Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
I lördags dag fem fick vi veta att vi hade 5 stycken hatching blastocyst som skickades på testing. Så 5 av 12 befruktade som ser ut att vara av väldigt bra kvalitet då de börjat komma ur sitt skal dag fem.
Jag känner mig inte lika glad som jag vet att jag hade gjort om det varit mina egna ägg som blivit blastocuyster vilket oroar mig. Hur har ni ni känt? Vi känner oss väldigt väldigt lättade dock då vi haft extrem ångest över hur vi ska göra om det inte skulle gå nu men jag har svårt att ta in det ändå. Har ni upplevt liknande?
Jag tror att det kan bero på att det är en rätt onaturlig process och jag själv inte alltid har varit delaktig den här gången. Alla andra gånger så har vi ju tillsammans tagit alla miljoner sprutor och åkt på kontroller och äggplock men den här gången har jag iten gjort någonting förutom att titta på.
I lördags dag fem fick vi veta att vi hade 5 stycken hatching blastocyst som skickades på testing. Så 5 av 12 befruktade som ser ut att vara av väldigt bra kvalitet då de börjat komma ur sitt skal dag fem.
Jag känner mig inte lika glad som jag vet att jag hade gjort om det varit mina egna ägg som blivit blastocuyster vilket oroar mig. Hur har ni ni känt? Vi känner oss väldigt väldigt lättade dock då vi haft extrem ångest över hur vi ska göra om det inte skulle gå nu men jag har svårt att ta in det ändå. Har ni upplevt liknande?
Jag tror att det kan bero på att det är en rätt onaturlig process och jag själv inte alltid har varit delaktig den här gången. Alla andra gånger så har vi ju tillsammans tagit alla miljoner sprutor och åkt på kontroller och äggplock men den här gången har jag iten gjort någonting förutom att titta på.
Ja det är ju lite speciellt att man inte är så involverad i början, men det blir ju annorlunda längre fram i processen. När våra embryon var klara kändes det som att det bara skulle vara för oss att åka dit och hämta hem en graviditet. Men efter att ha gjort fem ultraljud för att mäta slemhinnan, två misslyckade transfers, ett avbrutet försök, medicinering i flera månader i streck, oräkneliga graviditetstest, åkt fram och tillbaka till kliniken, lyckats få ledigt från jobb för alla besök utan att avslöja varför, flertalet blodprov för att mäta hcg och progesteron etc så känns det som att äggdonatorns bidrag varit väldigt kortvarigt i jämförelse (utan att förringa detta såklart!). Det känns definitivt som ?mina? embryon som jag har kämpat för.
Mitt råd är att inte känna efter så mycket i detta skedet då mycket förändras under processens gång. Grattis till de fem fina embryona, som ju inte skulle finnas utan dig!
Hej alla tjejer!
Är det några av er som nyligen plussat som vill hålla kontakt per messenger?
Säg till så får vi ordna det isåfall....
Jag blödde lite igår och blev såklart rädd :( Men sen slutade det, och jag tar ju Aspirin så kliniken trodde att det var därför. så nu har jag slutat med det. Igår tog jag ett HCG och ett prog.prov. Ska bli intressant att se det. 9 dpt idag.
Av våra 12 befruktade ägg så var det 5 kläckande blastocyster dag 5. Fyra av de kom tillbaka normala och en hade kromosomavvikelser. Inte så många som jag tänkte att ngn ung person utan nedsatt fertilitet skulle ha.
Av våra 12 befruktade ägg så var det 5 kläckande blastocyster dag 5. Fyra av de kom tillbaka normala och en hade kromosomavvikelser. Inte så många som jag tänkte att ngn ung person utan nedsatt fertilitet skulle ha.
Var på ultraljud igår och det såg fint ut så insättning blir nu på måndag den 14e. Väldigt glad att jag hann få till ultraljudet nu innan klinikerna här hemma stänger för semester.
Det blir sista transfern för oss så det känns nervöst. Ändringarna sedan tidigare transfers är att jag inte ska ta prednisolon denna gången och att de lagt till prolutex samtidigt som jag börjar med cyclogest. Är väl tveksamt om det gör någon skillnad men skönt med någon förändring iallafall.
Hej
Har forumet helt dött här under sommaren.
Hur går det för alla.
Jag har inte lyckats hitta nått annat forum än och bolla frågor med.
Tidigt ännu och som lång tid IVF och med äggdonation är man lite nojjig om att berätta för tidigt..
V14 +5 nu.
Hoppas alla haft en bra sommar