Björkenli skrev 2024-01-22 19:05:34 följande:
Ang dos på stimulering - jag har ju jättelågt AMH och fick 300 gonal f. Hade det varit så enkelt som att öka dosen och få fler ägg så antar jag att de hade gjort det.
Men samtidigt- nu fick jag bara 1 och förra gången 3 stycken. Med mitt AMH kan man inte förvänta sig mer än 1-3 ägg oavsett dos, så har jag förstått det...
Så läkaren tänkte nog sist att jag fick så många ägg jag kunde få med 300, så att det inte var någon idé att öka.
Men nu, det var visserligen en annan läkare, så skrev han att man kunde prova att öka dosen nästa gång när jag frågade.
Är lite osäker om jag ska stå över denna gång ändå...
Han skrev att med 1 ägg ca 12% chans, med 2 ca 15%, med 3 ca 17-18% (men han sa också att man verkligen inte vet, finns så mycket som påverkar)...
Alltså dosen påverkar som jag förstått det, vet inte vad ditt amh är men jag hade 0,71 våren 2022 och har fått 375 tre rundor och 450(Max) nu senast. det får jag för de vill maximera antal ägg de får ut. har man däremot högre amh är det svårare att veta hur hlgt man kan gå utan att det blir för många ägg är nämligen en gräns.
det låter oklart att du inte fått en högre dos men var det inte för atr du inte skulle göra ivf utan insemination och man därför inte ville riskera att få fler än 3 ägg?
be om att få testa långa protokollet och högre dos. får du sen fler än 3 ägg kan du ju göra ivf istället och annars insemination? Menar tänk om du går från 1 ägg till 6?
när jag gjorde första gången gjorde ja korta med 375 och fick baga ut tre ägg. När jag tredje gången gjorde långa med 375 fick jag ut 12-13!