• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-14 22:22:16 följande:
    Tack! Jag hörde med kliniken och de sa att jag ska meddela när mensen börjar så kan vi sätta igång direkt nu i den kommande cykeln. De sa även att de inte stänger under sommaren, vilket var skönt att höra

jag tycker all väntan faktiskt är det jobbigaste med processen, jag vill liksom bara vara klar med det och veta att antingen fungerade ÄD för oss eller så gjorde det inte det, så man slipper vara i den här mellanperioden. Vi har två embryon kvar i frysen så är väl bara att köra på?
    Hej
    Är upp till var och en antar jag men jag har alltid gjort ett ultraljud innan jag startat på nytt för att kolla att allt är ok där nere..är lite olika hur mensen kommer efter..ibland kan den bli ojämn... Ibland fäster ägget inte bara av nån anledning. Så var det för mig sist i januari, sen tog det nån månad innan den var på plats och förra månaden var jag jätte förkyld och gick på antibiotika så då sköt jag upp det..Har de gett dig någon möjlig anledning till att det inte tog sig?
    Jag ska ha embryoglue nu nästa vecka för att safa lite om det har svårt att fästa..Sen är det bara hoppas att det utvecklar sig som det ska och blir kvar.  
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-14 22:36:34 följande:
    Hej
    Är upp till var och en antar jag men jag har alltid gjort ett ultraljud innan jag startat på nytt för att kolla att allt är ok där nere..är lite olika hur mensen kommer efter..ibland kan den bli ojämn... Ibland fäster ägget inte bara av nån anledning. Så var det för mig sist i januari, sen tog det nån månad innan den var på plats och förra månaden var jag jätte förkyld och gick på antibiotika så då sköt jag upp det..Har de gett dig någon möjlig anledning till att det inte tog sig?
    Jag ska ha embryoglue nu nästa vecka för att safa lite om det har svårt att fästa..Sen är det bara hoppas att det utvecklar sig som det ska och blir kvar.  

Jag har testdag först i nästa vecka så de säger att de fortfarande håller tummarna för denna. Jag gissar att det är omöjligt att säga varför det inte fäste, det kan ju varit fel på embryot tex, tyvärr gör de inte PGT test så det finns ju alltid risk att embryot har kromosomfel och att det inte blir något därför. Jag har varit naturligt gravid 9 ggr så det brukar inte vara problem just med att det fäster. Får väl hålla tummarna för nästa gång istället?

Hoppas att embryoglue funkar för dig!

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-15 08:04:43 följande:

Jag har testdag först i nästa vecka så de säger att de fortfarande håller tummarna för denna. Jag gissar att det är omöjligt att säga varför det inte fäste, det kan ju varit fel på embryot tex, tyvärr gör de inte PGT test så det finns ju alltid risk att embryot har kromosomfel och att det inte blir något därför. Jag har varit naturligt gravid 9 ggr så det brukar inte vara problem just med att det fäster. Får väl hålla tummarna för nästa gång istället?

Hoppas att embryoglue funkar för dig!

Hej okej men då är det ju inte helt kört än. Tack för omtanken. Tog Ovitrelle igår kväll så nu är vi back in business så att säga. Lite illamående idag.
  • Björkenli

Imorgon har jag tid för tidigt ultraljud tillslut!
    Det blir i v7+5. Då är barnet rätt stort ändå! Eller inte stort men helt klart synligt,  1.5cm stort typ.
    Hoppas det inte blir något negativt besked... 
    Ibland händer det ju att fostret har dött..

Men jag är mer illamående idag så hoppas det betyder att den lever...

• Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-15 23:24:12 följande:

Imorgon har jag tid för tidigt ultraljud tillslut!
    Det blir i v7+5. Då är barnet rätt stort ändå! Eller inte stort men helt klart synligt,  1.5cm stort typ.
    Hoppas det inte blir något negativt besked... 
    Ibland händer det ju att fostret har dött..

Men jag är mer illamående idag så hoppas det betyder att den lever...

