• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-01-17 16:42:17 följande:
    Ja han la inte någon större vikt vid att vi inte fått blastocyster. Sa att vi ska glömma tidigare försök. Han hade höga tankar om deras labb så får hoppas att det var vad som krävdes, om vi väljer dem. Tror det kanske är just Uppsala som inte räknar försök utan plock. Iaf var det någon på familjeliv som gick i Uppsala (ej cvl) vars försök utan återföring inte räknades. 

Åh börjar närma sig! ❤️ Har ni valt ut en donator att testa med?

Va spännande! Har fått telefontid med en kvinnlig läkare hos CvL nästa vecka, ska bli spännande att höra vad hon tror och tänker då. 

Jag har läst om Jönköping tror jag det var, missat Uppsala, men är tacksam för det upplägget! ❤️ Hur går tankarna nu? CvL eller kika på fler alternativ?

Yes det närma sig! Ja det gjorde vi för en vecka sen så de kunnat lägga undan det till oss. 😊

• Mathilda88
    Björkenli skrev 2024-01-17 23:31:28 följande:

För min del är del VUL dag 5 på stimuleringen imorgon. 
    Förra gången dag 5 hade jag ju bara 1 follikel, och hoppet försvann helt att de skulle bli något.. gynekologen sa att de var osannolikt att det skulle dyka upp fler.  Sen dag 10 på stimuleringen hade jag ju 3 bra och en lite mindre. Då gick jag till en annan läkare så vem vet, men tror mer på att jag fick fler sent helt enkelt. 

Trolig dag för insemination är nästa tisdag eller ev onsdag. Har köpt flygbiljetter som är ombokningsbara.

Undrar varför inte jag får nedregleringen precis som @Mathilda88.. De nämnde inte det alls. 

Har du Matilda förresten privat detta innan,  eller är det första gången?

Jag bokade resa till Spanien 4 dagar i februari också.  Räknade febrilt om det skulle funka med allt kring denna behandling..
    Om det inte blir något nu borde jag få negativt gravtest om 3 v, och reser några dagar efter det. 
    Men med insemination kan Mac ju börja nästa omgång direkt- så då får jag ta med mig sprutorna till Spanien och göra VUL direkt när jag kommer hem!

Tror det borde funka. 

I värsta fall får jag hoppa över en månad... känns inte bra nu när jag har så lite tid att försöka..
    Men min magkänsla säger att jag blir mer fertil av lite sol! 

Känns för mig som att hela kroppen stänger ner under vintern..

Ibland får man gå på magkänslan. 

Hur har det gått för dig idag? Tidigt VUL på kort protokoll 😊, fick först på dag 8-9 när vi körde kort protokoll. Så inte märkligt om där är få då! Jag som får ut 15-17 ägg har bara 5-6 blåsor på dag 8-9 😜😅..! 

För äggplock tror jag långt protokoll hade kunnat ge dig fler ägg, men nu med insemination så vill man ju inte ha en massa ägg med risk för flerbörd 😊. Säkert därför! 

Jag kör privat nu! Har redan tre landstinget-försök i ryggen. 

Sol är bra grejer! Ut och njut av Spanien! Absolut, magkänslan ska inte underskattas 😊.

Har fått fixat recepten idag! Upp 04:30 för att hinna lämna hund och med tåget Malmö - Göteborg. Undersökt och fått recepten. Skulle utan högkostnadsskyddet gått på 10 000 såg jag nu i appen, men med det då strax över 2 000. 2 000 för läkarbesöket och drygt 1 000 för transport etc, så sparar ändå 5 000 🙏. 

• Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-01-18 14:49:15 följande:

Va spännande! Har fått telefontid med en kvinnlig läkare hos CvL nästa vecka, ska bli spännande att höra vad hon tror och tänker då. 

Jag har läst om Jönköping tror jag det var, missat Uppsala, men är tacksam för det upplägget! ❤️ Hur går tankarna nu? CvL eller kika på fler alternativ?

Yes det närma sig! Ja det gjorde vi för en vecka sen så de kunnat lägga undan det till oss. 😊

Åh kul! Håll mig gärna uppdaterad om hur det går!

Lutar åt CvL, känns poänglöst att välja en annan klinik i området när de har bäst resultat och känns surt att välja en annan klinik i Stockholm som vi hade kunnat få gratis genom landstinget. Skulle vara intressant att se om det blir någon skillnad i resultat på bästa vs sämsta kliniken i landet.

Skönt att ha det gjort! Och bra jobbat att få tag på medicinen 💪🏼

• Emmylou91

Hej igen
    länge sen jag skrev här nu, läser era inlägg och hoppas hoppas att det snart går vägen för er.

jag ska göra en FET i feb/mars.  har 3st blastisar i frysen efter vår senaste ivf. har någon erfarenhet av detta? Vad händer om den inte klarar upptining? Är så orolig.

• Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2024-01-19 08:28:38 följande:

Hej igen
    länge sen jag skrev här nu, läser era inlägg och hoppas hoppas att det snart går vägen för er.

jag ska göra en FET i feb/mars.  har 3st blastisar i frysen efter vår senaste ivf. har någon erfarenhet av detta? Vad händer om den inte klarar upptining? Är så orolig.

Bara gjort ett FET (inget ET). Mitt klarade upptining, men som jag förstod de så om de inte klara upptining och du har fler så börjar som tina upp nästa och så gör man återföringen senare samma dag. Tror inte man måste vänta en hel cykel.
  • LMSM
    Äggklocka idag. 12 ägg så hoppas att alla är mogna. De ringer för att meddela om det blir återföring dag 2 eller 5 imorgon beroende på antal befruktade. Riktigt nervöst om det blir dag fem igen skulle bli helt knäckt om jag gått igenom allt det här en till gång utan återföring. Samtidigt är ju dag 5 ngt positivt men vi får se 😅
  • Quincey

LMSM, spännande! Håller tummarna!

Är det någon som vet vad en normal dos skulle vara om man har AMH 1,6 och kör korta protokollet? Har fått 300 (gonal-f och menopur), 450 (gonal-f och menopur) och 400 (menopur). Kände mig väldigt skeptisk till att få så höga doser då flera ägg varit omogna senaste två gångerna. Ska nu få 300 menopur och är helt nojig att det blir få ägg. Endast 5 har blivit befruktade trots 16/12 ägg, därför känns kvantiteten viktig nu, trots att kvaliteten egentligen är det enda viktiga. 

• LMSM
    Jag är helt förkrossad. De ringde precis och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade.
    de befruktade alla med vanlig ivf då min personers prover är helt perfekta. just nu vill jag bara ge upp det måste vara försent för mig om det ens någonsin har gått
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-01-20 11:01:56 följande:
    Jag är helt förkrossad. De ringde precis och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade.
    de befruktade alla med vanlig ivf då min personers prover är helt perfekta. just nu vill jag bara ge upp det måste vara försent för mig om det ens någonsin har gått
    LMSM, beklagar verkligen, förstår att det måste vara en chock efter att du tagit dig igenom hela behandlingen. Kanske behöver de ändå göra ICSI trots perfekta prover/spermier? Du har fått bättre resultat än detta tidigare, ge inte upp. Men vet att det tar lång tid att återhämta sig från bakslag i IVF. Hoppas du får svar från kliniken. Ta hand om dig ❤️
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023