• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emmylou91

hej! Och tack för alla peppande ord ni äger,
    vi hade köpt 2-pack För 65.
    jag har tre blastisar i frysen. Men orkar inte sätta tillbaka nu känner att jag mår väldigt dåligt mentalt. Sen kostar återföring 20 tusen? jag har funderat på ägglossningstabletter, ska prata med min fertilitetslökare på måndag om detta, dvs letrozol i combo med progestoron. Ja har ju lägre amh har en teorie om att mina ägg inte hinner mogna tillräckligt. När ja fick högsta dosen i min andra ivf runda så fick ja ut 7 ägg och 6 av dom befruktades och 6 st levde fortf dag 4 så väldigt Fina med andra ord. hoppas läkaren går med på att skriva ut det till mig.

någon Med erfarenhet?

• Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-01 12:52:52 följande:
    Jag är i chock - på ett positivt sätt Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
    Wow va härligt 👏🥰 sätter dem in 2 samtidigt?

Jag har återföring av ett 5 dagars imorgon om inte läkaren tycker annat.. Undrar såå hur många som fallit bort och hur många dem fortsatt med "långodling" på.. Får vi reda på allt sånt imorgon? Är så orolig att inget överlevt tills imorgon osv.. Såå mycket tankar ❤️💡
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-01 17:01:42 följande:
    Wow va härligt 👏🥰 sätter dem in 2 samtidigt?

Jag har återföring av ett 5 dagars imorgon om inte läkaren tycker annat.. Undrar såå hur många som fallit bort och hur många dem fortsatt med "långodling" på.. Får vi reda på allt sånt imorgon? Är så orolig att inget överlevt tills imorgon osv.. Såå mycket tankar ❤️💡
    Ja om där är två likvärdiga livsdugliga embryon som inte är för fragmenterade. Så väldigt osäkert än. Men ser iallafall mer lovande ut än förra gången.
    Förstår till fullo din oro! Hjärta Ingen aning då de ringt oss på dag 4 resp fm dag 5 om att inget klarat sig. 
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-01 20:17:05 följande:
    Ja om där är två likvärdiga livsdugliga embryon som inte är för fragmenterade. Så väldigt osäkert än. Men ser iallafall mer lovande ut än förra gången.
    Förstår till fullo din oro! Hjärta Ingen aning då de ringt oss på dag 4 resp fm dag 5 om att inget klarat sig. 
    Okej förstår.. 

Håller tummarna för dig ❤️

Ja men exakt, jag känner att så länge dem inte ringer så känns det bra 🙏 dem låter väl oss inte åka ner imorgon om inget klarat sig? 🤔 Vi ska vara där 12.15 🌟🙏
  • LMSM
    Emmylou91 skrev 2023-12-01 14:25:58 följande:

hej! Och tack för alla peppande ord ni äger,
    vi hade köpt 2-pack För 65.
    jag har tre blastisar i frysen. Men orkar inte sätta tillbaka nu känner att jag mår väldigt dåligt mentalt. Sen kostar återföring 20 tusen? jag har funderat på ägglossningstabletter, ska prata med min fertilitetslökare på måndag om detta, dvs letrozol i combo med progestoron. Ja har ju lägre amh har en teorie om att mina ägg inte hinner mogna tillräckligt. När ja fick högsta dosen i min andra ivf runda så fick ja ut 7 ägg och 6 av dom befruktades och 6 st levde fortf dag 4 så väldigt Fina med andra ord. hoppas läkaren går med på att skriva ut det till mig.

någon Med erfarenhet?

Jag feågade min läkare om detta på sophiahemmet och hon sa att det egentligen bara fungerar för dom som inte ägglossning själva. menar du att det är så att det ägglossning senare så äggen har mer tid att mogna?
    om du vet att du har problem med tidig ägglossning eller inte ägglossning kanske det hjälper dig i sånt fall?

villen dos fick du senast? 

• LMSM
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta

Åååå jag blir så himla glad över att höra detta! Hoppas verkligen allt går bra idag ❤️ 

• Nomen123

Lycka till idag 🙏🧡 
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-01 21:19:58 följande:
    Okej förstår.. 

Håller tummarna för dig ❤️

Ja men exakt, jag känner att så länge dem inte ringer så känns det bra 🙏 dem låter väl oss inte åka ner imorgon om inget klarat sig? 🤔 Vi ska vara där 12.15 🌟🙏
    Hur gick det idag? 🥰
    Nej som brukar försöka hinna ringa innan isåfall 🙏
  • Mathilda88
    Efter snart ett år och tre äggplock så har vi äntligen fått vår allra första återföring!! 😍🙏❤️😍🙏❤️ 2 st 2-dagars idag! Testdag 17/12. Så lycklig att äntligen fått nå så här långt! ❤️
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-02 18:15:40 följande:
    Hur gick det idag? 🥰
    Nej som brukar försöka hinna ringa innan isåfall 🙏
    Det gick  så himla bra allting 🥺🙏
    Inga tecken på överstimulering så vi fick ett 5 dagars av topp kvalité insatt idag ❤️ känns så overkligt.

Underbart att det gått bra för dig också 🥰🥰❄️

Testdag om 1q dagar alltså den 13/12 på Lucia 🌟
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023