• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Villblimamma98
    bebissugen91 skrev 2023-11-15 10:59:51 följande:

Villblimamma98- spännande!!! 😊 
    Har du känt så när du blivit gravid tidigare?

Nej alltså sist jag blev gravid kände jag dock av ägglossning som fasen. Hade så jäkla ont låg hemma hela dagen. Men kände inte nåt ägg som ska ha fäst eller så. Var övertygad om att jag inte var gravid då. Så svårt att veta!
  • Cececilia
    Villblimamma98 skrev 2023-11-15 11:01:02 följande:
    Nej alltså sist jag blev gravid kände jag dock av ägglossning som fasen. Hade så jäkla ont låg hemma hela dagen. Men kände inte nåt ägg som ska ha fäst eller så. Var övertygad om att jag inte var gravid då. Så svårt att veta!
    Ne man kan hålla hoppet uppe vad man än känner :) När jag blev gravid kände jag inget före BIM och månader när jag känt diverse olika tecken har mensen kommit. 
    Håller tummarna för oss alla som försöker 🤞🥰
  • Anonym (Pumpan)
    bebissugen91 skrev 2023-11-15 10:23:15 följande:

Pumpan: hur länge har ni försökt? 

Nu är vi uppe i över ett år av: händer det så händer det. Första barnet tog 3 år och påbörjad IVF. Min kille vill inte att det ska vara så mycket press osv, så vi har inte kört med tester eller temp. Jag bara försöker få till det på bra dagar typ. Egentligen var jag väldigt chill med allt tills jag blev gravid med fick missfall en cykel där vi inte alls prickat rätt datum. Då fick jag på något sätt nytt hopp och fokus på att vilja bli gravid. Men även fast jag intalar mig att jag inte bryr mig blir jag så besviken varje gång mensen kommer nu. Men ska diskutera saken med killen efter årsskiftet och förslå att vi sätter in fryst embryo? 

• Syskonförsök

Plussade äl+9. 

Cececilia skrev 2023-11-14 19:40:37 följande:
    Ja det är ett ganska stort spann när det kan fästa 😊 Men det är samtidigt så att de flesta tidiga tecken på graviditet kan förekomma även när det inte tagit sig. Så även om man har kramper, stickningar och illamående så ska man försöka att inte ta ut något i förväg ❤️ 
    Fick du plus tidigt då också om det fäste så tidigt? 😊
  • sommar2019juni

HALLÅÅ!!

ljusbruna flytningar precis alldeles just, om jag hade ÄL CD 13 är jag på ÄL+ 5, hade jag det cd10 är jag på ÄL+8!!

aldrig någonsin haft mellanblödning eller liknande tidigare!!

• Cececilia
    sommar2019juni skrev 2023-11-15 14:25:40 följande:

HALLÅÅ!!

ljusbruna flytningar precis alldeles just, om jag hade ÄL CD 13 är jag på ÄL+ 5, hade jag det cd10 är jag på ÄL+8!!

aldrig någonsin haft mellanblödning eller liknande tidigare!!

Håller tummarna för implantationsblödning 🤞
Svar på tråden BIM november