• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-02 12:48:25 följande:

Jag hade ultraljud idag och allt såg fint ut så har fått datum för transfer den måndag den  9 juni, åh vad jag hoppas att det ska gå nu på andra försöket! 

Hej lycka till.
    Håller tummar och tår.
    Jag tog mitt G-test idag blodprov. Väntar på resultat.
    Hade insättning 21maj. 
    Så vi ligger nära i tid. 
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-02 14:27:09 följande:
    Hej lycka till.
    Håller tummar och tår.
    Jag tog mitt G-test idag blodprov. Väntar på resultat.
    Hade insättning 21maj. 
    Så vi ligger nära i tid. 

Tack! 

gud vad nervöst, har du inte tjuvtestat alls? Kommer svaret idag tror du?

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-02 16:05:41 följande:

Tack! 

gud vad nervöst, har du inte tjuvtestat alls? Kommer svaret idag tror du?

Hej
    Nä inte testat ett dugg faktiskt..
    Blivit vilseledd så mycket med kiss stickor tidigare så lägger ned dem..
    Nä det dröjer nog ett par dagar. Speciellt då det är mycket röda dagar nu.
    Men borde väl vara i veckan i alla fall. 
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-02 19:08:50 följande:
    Hej
    Nä inte testat ett dugg faktiskt..
    Blivit vilseledd så mycket med kiss stickor tidigare så lägger ned dem..
    Nä det dröjer nog ett par dagar. Speciellt då det är mycket röda dagar nu.
    Men borde väl vara i veckan i alla fall. 
    Det är så segt att hcg-proven alltid tar flera dagar, andra provsvar får man ju ofta samma dag. Men det kommer säkert nu i veckan iallafall! Strongt att du orkar vänta, hade jag aldrig klarat :)
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-03 08:56:05 följande:
    Det är så segt att hcg-proven alltid tar flera dagar, andra provsvar får man ju ofta samma dag. Men det kommer säkert nu i veckan iallafall! Strongt att du orkar vänta, hade jag aldrig klarat :)
    Tack
    Har typ lite ångest för när resultatet kommer. Vill ha det och inte på samma gång. Har svullna bröst och ökad puls. Mår lite illa ibland. Men det kan ju lika gärna vara effekt av kortisonet tex eller progesteronet..

Försöker ta det lungt men svårt med en snart 2-åring. Hon vill bli buren ofta. De har sagt på kliniken att det är inga problem men jag är lite matt så vill helst inte gå runt med henne om jag kan..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2025-06-04 20:16:19 följande:
    Tack
    Har typ lite ångest för när resultatet kommer. Vill ha det och inte på samma gång. Har svullna bröst och ökad puls. Mår lite illa ibland. Men det kan ju lika gärna vara effekt av kortisonet tex eller progesteronet..

Försöker ta det lungt men svårt med en snart 2-åring. Hon vill bli buren ofta. De har sagt på kliniken att det är inga problem men jag är lite matt så vill helst inte gå runt med henne om jag kan..
    Hej
    Fick just mitt svar via sms har 517 i hcg värde. Står gravidvärde. Kommer inte alls ihåg. Vad innebär detta. Försöker läsa mig till om det är bra eller dåligt. Vill inte ta ut segern i förskott. Men det börjar bubbla inombords. Nån som har bättre koll..
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-05 11:23:25 följande:
    Hej
    Fick just mitt svar via sms har 517 i hcg värde. Står gravidvärde. Kommer inte alls ihåg. Vad innebär detta. Försöker läsa mig till om det är bra eller dåligt. Vill inte ta ut segern i förskott. Men det börjar bubbla inombords. Nån som har bättre koll..

Ååh grattis, det låter ju lovande iallafall! Vilken RD tog du provet på? Det viktiga är väl ökningen egentligen, att det dubblar efter 48 h. Har du tagit något mer prov?

här är en hcg-tabell med missfallsrisk när prov är taget dag 16, dvs motsvarande RD dag 11 med femdagars  blasto.

• Kronärtskocka
    Hej

Hej!

Så skönt med högt värde. Det borde vara ruvardag 12va? Eller räknat jag fel? Min klinik testar dag 11 och då ska värdet vara över 100. Sedan om det var mycket eller lite över bryr de sig inte om. Vet att jag hade 326 vid ett försök (blev missfall) och 151 den graviditet som blev min dotter, så den gången var jag orolig för att det var lågt, men gick ju bra ändå. Och min klinik sa att jag inte skulle oroa mig utan att allt var bra.  Så det kan vara olika högt och ändå gå bra. Hoppas du fått  tydliga besked från din klinik. 

Håller tummarna för att du får ha lagoma symptom och att de kommande veckorna går snabbt nu!

• Kronärtskocka
    Hej

Hej!

Så skönt med högt värde. Det borde vara ruvardag 12va? Eller räknat jag fel? Min klinik testar dag 11 och då ska värdet vara över 100. Sedan om det var mycket eller lite över bryr de sig inte om. Vet att jag hade 326 vid ett försök (blev missfall) och 151 den graviditet som blev min dotter, så den gången var jag orolig för att det var lågt, men gick ju bra ändå. Och min klinik sa att jag inte skulle oroa mig utan att allt var bra.  Så det kan vara olika högt och ändå gå bra. Hoppas du fått  tydliga besked från din klinik. 

Håller tummarna för att du får ha lagoma symptom och att de kommande veckorna går snabbt nu!

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-05 11:51:36 följande:

Ååh grattis, det låter ju lovande iallafall! Vilken RD tog du provet på? Det viktiga är väl ökningen egentligen, att det dubblar efter 48 h. Har du tagit något mer prov?

här är en hcg-tabell med missfallsrisk när prov är taget dag 16, dvs motsvarande RD dag 11 med femdagars  blasto.

Hej
    Har inte koll på RD.
    Är en 5 dagars blastocyst.
    Transfer var den 21a maj och provet tog jag i måndags 2a juni.
    Kliniken bekräftade också nu att jag är gravid och det var ett bra värde. Ska boka in ultraljud på två veckor. Börjar känna mig försiktigt glad nu. 
    Ska hålla ned förväntningarna men bubblar mer och mer. Det fastnade i livmodern hurra! 
    Inte tagit något mer prov ännu tänkte gå dit nästa mån. De har dropin där jag går lokalt för prov, ultraljud m.m.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024