• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Cececilia
    Villblimamma98 skrev 2023-11-13 09:17:23 följande:

Äl + 4 och tiden kryyyyper fram. Hur gör ni för att få tiden gå snabbare?

Försök fundera på vad du ska köpa för julklappar eller planera in något helt annat att se fram emot. Tyvärr kommer vissa av oss gå månad efter månad och enbart vänta på att mensen dyker upp återigen 🙄 
    Ju mindre man lyckas tänka på det desto bättre 🥰  Jag tänker iallafall ta tillfället att fokusera på julklappsinköp nu när julen ligger framför oss 😅
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 09:29:55 följande:
    Försök fundera på vad du ska köpa för julklappar eller planera in något helt annat att se fram emot. Tyvärr kommer vissa av oss gå månad efter månad och enbart vänta på att mensen dyker upp återigen 🙄 
    Ju mindre man lyckas tänka på det desto bättre 🥰  Jag tänker iallafall ta tillfället att fokusera på julklappsinköp nu när julen ligger framför oss 😅
    Smart tips, tack 🥰
  • Anonym (Pumpan)

Prel BIM på onsdag, så är BIM-2 idag. Gör inga ÄL-tester eller temp just nu. Går på Clue-appen och känslan i kroppen osv. Är syskonförsök, men vi har svårt att få barn. Tredje cykeln efter tidigt MF i vecka 5. Kunde inte testa imorse, men det kliar ordentligt i testnerven. Men är samtidigt rätt säker på att det inte blivit något denna månad. Har bara en sån känsla. Inatt drömde jag att jag fick mens och idag har jag lite lite lätt molvärk.

Vad tycker ni ska jag testa idag även fast det inte är på morgonen? Kommer inte hinna testa imorgon på morgonen heller tyvärr. Vill inte att min kille ska veta när jag testar tidigt Tungan ute

• Cececilia
    Anonym (Pumpan) skrev 2023-11-13 10:33:08 följande:

Prel BIM på onsdag, så är BIM-2 idag. Gör inga ÄL-tester eller temp just nu. Går på Clue-appen och känslan i kroppen osv. Är syskonförsök, men vi har svårt att få barn. Tredje cykeln efter tidigt MF i vecka 5. Kunde inte testa imorse, men det kliar ordentligt i testnerven. Men är samtidigt rätt säker på att det inte blivit något denna månad. Har bara en sån känsla. Inatt drömde jag att jag fick mens och idag har jag lite lite lätt molvärk.

Vad tycker ni ska jag testa idag även fast det inte är på morgonen? Kommer inte hinna testa imorgon på morgonen heller tyvärr. Vill inte att min kille ska veta när jag testar tidigt Tungan ute

Jag hade väntat till BIM om jag var du 😊 Då sparar du både pengar och slipper få något otydligt svar 🥰
  • Em16

tog denna nu precis. Min app säger att jag ska ha äl på tosdag.. Men det är första cykeln sedan pillerstopp i september. Men appen har nog fel i detta läget? 

Myste igår men ska försöka hinna mysa imorgon också
  • sommar2019juni
    Villblimamma98 skrev 2023-11-13 09:17:23 följande:

Äl + 4 och tiden kryyyyper fram. Hur gör ni för att få tiden gå snabbare?

Iom att NC flyttade fram min ÄL så flyttade den även fram min BIM såklart, så känner nu samma som dig, hur fasen får man tiden att gå Tyst

Pratade om det med min sambo igår, får typ flashbacks av känslan när jag studerade på universitet. När man gick in och skrev tentan peppade man sig med att man gjort vad man kunnat för att det skall gå även (ungefär som att man myst och försökt så bra man kan inför ÄL), för att sedan i väntan på resultatet på tentan tvivla på om man verkligen gjorde tillräckligt och om man ska ha tur nog att klara det.....

I detta fall då, tur nog att få plussa om drygt en vecka... <3
  • Villblimamma98
    sommar2019juni skrev 2023-11-13 12:12:22 följande:
    Iom att NC flyttade fram min ÄL så flyttade den även fram min BIM såklart, så känner nu samma som dig, hur fasen får man tiden att gå Tyst

Pratade om det med min sambo igår, får typ flashbacks av känslan när jag studerade på universitet. När man gick in och skrev tentan peppade man sig med att man gjort vad man kunnat för att det skall gå även (ungefär som att man myst och försökt så bra man kan inför ÄL), för att sedan i väntan på resultatet på tentan tvivla på om man verkligen gjorde tillräckligt och om man ska ha tur nog att klara det.....

I detta fall då, tur nog att få plussa om drygt en vecka... <3
    Ja väntan är hemsk känner igen det du skriver, bra förklaring haha. Vet fortfarande inte om jag vågar testa innan BIM denna gång... min man har tvärvänt och vill vänta till mensen är minst 1-2v sen men aldrig i livet jag väntar så länge 😂 jag är bara rädd man råkar upptäcka en kemisk igen och kommer bli så ledsen då efter missfallet samtidigt som jag såklart är SÅ nyfiken 
  • Cececilia
    Em16 skrev 2023-11-13 12:11:54 följande:

tog denna nu precis. Min app säger att jag ska ha äl på tosdag.. Men det är första cykeln sedan pillerstopp i september. Men appen har nog fel i detta läget? 

Myste igår men ska försöka hinna mysa imorgon också
    Ser helt klart positivt ut, lycka till 🤞
  • Em16
    Cececilia skrev 2023-11-13 13:13:56 följande:
    Ser helt klart positivt ut, lycka till 🤞
    Har appen fel då ? Eftersom den påstår att jag ska ha ägglossning på torsdag..
  • Cececilia
    Em16 skrev 2023-11-13 13:20:37 följande:
    Har appen fel då ? Eftersom den påstår att jag ska ha ägglossning på torsdag..
    Ja appen har men stor sannolikhet fel, men den kan inte heller veta hur fort man får ägglossnin. Tiden mellan mens och ägglossning kan ofta variera lite mellan månaderna. Så appen har bara gissat på torsdag, men det blir kanske tisdag eller onsdag för dig istället 😊
Svar på tråden BIM november