• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Anonym (Längtar) skrev 2025-06-29 16:47:28 följande:
    Hur många försök gjorde du innan äggdonationen lyckades? 
    Hej
    Detta är min andra graviditet med äggdonation från samma donator.
    Mitt första försök tog sig ej..Det andra resulterade i en dotter på snart 2 år. 
    I januari i år gjorde jag ett försök som ej tog sig och ett annat nu i maj. Jag är nu i vecka 8 🙂
  • LMSM

I lördags dag fem fick vi veta att vi hade 5 stycken hatching blastocyst som skickades på testing. Så 5 av 12 befruktade som ser ut att vara av väldigt bra kvalitet då de börjat komma ur sitt skal dag fem. 

Jag känner mig inte lika glad som jag vet att jag hade gjort om det varit mina egna ägg som blivit blastocuyster vilket oroar mig. Hur har ni ni känt? Vi känner oss väldigt väldigt lättade dock då vi haft extrem ångest över hur vi ska göra om det inte skulle gå nu men jag har svårt att ta in det ändå. Har ni upplevt liknande?

Jag tror att det kan bero på att det är en rätt onaturlig process och jag själv inte alltid har varit delaktig den här gången. Alla andra gånger så har vi ju tillsammans tagit alla miljoner sprutor och åkt på kontroller och äggplock men den här gången har jag iten gjort någonting förutom att titta på. 

• Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-06-30 11:21:51 följande:

I lördags dag fem fick vi veta att vi hade 5 stycken hatching blastocyst som skickades på testing. Så 5 av 12 befruktade som ser ut att vara av väldigt bra kvalitet då de börjat komma ur sitt skal dag fem. 

Jag känner mig inte lika glad som jag vet att jag hade gjort om det varit mina egna ägg som blivit blastocuyster vilket oroar mig. Hur har ni ni känt? Vi känner oss väldigt väldigt lättade dock då vi haft extrem ångest över hur vi ska göra om det inte skulle gå nu men jag har svårt att ta in det ändå. Har ni upplevt liknande?

Jag tror att det kan bero på att det är en rätt onaturlig process och jag själv inte alltid har varit delaktig den här gången. Alla andra gånger så har vi ju tillsammans tagit alla miljoner sprutor och åkt på kontroller och äggplock men den här gången har jag iten gjort någonting förutom att titta på. 

Ja det är ju lite speciellt att man inte är så involverad i början, men det blir ju annorlunda längre fram i processen. När våra embryon var klara kändes det som att det bara skulle vara för oss att åka dit och hämta hem en graviditet. Men efter att ha gjort fem ultraljud för att mäta slemhinnan, två misslyckade transfers, ett avbrutet försök, medicinering i flera månader i streck, oräkneliga graviditetstest, åkt fram och tillbaka till kliniken, lyckats få ledigt från jobb för alla besök utan att avslöja varför, flertalet blodprov för att mäta hcg och progesteron etc så känns det som att äggdonatorns bidrag varit väldigt kortvarigt i jämförelse (utan att förringa detta såklart!). Det känns definitivt som ?mina? embryon som jag har kämpat för.

Mitt råd är att inte känna efter så mycket i detta skedet då mycket förändras under processens gång. Grattis till de fem fina embryona, som ju inte skulle finnas utan dig!

• Always choklad
    Always choklad skrev 2025-06-26 13:04:17 följande:
    Hej
    Spännande och höra. Jag går in i vecka 8 nu. Ska på inskrivningssamtal imorgon med Barnmorskan, känns som en milstolpe. Än så länge har jag endast märkt av det med träningsvärk i livmodern. Häromdan har jag tvungen och ta en alvedon till och med då det molade och pickade på så det var svårt och koncentrera sig på jobbet. Hae du varit på tidigt ultraljud än eller? Vet inte hur gammal du är men här är det +35 som gäller för det runt V13. Ska be och få en tid för det och NIPT imorgon så det är klart. Svårt med tider sommartid. 
    Hej
    Vill bara skriva av mig lite..
    Fått tid för tidigt ultraljud nu den 5 aug V13+4. Känns som en evighet dit så bokar in ett till privat V9+3 nästa vecka. Vill se lille där att det mår som det ska. V9 har varit en liten break even point för mig tidigare. Lite nervöst... Lille..svårt det där med smeknamn. Embryot känns lite kallt ett namn känns lite tidigt den det funkar inte heller. Embo bembo heter lille typ nu..
  • Asfaltsblomma

Hej alla tjejer!

Är det några av er som nyligen plussat som vill hålla kontakt per messenger?

Säg till så får vi ordna det isåfall.... 

Jag blödde lite igår och blev såklart rädd :( Men sen slutade det, och jag tar ju Aspirin så kliniken trodde att det var därför. så nu har jag slutat med det. Igår tog jag ett HCG och ett prog.prov. Ska bli intressant att se det. 9 dpt idag.

• LMSM

Av våra 12 befruktade ägg så var det 5 kläckande blastocyster dag 5. Fyra av de kom tillbaka normala och en hade kromosomavvikelser. Inte så många som jag tänkte att ngn ung person utan nedsatt fertilitet skulle ha. 

• Always choklad
    LMSM skrev 2025-07-02 12:17:13 följande:

Av våra 12 befruktade ägg så var det 5 kläckande blastocyster dag 5. Fyra av de kom tillbaka normala och en hade kromosomavvikelser. Inte så många som jag tänkte att ngn ung person utan nedsatt fertilitet skulle ha. 

Hej
    Låter ungefär som för oss. Ja även om man har full fertilitet är nog den delen med att först bli gravid inte alltid enkelt. Även för de som inte har nå problem..Det är mycket som ska klaffa.
  • Anonym (Daisy)

Var på ultraljud igår och det såg fint ut så insättning blir nu på måndag den 14e. Väldigt glad att jag hann få till ultraljudet nu innan klinikerna här hemma stänger för semester. 

Det blir sista transfern för oss så det känns nervöst. Ändringarna sedan tidigare transfers är att jag inte ska ta prednisolon denna gången och att de lagt till prolutex samtidigt som jag börjar med cyclogest. Är väl tveksamt om det gör någon skillnad men skönt med någon förändring iallafall. 

• Always choklad
    Always choklad skrev 2025-07-01 10:57:11 följande:
    Hej
    Vill bara skriva av mig lite..
    Fått tid för tidigt ultraljud nu den 5 aug V13+4. Känns som en evighet dit så bokar in ett till privat V9+3 nästa vecka. Vill se lille där att det mår som det ska. V9 har varit en liten break even point för mig tidigare. Lite nervöst... Lille..svårt det där med smeknamn. Embryot känns lite kallt ett namn känns lite tidigt den det funkar inte heller. Embo bembo heter lille typ nu..
    Hej lite uppdatering Ultraljud var bra var en liten där inne som vinkade på nästan 3cm lång. Största missfallsrisken över nu efter v9 då ny tycker min doktor att vi ska börja njuta av att vara gravida och inte oroa oss lika mycket. Börjar bukta lite på magen även redan. Spännande tid. 
  • Always choklad

Hej
    Har forumet helt dött här under sommaren.
    Hur går det för alla.
    Jag har inte lyckats hitta nått annat forum än och bolla frågor med. 
    Tidigt ännu och som lång tid IVF och med äggdonation är man lite nojjig om att berätta för tidigt..
    V14 +5 nu. 

Hoppas alla haft en bra sommar

Svar på tråden Äggdonation 2023/2024