• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Anonym (S)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:09:11 följande:
    Värre och värre, jag vet inte, men det är i alla fall INTE fräscht att byta till RENA underkläder om man är oduschad. Jag byter till rena underkläder när underlivet är rent.
    Jag tycker det är självklart. Vad är fräschast, att inte duscha på tre dagar och gå i samma underkläder (som då antagligen stinker rätt bra) eller inte duscha på tre dagar och byta underkläder? Eller valfritt antal dagar, så klart.
  • Liniss
    Gullvivor skrev 2023-09-03 17:09:15 följande:
    Fast det är ofräscht också att bara tvätta sitt underliv en gång om dagen, jag förmodar att du går på toaletten fler gånger än så.. 🤢
    Har jag mens tvättar jag flera gånger per dag. Men visst, skulle alltid gärna duscha flera Gånger per dag men det hinner man ju inte. :) 
  • Anonym (Stella)
    EpicF skrev 2023-09-03 17:07:26 följande:
    Har mött många personer som är ofräscha trots att de duschar, ibland både morgon och kväll. De har oftast förstört sin kropp av allt duschade och luktar så pga av det. 

Faktiskt aldrig möt någon som luktar för att de duschar för lite. 
    Det där tror jag inte en sekund på. Ingen luktar illa för att de är rena.

Ingen förstör huden av att man tvättar sig med tvål och vatten. Det där är en myt som bara tycks existera här i Skandinavien. Inte en enda person har någonsin hört talas om det där jag kommer ifrån (Minnesota). 
  • Liniss
    Anonym (S) skrev 2023-09-03 17:13:21 följande:
    Jag tycker det är självklart. Vad är fräschast, att inte duscha på tre dagar och gå i samma underkläder (som då antagligen stinker rätt bra) eller inte duscha på tre dagar och byta underkläder? Eller valfritt antal dagar, så klart.
    Eller varför inte bara duscha och byta till rena underkläder när man har duschat? Bara för att du har presenterat ett fall som är bättre än det andra så betyder det ju inte att det är bra. Skulle aldrig vilja ha en partner som duschar endast två gånger i veckan, även om personen byter underkläder varenda dag.
  • Anonym (Vårblommor)

Jag duschar varje dag, men en kroppsdel varje gång. Vänster ben på måndag t ex, höger ben på tisdag. Så en gång i veckan totalt.

• EpicF
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 17:13:56 följande:

Ingen förstör huden av att man tvättar sig med tvål och vatten. Det där är en myt som bara tycks existera här i Skandinavien. Inte en enda person har någonsin hört talas om det där jag kommer ifrån (Minnesota). 
    Du får tro precis vad du vill. Kan faktiskt inte bry ig mindre av vad du tror. 
  • Anonym (S)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:15:15 följande:
    Eller varför inte bara duscha och byta till rena underkläder när man har duschat? Bara för att du har presenterat ett fall som är bättre än det andra så betyder det ju inte att det är bra. Skulle aldrig vilja ha en partner som duschar endast två gånger i veckan, även om personen byter underkläder varenda dag.
    Nu var ju poängen att INTE duscha dagligen. Personen i fråga som jag citerade (osäker på vem nu) tyckte att det var värre att byta till rena underkläder om man var duschad. Jag får inte ihop den logiken.
  • EpicF
    Anonym (Stella) skrev 2023-09-03 17:13:56 följande:

Du får tro precis vad du vill. Kan faktiskt inte bry ig mindre av vad du tror. 
  • Anonym (L)
    EpicF skrev 2023-09-03 17:08:52 följande:
    Ingen har klagat. Snarare tvärt om. 
    Många vågar/vill inte säga något. 
  • Anonym (Mia)
    Liniss skrev 2023-09-03 17:03:48 följande:
    Om du tycker att det räcker med någon tvättlapp så. 
    Ja,vi här hemma tvättar också alltid av oss med tvättlappar efter varje toabesök, jag gör det även på arbetet?Tvättlappar är super!! Man känner sig alltid fräsch! 
Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?