• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • bebissugen91
    Flowerpower33 skrev 2023-11-16 14:05:46 följande:
    bebissugen91 skrev 2023-11-16 13:49:11 följande:

Stort grattis flowerpower33!!!  
    Har du haft några symtom?

Tack så mycket! Hjärta

Har haft rätt mycket molvärk sen ÄL i princip. Fick starkare hugg typ ÄL+8 så tänkte att det var implantation. Men eftersom jag testade negativt till äl+10 släppte jag den tanken. Men har fortfarande haft molvärk från och till. Otroligt hungrig senaste två dagarna, äter mer än jag brukar. Drömt väldigt verkliga drömmar. Lätt yrsel när jag ställer mig upp började idag typ, det som fick mig att ta ett test.

Ömma bröst har aldrig varit ett symtom för mig tidigare, men dom känns typ lite "pirriga" nu.
    Så kul att läsa! Grattis ännu en gång. Är det första barnet?
  • Parkblomman1
    Hej,

jag är ny in i tråden.

för ca två månader fick jag ett tidigt missfall och hcg-halten började sjunka samma dag som beräknad mens.

jag plussade i helgen och beräknad mens är idag och det är samma visa som för två månader sedan. hcgt sjunker vilket jag baserar på RFSUs röda tester och att strecket blir mindre starkt.

förra gången så var strecken inte alls lika starka som denna gång. och när hcgt sjönk så gick det väldigt fort från att ha fått ett streck till att det försvann (en dag till en annan).

den här gången så ser jag att det inte är lika starkt men inte världens världens skillnad. men jag reagerar ändå på att det inte höjer sig i den takt som det gjort de tidigare dagarna.

igår hade jag kannor några känningar alls, vilket jag hade fram till igår (spända bröst, doftkänslig och viss yrse).
    idag tycker jag dock att brösten känns lite ömmare igen och lite yrsel.

har någon vart med om liknande?
    jag antar att jag har fått missfall och snart kommer att börja blöda.
    och har någon varit med om upprepade missfall på exakt samma dag i cykeln? Om ja, vet ni vad problemet var?

lägger upp en bild på morgonens test och testet jag tog för två dagar sedan. Den övre är för två dagar sedan.

• bebissugen91

Jag fick positivt äl test söndag kl 05. Skulle ni säga att jag är på äl+3 eller äl+4 idag? Alltså börja räkna från måndag eller tisdag?

• Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2023-11-16 13:31:33 följande:

Vad sjukt. Fick en impuls och testade ändå. Kände mig så dum som kissat för typ 1 h sedan och satte mig och testa. Chocken när jag började se en väldigt svag linje. Väntade lite till och kände att ja, det är verkligen en linje. Tog ett digitalt och fick linjen bekräftad. Så sjukt glad men ändå inte då linjen var så svag haha. 

Ska hålla mig och inte dricka så mycket nu på några timmar och se ifall det var därför det vart så svagt, annars är jag nog inställt på missfall med så svag linje. 

Grattis 😍 
    Linjen är absolut inte svag för att vara på bim! Det enda som går att göra för att minska risken för missfall är att slappna av och ta hand om sig själv 🥰 Att ta test varje dag och jämföra ger absolut ingenting, ska man jämföra att de blir starkare ska man som tättast ta dem varannan dag med samma sorts test. Jag har själv gått igenom det och självklart kommer oron att finna där, men låt den ta så lite plats som möjligt ❤️
  • Cececilia

Parkblomman - jag kan inte citera igen. Jag förstår att det är oroligt men det kommer inte heller vara någon större skillnad på testen så tidigt. Det kan till och med skilja på hur mycket då drack inför de två testen. 

Som jag skrev i tidigare inlägg är det enda man eventuellt skulle kunna påverka för att minska risken för missfall är att slappna av och ta hand om sig själv 🥰 

Håller tummarna, men oroa dig inte för mycket 😊

• Parkblomman1
    Cececilia skrev 2023-11-16 15:52:35 följande:

Parkblomman - jag kan inte citera igen. Jag förstår att det är oroligt men det kommer inte heller vara någon större skillnad på testen så tidigt. Det kan till och med skilja på hur mycket då drack inför de två testen. 

Som jag skrev i tidigare inlägg är det enda man eventuellt skulle kunna påverka för att minska risken för missfall är att slappna av och ta hand om sig själv 🥰 

Håller tummarna, men oroa dig inte för mycket 😊

Det som oroar mig är att det varit en markant ökning varje dag fram till och med idag:( men jag håller tummarna!❤️
  • Jossolo

Någon som kört ÄL stickor och clearblue digital ÄL-test samtidigt? Undra hur stickorna ser ut i färgen när man fått glad gubbe på clearblue testet :) 

• inezp
    amiilee skrev 2023-11-16 14:06:54 följande:
    Har du någon tempkurva? Kanske du hade ÄL tidigare än du trodde? Hoppas det inte är mensen! 
    Det är ingen tvekan om att det är mens här dessvärre.. :(
    Tanken har också slagit mig.. men det skulle innebära AL cirka 3 dagar efter föregående mens. Kan ju vara, trots starka ÄL-symptom, att ägglossningen uteblev denna månaden och därför blev det vajsing med cykeln. 

Har äntligen fått tummen ur och ska börja tempa från och med denna cykeln! :)
  • Cececilia
    Jossolo skrev 2023-11-16 17:50:02 följande:

Någon som kört ÄL stickor och clearblue digital ÄL-test samtidigt? Undra hur stickorna ser ut i färgen när man fått glad gubbe på clearblue testet :) 

Såhär har det sett ut för mig, tre olika gånger 😊
Svar på tråden BIM november