Björkenli skrev 2023-12-04 08:56:41 följande:
Mathilda: grattis!!! Måste kännas fantastiskt efter att ha försökt er tag!! Men också desto mer nervöst antar jag, väntan fram till 17e...
Men två tillbaka alltså, hur kommer de sig att de inte fryser ner ett istället? Bara nyfiken.
Tack!

Ja det känns helt fantastiskt!

Nej ingen nervositet just nu alls, bara njuter

av att ha fått tillbaka något och veta att det faktiskt går trots allt! En trygghet för ev framtida försök. Kan förändras under veckorna, men just nu har jag inget sug efter att testa tidigt, att iallafall få vara PUPO fram till den 17/12.

Jag har genomfört 2 totalt misslyckade försök där embryona dog på dag 2 första gången och dag 3 andra gången utöver en cellfattig dålig blastocyst på 4BC. Med tanke på de resultaten så fick vi tillbaka 2 då chansen är så liten att de ska klara sig till blastisar, också liten att ngn tar sig, än mindre båda (annars får man inte åter 2). Förhoppningen är att de iallfall ska klara sig ngt bättre i livmodern.
Där var 4 st kvar som skulle odlas vidare. Blir de bra så kanske det kan bli ngt till frysen iallafall, men inget jag räknar med.