• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emssa

Hej alla!

Hoppar in i tråden här. Jag och min sambo är 27 år, oförklarligt barnlösa och är inne på vårt första ivf-försök. I måndags gjorde vi äggplocket och idag ET, testdag den 16/12. Blev 4 till godkända embryon som vi får reda på nästa vecka vilka som kan frysas.

Vi blev gravida 2019 och 2020, båda slutade i tidigt missfall och sedan dess har det inte funkat.

Håller tummarna för alla er andra! Glad

• Björkenli

Mathilda88: skönt att det gick bra!
    Å så det används så starka grejer! Visste inte att det skulle kännas så mycket att det behövdes. 
    Låter ju väldigt lovande när de fick ut så många ägg!

Imorgon blir det vul för mig på morgonen för bedömning om min enda follikel vuxit till sig som den ska. 

Googlat lite att det brukar vara typ 20% chans för graviditet vid iui, men det var nog för yngre än 35 år.  Så klart chanserna är små. 

Har reserverat en donator nu efter mycket om och men också. Men en andning jag funderade på finns i lager. Om det nu blir insemination I öht. 

Imorgon bitti vet jag...
    Fast om han säger att det måste ske lördag så... ja då kan jag inte.. känner att jag inte klarar att sjukt mig till nya jobbet igen... Jag bara håller tummarna att det blir söndag i så fall...

• Chajsa
    Mathilda88 skrev 2023-11-30 13:19:35 följande:

Yes det var i förmiddags! 

Haft ett riktigt behagligt äggplock - fått stesolid, postafen, Alvedon och OxyNorm inför, sen där inne även propofol. Så jag var rätt lullig och ska tydligen ha snackat lite i nattmössan stundvis 🤣. Men behövde bara påfyllning av smärtstillande en gång när det började kännas av halvvägs igenom (kände inte ens av när lokalbedövningen lades). 

Av de 16 blåsorna man såg i måndags så fick vi ut 11 ägg. Glömde fråga hur många blåsor där var idag. Var lite förvånad över att vi inte fick ut fler, men har också blivit bortskämd med att ha fått ut ägg ur alla blåsor på tidigare plocken vilket de flesta inte får! 😜

Så bara hoppas nu att det var de bästa som kom ut och att guldägget finns bland dessa 11 🙏❤️

Fint resultat ju! Fick också 11 ägg varav 7 injicerades (Icsi). Håller tummarna för dig att du får många befruktade imorrn! ♥️ Jag är så sugen på att testaaaaaa men det är en evighet kvar! 
  • Emmylou91

Sådär, ännu ett minus som jag kände på mig. 

vårat sista försök. 65 tusen i sjön?

• LMSM
    Emmylou91 skrev 2023-12-01 06:32:17 följande:

Å nej! Va tråkigt att höra 😔
    men jag fick för mig att det här var andra gången för dig? Får du inte tre försök? Och om du har i frysen får man väl ta två frysförsök som motsvarar ett plock?
    Förlåt det kanske inte fungerar så på alla ställen? i sånt fall är det ju helt värdelöst. Men du om du har så många i frysen kan det ju mkt väl vara guldäggen. avundas alla som fått till frysen känns som det finns hopp då, att de är starka och bra som delat sig så långt :)

självklart får man ge upp om man inte orkar mer det viktigaste är att man mår bra och att man gör det som är rätt för en själv! Men med flera i frysen är det ju definitivt  inte kört för dig! Tycker det låter väldigt positivt Med så många i frysen. Jag förstår att det är en kostnadsfråga om det är så att man måste betala för varje frysförsök såklart 

• Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-11-30 21:02:14 följande:
    Fint resultat ju! Fick också 11 ägg varav 7 injicerades (Icsi). Håller tummarna för dig att du får många befruktade imorrn! ♥️ Jag är så sugen på att testaaaaaa men det är en evighet kvar! 
    Jag är i chock - på ett positivt sätt Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-12-01 06:32:17 följande:

Beklagar Gråter Är det sista ägget i frysen ni ska ta nu nästa gång? Eller hur ser planen ut?
    Var går ni där det kostar 65'000? Är det trepack? Kikar på privat trepack men allt hamnar på en bit över 80'000. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2023-12-01 11:00:49 följande:

Å nej! Va tråkigt att höra 😔
    men jag fick för mig att det här var andra gången för dig? Får du inte tre försök? Och om du har i frysen får man väl ta två frysförsök som motsvarar ett plock?
    Förlåt det kanske inte fungerar så på alla ställen? i sånt fall är det ju helt värdelöst. Men du om du har så många i frysen kan det ju mkt väl vara guldäggen. Avundas alla som fått till frysen känns som det finns hopp då, att de är starka och bra som delat sig så långt :)

självklart får man ge upp om man inte orkar mer det viktigaste är att man mår bra och att man gör det som är rätt för en själv! Men med flera i frysen är det ju definitivt  inte kört för dig! Tycker det låter väldigt positivt Med så många i frysen. Jag förstår att det är en kostnadsfråga om det är så att man måste betala för varje frysförsök såklart 

Erkänner att jag känner precis som dig, avundas alla som får till frysen och både har flera försök och bevisligen så bra kvalité att de kan utvecklas till perfekta blastisar Hjärta{#emotions_dlg.flower} Ångesten är såklart fortfarande där om det ska stanna, men oddsen är iallafall klart bättre Hjärta
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023