Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hejsan!
Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.
Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.
Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45.
Igår tog jag min kvällsdos kl.23. Hur illa kan detta vara? Någon annan som vet?
Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :)
Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad
Nu är äggplocket gjort.
19 ägg 16 mogna 12 befruktade. Bara att vänta tills dag fem. Känns inte riktigt som när det var mina egna ägg men såklart fortfarande en sjuk oro om jag tänker på att det kan gå fel. Blir det ingenting nu vet jag inte vad vi gör. Hur många befruktade ägg har ni haft?
Nu är äggplocket gjort.
19 ägg 16 mogna 12 befruktade. Bara att vänta tills dag fem. Känns inte riktigt som när det var mina egna ägg men såklart fortfarande en sjuk oro om jag tänker på att det kan gå fel. Blir det ingenting nu vet jag inte vad vi gör. Hur många befruktade ägg har ni haft?
Hej, jag och min partner ska göra ett försök att bli gravida via AVA Clinic Riga, jag är 47 år så det behöver bli via äggdonation. Är det någon här som har erfarenhet från den kliniken? 😊
Hej alla!
Uppdatering från mig!
Dag 12+1 idag!
Jag känner mig inte större än, utöver viktuppgång med mer fett på magen, men jag kan faktiskt känna en "knöl" under naveln nu om jag trycker, så livmodern har definitivt växt.
Igår kunde jag sluta med alla injektioner!! Har ni gift progesteronsprutor morgon och kväll plus blodförtunnande spruta till kvällen i 12v..
Dessutom hittade jag inte rätt nålar att köpa s jag behövde ta 4 sprutor på morgonen och 4 till kvällen, för att få i mig dosen progesteron....
Har tagit närmare 400 sprutor totalt sen jag började någon vecka innan embryo transfer...!!
Sist jag skrev hade jag ingen matlust och så.
Jag tror allting faktiskt har berott på att jag varit förstoppad. Va förstoppad i 2v i mars, dvs innan behandlingen.. Och jag har jättemysigt besvär med det nu..
Min egen teori är att det är allt progesterone!! Progesteron är anledningen till det många blir förstoppad inget under graviditet, om jag har förstått det rätt.
Och min klinik har ju mycket högre doser än d efleata, har jag förstått... plus att moderkakan börjar producera eget progesteron redan för flera veckor sedan...
Så jag har fått båda massa från det klinik ordinerar + att kroppen bildar eget...
Jag har tom varit sjukskrivning nu pga det... mår illa och kan inte äta, känns som maten står mig i halsen på en gång. Jag tar alla läkemedel man kan men minimal effekt...
Bortsett från detta mår jag bra.
Känns mer och met spännande att vara gravid ju längre graviditeten fortskrider.
Jag tittar på radhus nära mina förädrar nu, för att ha någon trygghet nära.
Det känns som ett spännande nytt kapitel i livet.
Funderar på namn hela tiden och är så nyfiken på vad det ska bli för krabat.
Hur mår ni?
Hej, jag och min partner ska göra ett försök att bli gravida via AVA Clinic Riga, jag är 47 år så det behöver bli via äggdonation. Är det någon här som har erfarenhet från den kliniken? 😊
Hejsan!
Tack Daisy, Insättningen gick bra i måndags! <3
Jag har t.o.m testat svagt pos idag 4 dpt. Vågar knappt tro på detta, försöker tänka positivt, men är så rädd för att streck ska bli svagare och symptom försvinna. Just nu känner jag mkt symptom, mest tröttheten, men ävig lite rapig, mer kissig, o mkt molvärk i svank/mage men tar ju mkt Progesteron oxå.
Jag förde ju över 2 st (5aa + 4aa) så det är spännande att se om det är 1 eller 2. Så länge det är nån så är jag överlycklig.
Tror ni att man påverkar graviditeten negativt om man är skeptisk/negativ/orolig?
Bild från idag 4dpt (Babyplan stickor som mäter 10 hcg
)
Hejsan!
Tack Daisy, Insättningen gick bra i måndags! <3
Jag har t.o.m testat svagt pos idag 4 dpt. Vågar knappt tro på detta, försöker tänka positivt, men är så rädd för att streck ska bli svagare och symptom försvinna. Just nu känner jag mkt symptom, mest tröttheten, men ävig lite rapig, mer kissig, o mkt molvärk i svank/mage men tar ju mkt Progesteron oxå.
Jag förde ju över 2 st (5aa + 4aa) så det är spännande att se om det är 1 eller 2. Så länge det är nån så är jag överlycklig.
Tror ni att man påverkar graviditeten negativt om man är skeptisk/negativ/orolig?