• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-05-18 01:43:09 följande:

Tack snälla!!

Inte riktigt fattat än tror jag.

Det är stort, overkligt och se hjärtslagen. Kan relatera till känslan. Sen kan det ta ett tag innan man faktiskt mentalt fattar att det är inne en själv. För mig var det först när jag kände första rörelsen inne i mig. Moderkakan satt i framvägg, så sparkarna dröjde det länge innan jag kände. Kommer ihåg att jag stod utanför en hiss. Då kände jag inne i kroppen som att någon åkte hiss. Upp och ned. Svårt och förklara men är typ så jag kan beskriva det...
  • Björkenli

Choklad 

Wow låter som en häftig upplevelse!!

Jag är nog mer avstängning fortfarande. Vet inte om det beror på.. liksom oro och rädsla för hur det ska bli när barnet kommer...  hur jag ska klara detta själv osv.. Eller om det är att haj fortfarande inte vågar ta ut segern i förskott tills typ v13... Jag vet inte vad det beror på..

Men oro finns helt klart där. Jag väntade in i det sista med att börja fertilitetsbehandling i över huvud taget pga att de kändes så övermäktigt att göra detta själv...
    Speciellt med ett svagt socialt nätverk...
    Hur ska jag kunna göra någonting alls ? Gå och träna? Osv osv.  Jag har sett på nära hand hur mycket hon det krävs att ha småbarn och då har dom ändå alltid vara två...

Jag hade samtal med två olika psykologer som båda känner mig eftersom jag bokat tider hos dom då och då genom åren..

Båda tyckte att jag skulle göra det. 

Den ena sa att det kommer vara riktigt tufft men samtidigt vara värt det. 

Då bestämde jag mig för att bara köra. Att allting får lösa sig. 

• Always choklad
    Björkenli skrev 2025-05-19 23:11:14 följande:

Choklad 

Wow låter som en häftig upplevelse!!

Jag är nog mer avstängning fortfarande. Vet inte om det beror på.. liksom oro och rädsla för hur det ska bli när barnet kommer...  hur jag ska klara detta själv osv.. Eller om det är att haj fortfarande inte vågar ta ut segern i förskott tills typ v13... Jag vet inte vad det beror på..

Men oro finns helt klart där. Jag väntade in i det sista med att börja fertilitetsbehandling i över huvud taget pga att de kändes så övermäktigt att göra detta själv...
    Speciellt med ett svagt socialt nätverk...
    Hur ska jag kunna göra någonting alls ? Gå och träna? Osv osv.  Jag har sett på nära hand hur mycket hon det krävs att ha småbarn och då har dom ändå alltid vara två...

Jag hade samtal med två olika psykologer som båda känner mig eftersom jag bokat tider hos dom då och då genom åren..

Båda tyckte att jag skulle göra det. 

Den ena sa att det kommer vara riktigt tufft men samtidigt vara värt det. 

Då bestämde jag mig för att bara köra. Att allting får lösa sig. 

Hej
    Tror att man anpassar sig helt enkelt, gör det som krävs. Idag finns det ju fler möjligheter när det krisar olika barnvaktsföretag och man kan låta någon annan vabba som är närstående.
    Vi är egenföretagare i gemensam firma. Inte lätt alla gånger och våra föräldrar bor 1,5h bort enkel väg men det får gå.
  • Anonym (Daisy)

Det blev aldrig något positivt test här så nu kör vi på med nästa transfer, väntar bara på att mensen ska börja. Jag tog sista progynon och cyclogest i söndags så hoppas det inte dröjer alltför länge? Lite nervöst bara med alla röda dagar som kommer nu när man ska få till ultraljud och så, men det är är väl bara att hålla tummarna att fet löser sig.

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-20 14:20:58 följande:

Det blev aldrig något positivt test här så nu kör vi på med nästa transfer, väntar bara på att mensen ska börja. Jag tog sista progynon och cyclogest i söndags så hoppas det inte dröjer alltför länge? Lite nervöst bara med alla röda dagar som kommer nu när man ska få till ultraljud och så, men det är är väl bara att hålla tummarna att fet löser sig.

