• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 16:58:58 följande:
    Håller med.

De verkar tro att det inte märks att de duschar så sällan, men det märks. Tydligt.
    Märks även på dem som trots att de duschar varje ändå inte har skött sin hygien. 
  • Anonym (Kryp)
    Liniss skrev 2023-09-03 16:56:11 följande:
    Hur menar du att du tvättar underlivet, under armarna och fötterna sju dagar i veckan om du endast duschar två-tre gånger per vecka? Menar du att du tar med tvättlapp då?

Normalt sett så är man det. Betydligt fräschare och renare än folk som knappt duschar. 
    Tvättlappar, bidé, eller att man helt enkelt bara duschar underlivet/fötter/armhålor till exempel? 

Jag duschar alldeles för ofta. Min hud är snustorr och kräver massor av krämer för att inte klia och svida. Tyvärr är jag alldeles för indoktrinerad i att man "ska" duscha varje dag. 
  • Anonym (S)
    Liniss skrev 2023-09-03 16:56:44 följande:
    Fräschast är ju om man duschar innan man byter underkläder..
    Jo men nu var det ju frågan om att inte duscha dagligen och du skrev att det inte är fräscht att ta nya underkläder om man inte duschar, men av två alternativ, nya underkläder eller inte, så tycker jag att valet är enkelt. Du skrev till och med att du tyckte det var värre att byta till rena underkläder om man är oduschad! Jag håller inte med.
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 16:57:13 följande:
    Hur brukar man tvätta bla underlivet om man inte duschar hela kroppen? 

Hur gammal är du egentligen så inte förstår vanliga saker?!

Tvättlapp? Som jag skrev. 

Jag har aldrig någonsin gjort på det sättet. Jag duschar varje dag och i duschen tvättar jag underlivet. 

• EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 17:01:27 följande:

Tvättlapp? Som jag skrev. 

Jag har aldrig någonsin gjort på det sättet. Jag duschar varje dag och i duschen tvättar jag underlivet. 

Själv behöver jag inte duscha för att få till att tvätta underlivet. 
  • Liniss
    Anonym (Kryp) skrev 2023-09-03 17:00:06 följande:
    Tvättlappar, bidé, eller att man helt enkelt bara duschar underlivet/fötter/armhålor till exempel? 

Jag duschar alldeles för ofta. Min hud är snustorr och kräver massor av krämer för att inte klia och svida. Tyvärr är jag alldeles för indoktrinerad i att man "ska" duscha varje dag. 
    Har aldrig gjort så. Hur som helst är det fräschast att duscha hela kroppen (håret behövs inte) varje dag. Sedan får folk tro vad de vill. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 17:02:43 följande:
    Själv behöver jag inte duscha för att få till att tvätta underlivet. 
    Om du tycker att det räcker med någon tvättlapp så. 
  • EpicF
    Liniss skrev 2023-09-03 17:03:48 följande:
    Om du tycker att det räcker med någon tvättlapp så. 
    I kombination med dusch 2-3 gånger i veckan. Ja, det räcker för många. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 16:59:50 följande:
    Märks även på dem som trots att de duschar varje ändå inte har skött sin hygien. 
    Folk som duschar varje dag luktar normalt sett inte illa från kroppen, då är det något fel. De som luktar illa är de som duschar alldeles för sällan, men du kanske tror att dessa personer duschar varje dag även fast de egentligen inte gör det. 
  • Liniss
    EpicF skrev 2023-09-03 17:04:42 följande:
    I kombination med dusch 2-3 gånger i veckan. Ja, det räcker för många. 
    Ok, men vi andra tycker att det är ofräscht. Sedan får du göra hur du vill.

I ett förhållande bör man vara extra noga, dock. 
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?