• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Anonym (S)
    EpicF skrev 2023-09-03 17:04:42 följande:
    I kombination med dusch 2-3 gånger i veckan. Ja, det räcker för många. 
    Ja tydligen är stora delar av t ex Afrikas befolkning rena äckel-päcklarna med tanke på att de inte har tillgång till rinnande vatten utan tvättar sig med tvättlappar istället, om man får tolka vissa andra i tråden.
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 17:05:37 följande:
    Folk som duschar varje dag luktar normalt sett inte illa från kroppen, då är det något fel. De som luktar illa är de som duschar alldeles för sällan, men du kanske tror att dessa personer duschar varje dag även fast de egentligen inte gör det. 
    Har mött många personer som är ofräscha trots att de duschar, ibland både morgon och kväll. De har oftast förstört sin kropp av allt duschade och luktar så pga av det. 

Faktiskt aldrig möt någon som luktar för att de duschar för lite. 
  • Anonym (L)
    EpicF skrev 2023-09-03 16:58:29 följande:
    Nej, jag tror inte. Jag vet, till skillnad från dig. 
    Många känner inte om de själva luktar illa. Är ofta omgivningen som märker det. 
  • EpicF
    Anonym (L) skrev 2023-09-03 17:07:34 följande:
    Många känner inte om de själva luktar illa. Är ofta omgivningen som märker det. 
    Ingen har klagat. Snarare tvärt om. 
  • Liniss
    Anonym (S) skrev 2023-09-03 17:00:51 följande:
    Jo men nu var det ju frågan om att inte duscha dagligen och du skrev att det inte är fräscht att ta nya underkläder om man inte duschar, men av två alternativ, nya underkläder eller inte, så tycker jag att valet är enkelt. Du skrev till och med att du tyckte det var värre att byta till rena underkläder om man är oduschad! Jag håller inte med.
    Värre och värre, jag vet inte, men det är i alla fall INTE fräscht att byta till RENA underkläder om man är oduschad. Jag byter till rena underkläder när underlivet är rent.
  • Gullvivor
    Liniss skrev 2023-09-03 17:01:27 följande:

Tvättlapp? Som jag skrev. 

Jag har aldrig någonsin gjort på det sättet. Jag duschar varje dag och i duschen tvättar jag underlivet. 

Fast det är ofräscht också att bara tvätta sitt underliv en gång om dagen, jag förmodar att du går på toaletten fler gånger än så.. 🤢
  • sextiotalist
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 16:47:28 följande:
    Jag har väldigt lätt för att känna om det är någon som duschar varje dag eller inte. Någon som bara duschar var tredje dag luktar faktiskt ganska illa och mer sällan, så får jag kväljningar. Aldrig i livet skulle jag kunna vara tillsammans med en man som inte duschar varje dag. 
    Nja 
    Du får kvällningen av dom som luktar illa, men du har nog ingen om allas duschvanor.
    Mitt ex duschade minst en gång om dagen och luktade ofta fränt på kvällen.
    Min sambo duschar varannan dag och har aldrig luktat svett eller fränt.
    Jag duschar ungefär 3 ggr i veckan och luktar inte ofräscht.
    Jag har till och med fått frågan vad den parfymen heter som jag använder. Det jag använder är en svagt parfymerad duschtvål när jag duschar och en svagt parfymerad hårdtvål de dagar jag inte duschar. Jag tvålar inte ens hela kroppen när jag duschar/badar. Utan endast valda delar.
    Nu råkar jag tillhöra  (långt mer än 1%, med tanke på de stora mängder hudkräm som säljs) den gruppen som har torr hud.
    Till underlivet använder jag endast en olja eller endast vatten, på rekommendation av gynekolog, efter att under många år besvärats av svamp och allmänt irriterat underliv.
  • Anonym (S)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:05:37 följande:
    Folk som duschar varje dag luktar normalt sett inte illa från kroppen, då är det något fel. De som luktar illa är de som duschar alldeles för sällan, men du kanske tror att dessa personer duschar varje dag även fast de egentligen inte gör det. 
    Det är ju inte säkert att de gör mycket mer än att stå under rinnande vatten, dvs gnor på de ställen där solen inte skiner t ex eller använder duschcréme. Även om man duschar varje dag så kan man lukta om man inte tvättar sig.
  • Anonym (Kryp)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:03:16 följande:
    Har aldrig gjort så. Hur som helst är det fräschast att duscha hela kroppen (håret behövs inte) varje dag. Sedan får folk tro vad de vill. 
    Det är snarare du som kan tro vad du vill. Jag har opererats flera gånger och inte kunnat duscha med fler dagars mellanrum. Det har gått utmärkt med bidé och tvättlappar. Det har inte luktat om mig, så länge man sköter grundhygien och har rena kläder. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 17:07:26 följande:
    Har mött många personer som är ofräscha trots att de duschar, ibland både morgon och kväll. De har oftast förstört sin kropp av allt duschade och luktar så pga av det. 

Faktiskt aldrig möt någon som luktar för att de duschar för lite. 
    Jaså, jahaja. Säkert. 
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?