• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Liniss
    Anonym (S) skrev 2023-09-03 17:09:46 följande:
    Det är ju inte säkert att de gör mycket mer än att stå under rinnande vatten, dvs gnor på de ställen där solen inte skiner t ex eller använder duschcréme. Även om man duschar varje dag så kan man lukta om man inte tvättar sig.
    Men nu pratar jag ju inte om efterblivna personer. Normala personer förstår att man måste vara noggrann när man duschar. Då luktar man inte heller illa. Så är det. 
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 17:19:06 följande:
    Men nu pratar jag ju inte om efterblivna personer. Normala personer förstår att man måste vara noggrann när man duschar. Då luktar man inte heller illa. Så är det. 
    Ingen annan här pratar heller om "efterblivna" personer. 
  • Liniss
    Anonym (Kryp) skrev 2023-09-03 17:09:48 följande:
    Det är snarare du som kan tro vad du vill. Jag har opererats flera gånger och inte kunnat duscha med fler dagars mellanrum. Det har gått utmärkt med bidé och tvättlappar. Det har inte luktat om mig, så länge man sköter grundhygien och har rena kläder. 

Tro det du. 

Personer som luktar så sällan luktar INTE gott. Hade själv en sådan partner när jag var ung och dum.

• Anonym (Man)

Typ varannan dag. Kan fuska något ibland om jag inte hinner. 

• Anonym (S)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:19:06 följande:
    Haha det måste vara många "efterblivna" personer i landet då :)
  • Liniss
    Anonym (S) skrev 2023-09-03 17:17:38 följande:
    Nu var ju poängen att INTE duscha dagligen. Personen i fråga som jag citerade (osäker på vem nu) tyckte att det var värre att byta till rena underkläder om man var duschad. Jag får inte ihop den logiken.
    Vem bryr sig? Att endast duscha två gånger per vecka är snuskigt, ÄVEN om man byter till rena underkläder varje dag. Inte heller är det fräscht att byta till rena underkläder om man inte har tvättat av sig innan. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 17:19:54 följande:
    Ingen annan här pratar heller om "efterblivna" personer. 
    Jo, när man syftar på folk som bara står där som ett mähä under rinnande vatten så.

Normala människor är väl mer noggranna i duschen. 
  • Aniiee

Alla som levde före 2010 var ofräsha! Bra, då vet vi.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • sextiotalist
    Liniss skrev 2023-09-03 17:05:37 följande:
    Folk som duschar varje dag luktar normalt sett inte illa från kroppen, då är det något fel. De som luktar illa är de som duschar alldeles för sällan, men du kanske tror att dessa personer duschar varje dag även fast de egentligen inte gör det. 
    Om en person med för mycket duschande har rubbat den naturliga bakteriefloran (som hjälper kroppen att hålla bort de mikrober som inte tillhör kroppen) så kan andra mikrober/bakterier ta över.
    Det du tar bort varje dag är det skydd som du har för att skydda din kropp mot ovälkomna gäster. Inga feta krämer eller fuktkrämer ersätter det du tar bort 
    Du kan mycket väl jämföra med antibiotika,  som kan rubba balansen i magen med lite jobbiga följder
  • Anonym (Stella)
    EpicF skrev 2023-09-03 17:17:52 följande:
    Du får tro precis vad du vill. Kan faktiskt inte bry ig mindre av vad du tror. 
    Dito. Bryr mig inte ett skvatt om dina åsikter.
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?