• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Cececilia
    amiilee skrev 2023-11-14 18:11:00 följande:

När tror ni jag hade ÄL? 🙈 

Svårt, men hade litat på algoritmen 😊
    Men ÄL- testen talar väl för att det stämmer, den borde ju komma ett eller två dygn efter positivt 😊
  • Syskonförsök

Nja, dag 5 kan det fästa. 

sen fick jag faktiskt en implantation dipp dag 4 denna gång när jag plussade. Tidigare har jag fått dag 5. Så ändå fundersam om de inte satte sig redan dag 4 denna gång för mig. :) 

Villblimamma98 skrev 2023-11-14 16:27:05 följande:

Sker implantation alltid tidigast äl + 6?

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-11-14 19:21:47 följande:

sen fick jag faktiskt en implantation dipp dag 4 denna gång när jag plussade. Tidigare har jag fått dag 5. Så ändå fundersam om de inte satte sig redan dag 4 denna gång för mig. :) 

Då hoppas huggen/sticken är det!!
  • Cececilia
    Syskonförsök skrev 2023-11-14 19:21:47 följande:

Ja det är ett ganska stort spann när det kan fästa 😊 Men det är samtidigt så att de flesta tidiga tecken på graviditet kan förekomma även när det inte tagit sig. Så även om man har kramper, stickningar och illamående så ska man försöka att inte ta ut något i förväg ❤️ 
    Fick du plus tidigt då också om det fäste så tidigt? 😊
  • Anonym (Pumpan)

Fan? ångesten när mensvärken börjar komma. Känns så jävla trist att min cykel går som en jävla klocka men ändå har jag så svårt att bli gravid. 

Sen är det så galet att jag alltid tänker i termer av att det är jag och min kropp som misslyckas när vår infertilitetsutredning visade mer mot att det är killen som kan vara ?problemet?. Men han är inte den som hoppas och ?misslyckas? varje månad?.. 

• Villblimamma98

Igår stack det ju till i livmodern och idag har jag väldigt subtil molvärk. Jag hoppas hoppas det är ett bra tecken 

• Cececilia
    Villblimamma98 skrev 2023-11-15 08:51:34 följande:

Igår stack det ju till i livmodern och idag har jag väldigt subtil molvärk. Jag hoppas hoppas det är ett bra tecken 

håller tummarna 🤞
  • Cececilia
    Anonym (Pumpan) skrev 2023-11-14 21:26:37 följande:

Fan? ångesten när mensvärken börjar komma. Känns så jävla trist att min cykel går som en jävla klocka men ändå har jag så svårt att bli gravid. 

Sen är det så galet att jag alltid tänker i termer av att det är jag och min kropp som misslyckas när vår infertilitetsutredning visade mer mot att det är killen som kan vara ?problemet?. Men han är inte den som hoppas och ?misslyckas? varje månad?.. 

Förstår, det är jobbigt när det inte går trots att man gör allt rätt. 

Men det är viktigt att komma ihåg att man är i det hela tillsammans. 

• Anonym (Eventuell 4a?)
    Anonym (Pumpan) skrev 2023-11-14 21:26:37 följande:

Stort kram till dig!! 

vi har också kämpat där, ett barn genom ivf och 100 000 i syskonförsök innan vi gav upp och accepterade tanken på ett barn. nu är jag gravid tredje gången spontant efter det 

Svar på tråden BIM november