Åh vad spännande, lycka till! Håller tummarna att allt ser fint ut!
  • Björkenli

Det såg bra ut!

Man såg bara en grå klump, inte huvud ens. Men man sig något blinka i mitten! Så det var lite coolt att se hjärtat!

Det var typ den infon man fick,  man ser ju inget mer. 

Jo man ser ju storleken också. Hon mätte och utifrån längden beräknades den vara v 7+6, men egentligen är jag 7+5.
    Men kändes positivt- hellre lite större än förväntat än mindre än förväntat!

Men det var lite nervöst först för hon sa: ja,  här är gulesäcken. Så... Det borde vara ett foster här någonstans. Och så letade hon ändå en stund...

När jag sett bilder på ultraljud v8 så har guldsmycken varit precis bredvid, så det var lite nervöst när man såg gulesäcken så himla tydligt men ingenting alls bredvid först. 

Men ja,  sen hittade hon det tillslut och allt såg ju bra ut:)

Känns nog fortfarande overkligt!!

• Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-16 13:06:23 följande:

Det såg bra ut!

Man såg bara en grå klump, inte huvud ens. Men man sig något blinka i mitten! Så det var lite coolt att se hjärtat!

Jo man ser ju storleken också. Hon mätte och utifrån längden beräknades den vara v 7+6, men egentligen är jag 7+5.

Men det var lite nervöst först för hon sa: ja,  här är gulesäcken. Så... Det borde vara ett foster här någonstans. Och så letade hon ändå en stund...

När jag sett bilder på ultraljud v8 så har guldsmycken varit precis bredvid, så det var lite nervöst när man såg gulesäcken så himla tydligt men ingenting alls bredvid först. 

Vad skönt att det såg bra ut, grattis!
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-05-16 13:06:23 följande:

Det såg bra ut!

Hej
    Vad glad jag blir för din skull, kram. 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-05-18 01:43:09 följande:

Tack snälla!!

Inte riktigt fattat än tror jag.

Det är stort, overkligt och se hjärtslagen. Kan relatera till känslan. Sen kan det ta ett tag innan man faktiskt mentalt fattar att det är inne en själv. För mig var det först när jag kände första rörelsen inne i mig. Moderkakan satt i framvägg, så sparkarna dröjde det länge innan jag kände. Kommer ihåg att jag stod utanför en hiss. Då kände jag inne i kroppen som att någon åkte hiss. Upp och ned. Svårt och förklara men är typ så jag kan beskriva det...
  • Björkenli

Choklad 

Wow låter som en häftig upplevelse!!

Jag är nog mer avstängning fortfarande. Vet inte om det beror på.. liksom oro och rädsla för hur det ska bli när barnet kommer...  hur jag ska klara detta själv osv.. Eller om det är att haj fortfarande inte vågar ta ut segern i förskott tills typ v13... Jag vet inte vad det beror på..

Men oro finns helt klart där. Jag väntade in i det sista med att börja fertilitetsbehandling i över huvud taget pga att de kändes så övermäktigt att göra detta själv...
    Speciellt med ett svagt socialt nätverk...
    Hur ska jag kunna göra någonting alls ? Gå och träna? Osv osv.  Jag har sett på nära hand hur mycket hon det krävs att ha småbarn och då har dom ändå alltid vara två...

Jag hade samtal med två olika psykologer som båda känner mig eftersom jag bokat tider hos dom då och då genom åren..

Båda tyckte att jag skulle göra det. 

Den ena sa att det kommer vara riktigt tufft men samtidigt vara värt det. 

Då bestämde jag mig för att bara köra. Att allting får lösa sig. 

• Always choklad
    Björkenli skrev 2025-05-19 23:11:14 följande:

Choklad 

Wow låter som en häftig upplevelse!!

Jag är nog mer avstängning fortfarande. Vet inte om det beror på.. liksom oro och rädsla för hur det ska bli när barnet kommer...  hur jag ska klara detta själv osv.. Eller om det är att haj fortfarande inte vågar ta ut segern i förskott tills typ v13... Jag vet inte vad det beror på..

