• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Cececilia

Haha Ne 1-2 v är mycket begärt 😂
    men kan vara skönt att komma fram till BIM så att man har en rimlig chans att få ett tydligt plus 😊 Sen är man på BIM eller över så är det kortare tid till nästa försök ifall det inte gått denna månaden 🥰

Villblimamma98 skrev 2023-11-13 12:52:09 följande:
    Ja väntan är hemsk känner igen det du skriver, bra förklaring haha. Vet fortfarande inte om jag vågar testa innan BIM denna gång... min man har tvärvänt och vill vänta till mensen är minst 1-2v sen men aldrig i livet jag väntar så länge 😂 jag är bara rädd man råkar upptäcka en kemisk igen och kommer bli så ledsen då efter missfallet samtidigt som jag såklart är SÅ nyfiken 
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 13:26:32 följande:

Haha Ne 1-2 v är mycket begärt 😂
    men kan vara skönt att komma fram till BIM så att man har en rimlig chans att få ett tydligt plus 😊 Sen är man på BIM eller över så är det kortare tid till nästa försök ifall det inte gått denna månaden 🥰

Ja jag får fundera lite på om jag ska testa i helgen eller nästa vecka 😅🥰
  • Cececilia
    Villblimamma98 skrev 2023-11-13 13:33:17 följande:
    Ja jag får fundera lite på om jag ska testa i helgen eller nästa vecka 😅🥰
    Hoppas du får ett plus när det än blir 🤞 
    Vi ska vänta på mensen och kommer den inte testar vi då. Har tagit så många test innan BIM och hatar verkligen åsynen av blanka test. Plus att ju senare man får reda på det - desto färre dagar att vänta på tidigt ultraljud för att säkerställa att hjärtat Slår ❤️
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 13:39:36 följande:
    Hoppas du får ett plus när det än blir 🤞 
    Vi ska vänta på mensen och kommer den inte testar vi då. Har tagit så många test innan BIM och hatar verkligen åsynen av blanka test. Plus att ju senare man får reda på det - desto färre dagar att vänta på tidigt ultraljud för att säkerställa att hjärtat Slår ❤️
    Det har du rätt i. Sist testade jag positivt 6 dagar innan mensen och kändes som en evighet att vänta in att ha passerat BIM. Får försöka hålla mig 😅❤️
  • Cececilia
    Villblimamma98 skrev 2023-11-13 13:45:44 följande:
    Det har du rätt i. Sist testade jag positivt 6 dagar innan mensen och kändes som en evighet att vänta in att ha passerat BIM. Får försöka hålla mig 😅❤️
    Testa när du känner för det 🥰 Men det finns fördelar med att vänta 😊
  • Macbookpro

Positivt äl test imorse. hade sex direkt efter det. 

Vad tror ni blir bäst, sex igen ikväll eller vänta till imorgon För nästa omgång? 

• Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-11-13 14:09:02 följande:

Vad tror ni blir bäst, sex igen ikväll eller vänta till imorgon För nästa omgång? 

Jag hade väntat i morgon för att det ska hinna produceras lite mer spermier!
  • amiilee
    Macbookpro skrev 2023-11-13 14:09:02 följande:

Imorgon :) Man har väl högst fertilitet samma dag och dagen efter man får positivt ÄL-test (eftersom det borde vara lika med ägglossningsdagen och dagen innan) och ni har redan haft sex idag. 
  • bebissugen91

Jag fick ett positivt äl test igår och idag. Om jag vill testa äl+9 räknar ni med igår och idag då eller +9 dagar from imorgon? 🤔

• Cececilia
    bebissugen91 skrev 2023-11-13 17:32:44 följande:

Jag fick ett positivt äl test igår och idag. Om jag vill testa äl+9 räknar ni med igår och idag då eller +9 dagar from imorgon? 🤔

Dagen efter de var som allra starkast eller två dagar efter första positiva 😊 

Svar på tråden BIM november