Daisy)

Är det någon som vet hur snabbt man kan göra nästa fösök efter misslyckad FET i medicinerad cykel, är det möjligt att börja direkt den ?mens? som kommer när man avslutar medicinen?

• Björkenli

Jag fick höra att jag kunde göra nästa ca 5 veckor efter  embryo transfern innan om det blev negativt...

• Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-14 20:28:39 följande:

Jag fick höra att jag kunde göra nästa ca 5 veckor efter  embryo transfern innan om det blev negativt...

Tack! Jag hörde med kliniken och de sa att jag ska meddela när mensen börjar så kan vi sätta igång direkt nu i den kommande cykeln. De sa även att de inte stänger under sommaren, vilket var skönt att höra

jag tycker all väntan faktiskt är det jobbigaste med processen, jag vill liksom bara vara klar med det och veta att antingen fungerade ÄD för oss eller så gjorde det inte det, så man slipper vara i den här mellanperioden. Vi har två embryon kvar i frysen så är väl bara att köra på?
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024