Men oro finns helt klart där. Jag väntade in i det sista med att börja fertilitetsbehandling i över huvud taget pga att de kändes så övermäktigt att göra detta själv...
    Speciellt med ett svagt socialt nätverk...
    Hur ska jag kunna göra någonting alls ? Gå och träna? Osv osv.  Jag har sett på nära hand hur mycket hon det krävs att ha småbarn och då har dom ändå alltid vara två...

Jag hade samtal med två olika psykologer som båda känner mig eftersom jag bokat tider hos dom då och då genom åren..

Båda tyckte att jag skulle göra det. 

Den ena sa att det kommer vara riktigt tufft men samtidigt vara värt det. 

Då bestämde jag mig för att bara köra. Att allting får lösa sig. 

Hej
    Tror att man anpassar sig helt enkelt, gör det som krävs. Idag finns det ju fler möjligheter när det krisar olika barnvaktsföretag och man kan låta någon annan vabba som är närstående.
    Vi är egenföretagare i gemensam firma. Inte lätt alla gånger och våra föräldrar bor 1,5h bort enkel väg men det får gå.
  • Anonym (Daisy)

Det blev aldrig något positivt test här så nu kör vi på med nästa transfer, väntar bara på att mensen ska börja. Jag tog sista progynon och cyclogest i söndags så hoppas det inte dröjer alltför länge? Lite nervöst bara med alla röda dagar som kommer nu när man ska få till ultraljud och så, men det är är väl bara att hålla tummarna att fet löser sig.

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-20 14:20:58 följande:

Det blev aldrig något positivt test här så nu kör vi på med nästa transfer, väntar bara på att mensen ska börja. Jag tog sista progynon och cyclogest i söndags så hoppas det inte dröjer alltför länge? Lite nervöst bara med alla röda dagar som kommer nu när man ska få till ultraljud och så, men det är är väl bara att hålla tummarna att fet löser sig.

Vad tråkigt att höra att det inte gick denna gång. Du får ladda om batterierna och köra igen när du och kroppen är redo <3
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-20 21:58:59 följande:
    Vad tråkigt att höra att det inte gick denna gång. Du får ladda om batterierna och köra igen när du och kroppen är redo <3
    Tack! Jag vill bara köra på direkt, känns skönt nu när man redan är inne i det och lättare att inte deppa ihop över att första inte funkade om man kan fokusera framåt på nästa möjlighet. Är väldigt glad att jag har två embryon kvar i frysen!
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-05-21 09:38:45 följande:
    Tack! Jag vill bara köra på direkt, känns skönt nu när man redan är inne i det och lättare att inte deppa ihop över att första inte funkade om man kan fokusera framåt på nästa möjlighet. Är väldigt glad att jag har två embryon kvar i frysen!
    Hej
    Då är det bara köra då när kroppen är redo. Själv har jag varit på transfer idag. Hoppas så det fungerar denna gång. Är på klinik i Mallorca kom hit igår tisdag eftermiddag och åker hem fredag eftermiddag. Jag försöker om möjligt och om ekonomin tillåter att inte stressa igenom det utan se det som en minisemester och en tid för avslappning. Kommer stressa upp mig själv ändå så det räcker när jag är hemma och leta efter tecken. Ska försöka försöka verkligen att inte göra det denna gång. Försöka inte tjuvtesta innan heller..Min testdag är jag bortrest så kommer meddela kliniken att vi måste skjuta upp den ett par dagar. Nu har jag tänkt till lite och har hotell som har frukost till halv 2 så jag kan äta flera gånger om om jag vill. Öppnar 8 på morgonen så blir inte så dyrt, en middag på kvällen i övrigt och kanske en glass. Även tagit resan på avbetalning så en liten avgift månad för månad istället för en stor utgift på en gång. Nu blir det mindre fokus på att känna efter och oroa sig då i ett par dagar i alla fall..Går och typ vaggar fram här. Blev omsprungen av ett äldre herre med käpp..Då är det lagom tempo.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024