• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Mrs Moneybags

Den här tråden fick mig att skratta rakt ut flera gånger. Skrattande

Det är väl för tusan självklart att man inte luktar mer illa om man duschar oftare. 

Visst kan man använda tvättlappar men det är lika snabbt att ta en snabbdusch och bli dubbelt så fräsch. 

Och ja, det finns män med fetischer men vi kan väl inte bygga vår hygienrutin efter dem hahaha 

Och självklart känner man direkt om någon inte har duschat på lukten. Jag har några kollegor som uppenbarligen duschar 2-3 ggr/v och tro mig, det känns på lukten. Jag har inget emot dem för jag behöver inte sitta precis bredvid men nog känns det. De dagar de har duschat både ser de annorlunda ut och luktar annorlunda. Tror inte de bryr sig det minsta. 

• EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 17:30:15 följande:
    Du (m.fl) har uppenbarligen inte gjort lumpen... Och tur är väl det. Du skulle förmodligen ha dött alla "efterblivna" ofräscha personer som inte alltid har möjlighet att duscha varje dag eller ens byta kläder varje dag. Underkläder byts däremot varje dag. 
  • Anonym (E)
    Mrs Moneybhuags skrev 2023-09-03 19:40:06 följande:

Visst kan man använda tvättlappar men det är lika snabbt att ta en snabbdusch och bli dubbelt så fräsch. 

Skrattar mer åt detta än hela tråden i övrigt. För dig ja, för andra not so much.
  • Anonym (Alva)

Varannan dag på vinterhalvåret och varje dag på sommaren 

• Mrs Moneybags
    Anonym (E) skrev 2023-09-03 19:42:47 följande:
    Skrattar mer åt detta än hela tråden i övrigt. För dig ja, för andra not so much.

Hur lyckade du slakta mitt namn Skrattande
    EpicF skrev 2023-09-03 19:40:42 följande:
    Du (m.fl) har uppenbarligen inte gjort lumpen... Och tur är väl det. Du skulle förmodligen ha dött alla "efterblivna" ofräscha personer som inte alltid har möjlighet att duscha varje dag eller ens byta kläder varje dag. Underkläder byts däremot varje dag. 

Lite skillnad på att inte ha möjlighet att duscha och att välja att avstå. Samma med exemplet om operation/sjukhus ovan, men det kanske inte var du som skrev om det. 

• EpicF
    Mrs Moneybags skrev 2023-09-03 20:07:33 följande:

Lite skillnad på att inte ha möjlighet att duscha och att välja att avstå. Samma med exemplet om operation/sjukhus ovan, men det kanske inte var du som skrev om det. 

Enlig många här är det lika snuskigt, äckligt och ohygieniskt
  • Anonym (Kryp)
    Mrs Moneybags skrev 2023-09-03 20:07:33 följande:

Det var jag som skrev det. Och saken med det, var ju att det inte var någon skillnad. Jag luktade inte, eftersom jag skötte tvätt av underliv, armhålor och fötter ordentligt dagligen. 
  • Anonym

jag duschar varannan dag, ibland var tredje. Hårtvätt cirka 2 gånger vecka. Min sambo gör också så. Han luktar aldrig illa.

• elmadumle
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 17:13:56 följande:
    Det där tror jag inte en sekund på. Ingen luktar illa för att de är rena.

Ingen förstör huden av att man tvättar sig med tvål och vatten. Det där är en myt som bara tycks existera här i Skandinavien. Inte en enda person har någonsin hört talas om det där jag kommer ifrån (Minnesota). 
    Jo, vi med eksem och extremt torr och känslig hud förstör huden genom att duscha med tvål för ofta, den blir uttorkad och blir som sandpapper och kliar.
  • Anonym (Hm)
    felicityporter skrev 2023-09-03 18:37:17 följande:

Det varierar, duschar både kropp och hår kanske tre dagar i veckan i snitt och tvättar de delar som behövs mellan duschningarna vid behov, på sommaren kanske jag duschar mig oftare.

Samma här
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?