• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 16:46:46 följande:

Fast om man bara tvättar underliv, rumpa osv två gånger per vecka så är det inte fräscht. Det är inte att vara hygienisk. 

Om man bara duschar hela kroppen två gånger per vecka men duschar underlivet och rumpan alla dagar i veckan så är det en annan sak. 

Om man duschar varje dag så är man fräsch och ren i kroppen, normalt sett alltså. Om man luktar skit trots att man duschar varje dag så är det något fel. Duschar man varje dag så brukar man vara ren och fräsch. Förstår man inte hur man gör när man duschar och därmed inte förstår att man måste vara noggrann så är man efterbliven. 

Hur många dagar består eckan av? 

Mina veckor består av 7 dagar, dvs jag tvättar underlivet, under armarna och fötterna 7 dagar i veckan. Håret och övriga kroppen tillsammans med underliv, under armarna och fötterna  2-3 dagar i veckan. 

Nej, man behöver inte vara fräsch och ren i kroppen även om man duschar varje dag. 
  • Anonym (L)
    EpicF skrev 2023-09-03 16:43:21 följande:

Anonym (L): Jag är då fräsch och ren varje dag eftersom jag dagligen sköter min hygien, även om jag duschar kroppen ocj håret 2-3 gånger i veckan. 

Men det klart, om man inte sköter sin hygien så spelar det faktiskt ingen roll hur ofta man duschar. 

Du får väl tro att du är ren och fräsch, men nä, duschar man hela kroppen endast två gånger i veckan så är man inte fräsch och ren i hela kroppen. Duschning ingår i att sköta sin hygien och att duscha endast två gånger per vecka är då inte fräscht, inte i min värld. 
  • EpicF
    Anonym (L) skrev 2023-09-03 16:50:30 följande:
    Du får väl tro att du är ren och fräsch, men nä, duschar man hela kroppen endast två gånger i veckan så är man inte fräsch och ren i hela kroppen. Duschning ingår i att sköta sin hygien och att duscha endast två gånger per vecka är då inte fräscht, inte i min värld. 
    Du får gärna tycka det. Jag sköter mig hygien och luktar aldrig illa av svett eller annat. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 16:49:04 följande:
    Hur många dagar består eckan av? 

Mina veckor består av 7 dagar, dvs jag tvättar underlivet, under armarna och fötterna 7 dagar i veckan. Håret och övriga kroppen tillsammans med underliv, under armarna och fötterna  2-3 dagar i veckan. 

Nej, man behöver inte vara fräsch och ren i kroppen även om man duschar varje dag. 
    Hur menar du att du tvättar underlivet, under armarna och fötterna sju dagar i veckan om du endast duschar två-tre gånger per vecka? Menar du att du tar med tvättlapp då?

Normalt sett så är man det. Betydligt fräschare och renare än folk som knappt duschar. 
  • Liniss
    Anonym (S) skrev 2023-09-03 16:47:48 följande:
    Det måste väl ändå vara fräschare att gå omkring i rena underkläder än underkläder med klegg och/eller fartränder?
    Fräschast är ju om man duschar innan man byter underkläder..
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 16:56:11 följande:
    Hur menar du att du tvättar underlivet, under armarna och fötterna sju dagar i veckan om du endast duschar två-tre gånger per vecka? Menar du att du tar med tvättlapp då?

Normalt sett så är man det. Betydligt fräschare och renare än folk som knappt duschar. 
    Hur brukar man tvätta bla underlivet om man inte duschar hela kroppen? 

Hur gammal är du egentligen så inte förstår vanliga saker?!
  • Anonym (L)
    EpicF skrev 2023-09-03 16:52:36 följande:
    Du får gärna tycka det. Jag sköter mig hygien och luktar aldrig illa av svett eller annat. 
    Tror du, ja. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-03 16:49:01 följande:
    Jag är inte ofräsch fast jag inte duschat varje dag. Men torr hud som kliar sönder är heller ingen höjdare
    Vi som duschar varje dag tycker att folk som slarvar med duschningen är ofräscha. 
  • EpicF
    Anonym (L) skrev 2023-09-03 16:57:29 följande:
    Tror du, ja. 
    Nej, jag tror inte. Jag vet, till skillnad från dig. 
  • Liniss
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 16:47:28 följande:
    Jag har väldigt lätt för att känna om det är någon som duschar varje dag eller inte. Någon som bara duschar var tredje dag luktar faktiskt ganska illa och mer sällan, så får jag kväljningar. Aldrig i livet skulle jag kunna vara tillsammans med en man som inte duschar varje dag. 
    Håller med.

De verkar tro att det inte märks att de duschar så sällan, men det märks. Tydligt.
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?