• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2025-06-05 19:42:15 följande:

Hej
    Tack så mycket för infon. Ja jag berättade just för min man vi är optimistiska och försiktigt glada. 
    Nu ser jag fram emot ultraljudet

Vi har ultraljud på måndag.
    Åh hoppas så allt ser bra ut <3
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-11 13:41:07 följande:
    Åh är det så snart! Dina hcg nivåer såg ju fina ut så jag tror det kommer gå jättebra! Vilken vecka/dag är du i på måndag? 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-11 13:57:31 följande:
    Åh är det så snart! Dina hcg nivåer såg ju fina ut så jag tror det kommer gå jättebra! Vilken vecka/dag är du i på måndag? 
    Hej tack
    Kommer vara V6 + 3dagar, V6 imorgon fredag.
    Känns lite tidigt men det är rekommendationen.
    De sa inget på lokala kliniken heller om det.
    Kommer ej ihåg kanske var lika tidigt sist.
    Lite pirrigt är det...
  • Asfaltsblomma

Hejsan!

Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.

Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.

Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45. 

Igår tog jag min kvällsdos kl.23. Hur illa kan detta vara? Någon annan som vet?

Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :) 

Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad

• Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-13 19:28:07 följande:

Hejsan!

Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.

Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.

Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45. 

Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :) 

Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad

Välkommen :)

jag tar en progynon på morgonen och två på kvällen, vet inte hur illa det är att missa faktiskt, kanske bäst att höra med din klinik? Annars är mitt bästa tips fb gruppen Embryo och äggdonation - frågor, man jan söka bland inläggen och få svar på det mesta eller ställa frågan där, finns många väldigt kunniga i den gruppen och de bukar vara bra på att svara.

hoppas det inte är någon fara!
  • Always choklad
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-13 19:28:07 följande:

Hejsan!

Hej 
    Önskar jag kunde svara. Här med kliniken alla har så olika beroende på förutsättningar och grundvärden. 
    Rent generellt försök och håll dig till samma tider hela tiden som med all medicinering om det går..jag har en app My Therapy där man kan skriva in medecin och datum samt nivå på medecinen..sen larmar den i mobilen tills jag bekräftat att jag tagit medicinen på rätt klockslag. Funkar för mig litet tips.
  • Anonym (Daisy)

Är på RD 5 idag, negativt tidigt test och noll symptom, är i princip säker på att det inte fäst denna gången heller. det var ett helt kläckt embryo (6AA) så det borde fäst ganska direkt om det tagit sig, så kan tyvärr inte räkna med några extra dagar för kläckning? Jag vet att många tycker att det är tidigt fortfarande dag 5 men jag har varit gravid så många gånger att jag vet när jag brukar märka av det på temp, puls etc. Känns såå deppigt! Men ska ttesta imorgon också, mirakel kan ju hända?

• Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-16 08:00:24 följande:

Håller tummarna för dig Daisy <3

Tack , har fortfarande negativt idag på RD7 på tidigt test så har tyvärr räknat ut mig. Är väldigt glad att jag testat för sedan igår har jag verkligen alla gravidsymptom och mår pyton, så hade jag inte testat hade jag 100% trott att jag var gravid och fått en riktig kalldusch sedan.  Känns så segt att behöva fortsätta m cyclogest i en vecka till, har fått sådan hemsk yrsel denna gången, säkert för att jag tar så hög dos.

Vi har redan bestämt oss för att köra på med vår sista insättning så snart som möjligt, i direkt kommande cykel om det går. Men vi har bara kvar ett sexdagars 4BC så oddsen känns ju minimala nu?

Hur ser det ut för dig inför insättning, har du haft något mer UL för att kolla slemhinnan? Det tycker jag alltid är så nervöst!
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-11 13:41:07 följande:
    Hur har det gått på ultraljudet?
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024