• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mia) skrev 2023-09-03 16:42:25 följande:

Här beror mycket på vad man gjort och vilken årstid.
    På sommaren duschar jag dagligen men på hösten och vintern kan jag duscha varannan eller vart tredje dag, beror alldeles på vad jag har gjort?MEN tvättar varje morgon och kväll alla områden som sig bör med tvättlappar.
    Det beror ju även mycket på vad man har för typ av  arbete. Ibland vistas jag ute hela dagarna i damm mm och då blir det självklart en dusch! 

Har även en liten noja att jag alltid tvättar fötterna efter en arbetsdag( byter även strumpor)  då jag tycker att just fötter kan bli sunkiga efter en dag med arbetsskor,det gör mycket med känslan av fräschhet ☺️

Är jag i ett förhållande blir det dusch varje dag..,😉

Appropå fötter och förhållande, det finns faktiskt män som uppskattar fötter som inte är tvättade
  • sextiotalist
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 17:13:56 följande:
    Det där tror jag inte en sekund på. Ingen luktar illa för att de är rena.

Ingen förstör huden av att man tvättar sig med tvål och vatten. Det där är en myt som bara tycks existera här i Skandinavien. Inte en enda person har någonsin hört talas om det där jag kommer ifrån (Minnesota). 
    Ingen myt alls 
    Om du googlar på det så är det väldigt vanligt, speciellt i t.ex länder som Sverige och det kan faktiskt bero på klimatet och att skandinaver har en speciell hudtyp.
    Jo  både vatten och tvål förstör huden. 
  • Anonym (E)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:30:15 följande:
    Jag skrev ju inte ens duscha, jag skrev tvättat av sig. 
    Fortfarande fan tolkar bibeln, att ens förutsätta något sånt.
  • Anonym (E)

Det går snabbt att starta en tråd där någon annan tar över, effektivt. Provocerande. Eller inte. Som om vi kommer få svar.

• Klartsomvatten
    sextiotalist skrev 2023-09-03 17:23:51 följande:
    Om en person med för mycket duschande har rubbat den naturliga bakteriefloran (som hjälper kroppen att hålla bort de mikrober som inte tillhör kroppen) så kan andra mikrober/bakterier ta över.
    Det du tar bort varje dag är det skydd som du har för att skydda din kropp mot ovälkomna gäster. Inga feta krämer eller fuktkrämer ersätter det du tar bort 
    Du kan mycket väl jämföra med antibiotika,  som kan rubba balansen i magen med lite jobbiga följder

Alltså, de flesta som duschar varje dag luktar ju inte illa. Att det sedan finns något undantag här och där är inte intressant. Undantag finns alltid. Så nej, det är inte vanligt att lukta illa från kroppen om man duschar varje dag. 

Läs inlägg 17. 

• Anonym (Kryp)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:20:20 följande:

Tro det du. 

Personer som luktar så sällan luktar INTE gott. Hade själv en sådan partner när jag var ung och dum.

Så du menar att jag som i vanliga fall duschar dagligen, inte skulle känna om jag luktade illa? Eller att människor i min närhet, som är vana vid att jag duschar dagligen, inte skulle ha känt något när jag ställde mig nära och frågade (ja, det är människor jag litar på som kan säga sanningen)?
  • Liniss
    Anonym (Kryp) skrev 2023-09-03 17:34:42 följande:
    Så du menar att jag som i vanliga fall duschar dagligen, inte skulle känna om jag luktade illa? Eller att människor i min närhet, som är vana vid att jag duschar dagligen, inte skulle ha känt något när jag ställde mig nära och frågade (ja, det är människor jag litar på som kan säga sanningen)?
    Jag har ingen aning, men för mig är det inte fräscht att duscha endast 2-3 gånger per vecka. Var ihop med en sådan person och den personen luktade illa. Finns säkert någon som duschar så sällan och ändå inte luktar pyton, men jag skulle aldrig vara tillsammans med en sådan person. För mig är det ofräscht. Sedan får du tycka vad du vill. 
  • Anonym (Kryp)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:40:36 följande:
    Jag har ingen aning, men för mig är det inte fräscht att duscha endast 2-3 gånger per vecka. Var ihop med en sådan person och den personen luktade illa. Finns säkert någon som duschar så sällan och ändå inte luktar pyton, men jag skulle aldrig vara tillsammans med en sådan person. För mig är det ofräscht. Sedan får du tycka vad du vill. 
    Så om din partner råkar ut för sjukdom eller olycka och behöver opereras, och därför inte kan duscha dagligen, så skulle du lämna hen? Det låter friskt och sunt!
  • sextiotalist
    Klartsomvatten skrev 2023-09-03 17:33:49 följande:

Alltså, de flesta som duschar varje dag luktar ju inte illa. Att det sedan finns något undantag här och där är inte intressant. Undantag finns alltid. Så nej, det är inte vanligt att lukta illa från kroppen om man duschar varje dag. 

Läs inlägg 17. 

Men det verkar som att de gör det efter ett dygn, eftersom de måste duscha minst en gång om dagen för att inte lukta illa 
  • Liniss
    Anonym (Kryp) skrev 2023-09-03 17:41:49 följande:
    Så om din partner råkar ut för sjukdom eller olycka och behöver opereras, och därför inte kan duscha dagligen, så skulle du lämna hen? Det låter friskt och sunt!

Det är ju skillnad på att råka ut för något som gör att man inte kan duscha dagligen och att självmant välja att endast duscha två gånger per vecka. Självklart skulle jag inte lämna min partner om denne behövde opereras och tillfälligt inte kunde duscha. Det är en annan sak än det jag pratade om. 

Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?