Vad tråkigt att höra att det inte gick denna gång. Du får ladda om batterierna och köra igen när du och kroppen är redo <3
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-20 21:58:59 följande:
    Vad tråkigt att höra att det inte gick denna gång. Du får ladda om batterierna och köra igen när du och kroppen är redo <3
    Tack! Jag vill bara köra på direkt, känns skönt nu när man redan är inne i det och lättare att inte deppa ihop över att första inte funkade om man kan fokusera framåt på nästa möjlighet. Är väldigt glad att jag har två embryon kvar i frysen!
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-21 09:38:45 följande:
    Tack! Jag vill bara köra på direkt, känns skönt nu när man redan är inne i det och lättare att inte deppa ihop över att första inte funkade om man kan fokusera framåt på nästa möjlighet. Är väldigt glad att jag har två embryon kvar i frysen!
    Hej
    Då är det bara köra då när kroppen är redo. Själv har jag varit på transfer idag. Hoppas så det fungerar denna gång. Är på klinik i Mallorca kom hit igår tisdag eftermiddag och åker hem fredag eftermiddag. Jag försöker om möjligt och om ekonomin tillåter att inte stressa igenom det utan se det som en minisemester och en tid för avslappning. Kommer stressa upp mig själv ändå så det räcker när jag är hemma och leta efter tecken. Ska försöka försöka verkligen att inte göra det denna gång. Försöka inte tjuvtesta innan heller..Min testdag är jag bortrest så kommer meddela kliniken att vi måste skjuta upp den ett par dagar. Nu har jag tänkt till lite och har hotell som har frukost till halv 2 så jag kan äta flera gånger om om jag vill. Öppnar 8 på morgonen så blir inte så dyrt, en middag på kvällen i övrigt och kanske en glass. Även tagit resan på avbetalning så en liten avgift månad för månad istället för en stor utgift på en gång. Nu blir det mindre fokus på att känna efter och oroa sig då i ett par dagar i alla fall..Går och typ vaggar fram här. Blev omsprungen av ett äldre herre med käpp..Då är det lagom tempo.
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-21 20:32:54 följande:
    Hej
    Då är det bara köra då när kroppen är redo. Själv har jag varit på transfer idag. Hoppas så det fungerar denna gång. Är på klinik i Mallorca kom hit igår tisdag eftermiddag och åker hem fredag eftermiddag. Jag försöker om möjligt och om ekonomin tillåter att inte stressa igenom det utan se det som en minisemester och en tid för avslappning. Kommer stressa upp mig själv ändå så det räcker när jag är hemma och leta efter tecken. Ska försöka försöka verkligen att inte göra det denna gång. Försöka inte tjuvtesta innan heller..Min testdag är jag bortrest så kommer meddela kliniken att vi måste skjuta upp den ett par dagar. Nu har jag tänkt till lite och har hotell som har frukost till halv 2 så jag kan äta flera gånger om om jag vill. Öppnar 8 på morgonen så blir inte så dyrt, en middag på kvällen i övrigt och kanske en glass. Även tagit resan på avbetalning så en liten avgift månad för månad istället för en stor utgift på en gång. Nu blir det mindre fokus på att känna efter och oroa sig då i ett par dagar i alla fall..Går och typ vaggar fram här. Blev omsprungen av ett äldre herre med käpp..Då är det lagom tempo.
    Håller verkligen alla tummar att det funkar för dig denna gången! Skönt att kunna ha lite ledigt och ta det lugnt också, istället för att behöva skynda hem på flyget. Det låter ju som du har de bästa förutsättningarna!

Har du någon med dig på resan? min sambo var med vid transfern och han tyckte det var så himla häftigt att kunna se när det hände, de visade ultraljudet på en tv på väggen och så fick man en bild efter också. 

Min mens började inatt så nu påbörjar vi vårt andra försök, det känns så mycket lugnare denna gången nu när man vet vad som väntar.
  • LMSM
    Hej allihopa!

Jag undrar lite hur ni tänker inför en återföring. Jag kommer ju använda donerade ägg den här gången och har efter min senaste misslyckade ivf börjat träna och främst springa igen. Försöker att inte springa så långa sträckor men 5 km 3-4 gånger i veckan. Det är min go to och jag mår verkligen bra av det och när jag mått dåligt har det alltid fått mig att må bättre. Iom iver senaste 2,5 året och att jag inte velat köra för mkt cardio och stressa kroppen sp har jag inte sprungit ngt men är så trött på att leva så nu så tänkte att eftersom det inte är mina ägg så bör det vara okej? Eller gäller det även att inte köra cardio inför en återföring? får kroppen svårare att ta emot ett embryo då? 

lite ångest om det skulle ha någon negativ påverkan inför en återföring 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-22 06:49:10 följande:
    Håller verkligen alla tummar att det funkar för dig denna gången! Skönt att kunna ha lite ledigt och ta det lugnt också, istället för att behöva skynda hem på flyget. Det låter ju som du har de bästa förutsättningarna!

Har du någon med dig på resan? min sambo var med vid transfern och han tyckte det var så himla häftigt att kunna se när det hände, de visade ultraljudet på en tv på väggen och så fick man en bild efter också. 

Min mens började inatt så nu påbörjar vi vårt andra försök, det känns så mycket lugnare denna gången nu när man vet vad som väntar.
    Hej
    Nä denna gången åker jag själv.
    Ja jag hoppas att det är bra förutsättningar. Går runt här och sväller som man gör av medicinen...
    Då vi gör syskonförsök är maken hemma med vår dotter. Lite skumt och vara här där alla är par/familjer men det funkar. Alla är trevliga och vill man prata är det bara slå sig ner med nå britter eller Irländare de är alltid villiga och prata.
    Skönt att mensen kommer som planerat. 
    Då är det bara att köra igång då igen om du är redo.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024