Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Asfaltsblommma
Välkommen! Spännande att det är på gång!
Det östrogen gör är att stabilisera slemhinnan, så ser den inte avstöts. Dvs om du nu ett par dagar senare inte har börjat få mens så borde nästa dos va varit tillräcklig för att inte avstötning av slemhinna skulle hinna börja ske.
Skulle vara min gissning.
Min klinik hade extremt höga doser.. progynon 2mg 1 tablett var 8e timme plus östrpgenplåster 100 mg per timme, så om man glömde en tablett fanns det hela tiden östrogentillförsel via plåstret. Men du har bara progynon morgon och kväll alltså?
Så intresserad att kliniker kör så väldigt olika bara.
Daisy- va tråkigt:(
Du testar imorgon och övermorgon ändå antar jag? Finns ju några som testar positivt först ruvsrsag 8 eller 9.. Även om de flesta testar positivt redan dag7 :/
Hej alla!
Uppdatering från mig!
Dag 12+1 idag!
Jag känner mig inte större än, utöver viktuppgång med mer fett på magen, men jag kan faktiskt känna en "knöl" under naveln nu om jag trycker, så livmodern har definitivt växt.
Igår kunde jag sluta med alla injektioner!! Har ni gift progesteronsprutor morgon och kväll plus blodförtunnande spruta till kvällen i 12v..
Dessutom hittade jag inte rätt nålar att köpa s jag behövde ta 4 sprutor på morgonen och 4 till kvällen, för att få i mig dosen progesteron....
Har tagit närmare 400 sprutor totalt sen jag började någon vecka innan embryo transfer...!!
Sist jag skrev hade jag ingen matlust och så.
Jag tror allting faktiskt har berott på att jag varit förstoppad. Va förstoppad i 2v i mars, dvs innan behandlingen.. Och jag har jättemysigt besvär med det nu..
Min egen teori är att det är allt progesterone!! Progesteron är anledningen till det många blir förstoppad inget under graviditet, om jag har förstått det rätt.
Och min klinik har ju mycket högre doser än d efleata, har jag förstått... plus att moderkakan börjar producera eget progesteron redan för flera veckor sedan...
Så jag har fått båda massa från det klinik ordinerar + att kroppen bildar eget...
Jag har tom varit sjukskrivning nu pga det... mår illa och kan inte äta, känns som maten står mig i halsen på en gång. Jag tar alla läkemedel man kan men minimal effekt...
Bortsett från detta mår jag bra.
Känns mer och met spännande att vara gravid ju längre graviditeten fortskrider.
Jag tittar på radhus nära mina förädrar nu, för att ha någon trygghet nära.
Det känns som ett spännande nytt kapitel i livet.
Funderar på namn hela tiden och är så nyfiken på vad det ska bli för krabat.
Hur mår ni?
Är på RD 5 idag, negativt tidigt test och noll symptom, är i princip säker på att det inte fäst denna gången heller. det var ett helt kläckt embryo (6AA) så det borde fäst ganska direkt om det tagit sig, så kan tyvärr inte räkna med några extra dagar för kläckning? Jag vet att många tycker att det är tidigt fortfarande dag 5 men jag har varit gravid så många gånger att jag vet när jag brukar märka av det på temp, puls etc. Känns såå deppigt! Men ska ttesta imorgon också, mirakel kan ju hända?
Mitt blodprov var som väntat negativt, tog även progesteron som låg på 93 nmol/l vilket känns för högt. Så svårt att veta hur man ska hamna rätt med progesteronet då jag hade 70 första insättningen och 30 andra, båda med 800 cyclogest per dag. fick denna gången öka till 1600 cyclogest efter transfer och landade då på 93 dag 8.
Vi har bara ett embryo kvar och vi gör bara detta försöket så känns hopplöst nu tyvärr, sista embryot är en dag 6 4BC så oddsen är ju inte så goda redan där.
Mitt blodprov var som väntat negativt, tog även progesteron som låg på 93 nmol/l vilket känns för högt. Så svårt att veta hur man ska hamna rätt med progesteronet då jag hade 70 första insättningen och 30 andra, båda med 800 cyclogest per dag. fick denna gången öka till 1600 cyclogest efter transfer och landade då på 93 dag 8.
Vi har bara ett embryo kvar och vi gör bara detta försöket så känns hopplöst nu tyvärr, sista embryot är en dag 6 4BC så oddsen är ju inte så goda redan där.