• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-05 16:46:32 följande:
    Hej
    Har inte koll på RD.
    Är en 5 dagars blastocyst.
    Transfer var den 21a maj och provet tog jag i måndags 2a juni.
    Kliniken bekräftade också nu att jag är gravid och det var ett bra värde. Ska boka in ultraljud på två veckor. Börjar känna mig försiktigt glad nu. 
    Ska hålla ned förväntningarna men bubblar mer och mer. Det fastnade i livmodern hurra! 
    Inte tagit något mer prov ännu tänkte gå dit nästa mån. De har dropin där jag går lokalt för prov, ultraljud m.m.
    Då tog du prov på ruvardag 12, så det är ett jättebra värde och du har all anledning att vara glad! :) 
  • Always choklad

Hej
    Tack så mycket för infon. Ja jag berättade just för min man vi är optimistiska och försiktigt glada. 
    Nu ser jag fram emot ultraljudet

• Björkenli

Jag är i v 10+5 idag. 
    Kan nog inte fatta att jag är gravid ändå. 
    Jag har fattat rent logiskt men känslomässigt går det inte att ta in.  Har appen Preggo där man ser 3D bild av hur stort ens barn är för varje vecka, och kam snurra den . Och klicka för att få den i verklig storlek.  Det är helt ofattbart att det finns en sån liten krabat i min kropp. Stort som ett plommon och med gigantiskt huvud som en alien, men små armar och ben där fingrarna har förlorat simhuden och naglar har utvecklats. 

Jag har tyvärr gått upp i vikt framförallt senaste året, så jag känner absolut ingenting. Har läst annars att man själv kan känna att det sitter lite tight fårn v 9 redan typ...

Kommer kännas stort när jag själv sen faktiskt ser att magen börjar växa....

Jag är inte direkt illamående längre men har absolut ingen aptit. Dvs ingen matlust, men jag är inte mindre hungrig för det!!

Så opraktiskt kombination!!

Så nu ikväll var jag vrålhungrig och försökte tänka vad sjutton jag kunde få i mig som jag faktiskt klarar att äta. 

Mackor går bra, men det blir jag inte mätt på...

Nu sitter jag här med en tallrik middag som jag lagat framför mig och är jättehungrig men har ingen lust alls att äta det där!!

Någon annan som upplevt liknande vid gravid...?

Dvs jag är inte direkt illamående nu, kanske lätt i bakgrund på sin höjd,  men har en aversion mot mat... Inte all... ibland tänker jag på något som jag inser att jag har LUST att äta,  och blir jätteglad :))

Så märkligt...

• Anonym (Daisy)

Idag gjorde jag min andra transfer och allt gick fint, tog även ett progesteronprov som jag får svar på imorgon. Hoppas såklart det fäster denna gången men känner mig väl mindre positiv än sist? men nu är det bara att ta dig igenom dagarna tills man kan testa, jag tar nog testa tidigt på fredag eller lördag!

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-09 20:07:35 följande:

Idag gjorde jag min andra transfer och allt gick fint, tog även ett progesteronprov som jag får svar på imorgon. Hoppas såklart det fäster denna gången men känner mig väl mindre positiv än sist? men nu är det bara att ta dig igenom dagarna tills man kan testa, jag tar nog testa tidigt på fredag eller lördag!

Härligt, skönt att det kändes bra.
    Håller tummarna och tårna 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-06-05 21:24:40 följande:

Jag är i v 10+5 idag. 
    Kan nog inte fatta att jag är gravid ändå. 
    Jag har fattat rent logiskt men känslomässigt går det inte att ta in.  Har appen Preggo där man ser 3D bild av hur stort ens barn är för varje vecka, och kam snurra den . Och klicka för att få den i verklig storlek.  Det är helt ofattbart att det finns en sån liten krabat i min kropp. Stort som ett plommon och med gigantiskt huvud som en alien, men små armar och ben där fingrarna har förlorat simhuden och naglar har utvecklats. 

Jag har tyvärr gått upp i vikt framförallt senaste året, så jag känner absolut ingenting. Har läst annars att man själv kan känna att det sitter lite tight fårn v 9 redan typ...

Kommer kännas stort när jag själv sen faktiskt ser att magen börjar växa....

Jag är inte direkt illamående längre men har absolut ingen aptit. Dvs ingen matlust, men jag är inte mindre hungrig för det!!

Så opraktiskt kombination!!

Så nu ikväll var jag vrålhungrig och försökte tänka vad sjutton jag kunde få i mig som jag faktiskt klarar att äta. 

Mackor går bra, men det blir jag inte mätt på...

Nu sitter jag här med en tallrik middag som jag lagat framför mig och är jättehungrig men har ingen lust alls att äta det där!!

Någon annan som upplevt liknande vid gravid...?

Dvs jag är inte direkt illamående nu, kanske lätt i bakgrund på sin höjd,  men har en aversion mot mat... Inte all... ibland tänker jag på något som jag inser att jag har LUST att äta,  och blir jätteglad :))

Så märkligt...

Ja inställningen till mat kan bli skum. Det finns allt från folk som äter blomjord till tuggar på aluminium folie..Du är nog inte ensam.  Jag hade själv inget direkt sug eller aversion då i min förra graviditet första tiden förutom att jag smååt konstant för att inte må illa eller gråta typ. Var ett känslomässigt vrak. Kunde inte se en enda reklam typ Merci chokladen och verters orginal fick mig och stortjuta jättekonstigt..Än så länge har inget börjat hända på mat eller sugfronten..
  • Anonym (Daisy)

Fick svar på progesteron provet och det låg lite lågt denna gången så jag ska lägga till extra cyclogest. Hade ca 31 nmol/l nu och 70 förra gången, märkligt att det kan skilja sig så!

Det var ju tur att jag insisterade på att testa, eftersom jag låg högt sist tyckte inte kliniken att något prov behövdes egentligen denna gången. Lite synd bara att jag inte kunde ta provet dagen innan transfer eftersom jag gjorde på en måndag, hade ju varit bra att hinna få upp värdet lite innan insättningen, vet inte om det hinner göra någon skillnad nu.

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-10 16:57:59 följande:

Fick svar på progesteron provet och det låg lite lågt denna gången så jag ska lägga till extra cyclogest. Hade ca 31 nmol/l nu och 70 förra gången, märkligt att det kan skilja sig så!

Det var ju tur att jag insisterade på att testa, eftersom jag låg högt sist tyckte inte kliniken att något prov behövdes egentligen denna gången. Lite synd bara att jag inte kunde ta provet dagen innan transfer eftersom jag gjorde på en måndag, hade ju varit bra att hinna få upp värdet lite innan insättningen, vet inte om det hinner göra någon skillnad nu.

Hej
    På min klinik testar det alltid i samband med transfern samma dag. Aldrig före och så brukar de sätta in en susp efter transfer för good luck. Det är ju andra transfern du gör så de borde väl hittat bra nivå för just dig. Nån gång vet jag att jag fått öka efteråt efter jag fått resultat, och ibland är det rätt värde och inget xtra behövs. Tror den mängd man är satt på även är xtra itagen pga att man kissar och läker ut gradvis innan det är dags för nästa dos..
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024