• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Obekväm)

En sak också. Alla på jobbet känner till mig och gillar mig. Många kramar mig och är så glada när jag kommit förbi. Tänk att han hållit på med en kollega. Tänk om hon berättat för sina kollegor om min man? "Ja vi snackar varje dag, vi har setts, jag gillar honom". Han gör ju mig till åtlöje bakom min rygg :(
    Så har jag kommit till hans jobb med matlådor helt ovetande och kanske flera där som vetat han håller på med henne.
    Alltså fy detta är så äckligt så jag vet inte vad.
    Imorse hittade jag inte min mobil så jag bad honom ringa den. Han ringde på messenger och jag sa till honom, du vet min messenger kommer inte alltid notiser. Den krånglar. Ring på vanligt samtal så pekade jag på hans samtal ikon. Då låste han sin telefon och reste sig upp "kom vi letar efter din telefon". Där fick jag en dålig magkänsla, varför gick han inte in i samtalappen och ringde vanligt?

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 15:10:13 följande:

En sak också. Alla på jobbet känner till mig och gillar mig. Många kramar mig och är så glada när jag kommit förbi. Tänk att han hållit på med en kollega. Tänk om hon berättat för sina kollegor om min man? "Ja vi snackar varje dag, vi har setts, jag gillar honom". Han gör ju mig till åtlöje bakom min rygg :(
    Så har jag kommit till hans jobb med matlådor helt ovetande och kanske flera där som vetat han håller på med henne.
    Alltså fy detta är så äckligt så jag vet inte vad.
    Imorse hittade jag inte min mobil så jag bad honom ringa den. Han ringde på messenger och jag sa till honom, du vet min messenger kommer inte alltid notiser. Den krånglar. Ring på vanligt samtal så pekade jag på hans samtal ikon. Då låste han sin telefon och reste sig upp "kom vi letar efter din telefon". Där fick jag en dålig magkänsla, varför gick han inte in i samtalappen och ringde vanligt?

Snabbt svar. För att han INTE älskar dig, inte vill vara med dig och fortsätter som vanligt med kollegan.
    Enda skillnaden är att han försöker dölja det bättre nu - är det ditt hem ni bor i?

Varför har ni gift er efter typ en kvart? Desperata? Annan anledning? Ni känner ju knappt varandra efter så kort tid.

Fattar inte. Men förstår ännu mindre att du tar denna sk*t från en otrogen sk*tstövel som verkligen inte vill ha dig? I alla fall inte bara dig.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Beroende på vad man pratar om, vem man pratar med och vad man satt gör gränser i relationen kan det vara otrohet att prata med andra.

Det avgörande är om man behöver dölja det för sin partner eller om man skulle kunna visa det man skrivit utan att ens partner skulle ta illa upp. Om man gör något som man vet att ens partner inte skulle gilla och sedan inte berättar det så har man i någon grad varit otrogen. 

Är man i ett förhållande så behöver man ju även tänka på sin partner så vad man gör är inte bara sin egen business. Man ska givetvis ha sitt privatliv, det är viktigt, men när det övergår till att man döljer saker för sin partner eller begår handlingar som direkt eller indirekt skadar relationen så klassas det inte längre som privatliv.

Sen är det givetvis inte bra att vara svartsjuk men frågan är sedan vad den beror på. Är det något bagage personen har sedan tidigare eller beror det på att dennes partner agerar gränslöst, respektlöst eller på andra sätt som skadar relationen?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 10:38:33 följande:
    Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
    Alla har sina gränser. Men den moderna definitionen av otrohet går inte vid fysisk kontakt. Och då jag nyligen spenderat drygt ett år i parterapi med min sambo kan jag säga att den information vi fått är att otrohet genom kommunikation där man bygger upp en känslomässig anknytning till en annan person är mycket mer skadligt för relationen än att bara ha fysisk kontakt. 
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 15:05:57 följande:
    Kopierat från torsdag 2 veckor sen. Varför läser man inte en hel tråd innan man ska svara och leka smart? Förstår mig inte på vissa här. Är detta OK beteende av ens man? Hade DU varit OK med detta här? Antagligen....eftersom du svarar som du gör

varje inlägg en gång.

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Har inte hört från honom eller sett honom och han slutar 17 idag.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

Jag har läst tråden, men jag måste ha missat att din man hade legat med sin kollega o var kär?

Då hade jag slängt ut karln på en gång.. Där går min gräns (vid riktig otrohet o om min man skulle säga att han var kär i någon annan)

Men om det nu skulle vara så att min man inte hade legat med sin kollega och "bara" chattat o flirtat så hade jag faktiskt inte gjort någon som helst affär av det.

Men om han hade sagt att han inte älskade mig längre o att han var kär i sin kollega så hade jag bara slängt ut honom..
    Utan någon drama..OM jag ville ha tillbaka honom, 
    och slängt ut han med drama om jag aldrig mer ville se honom..😄

Även OM du skulle vara svartsjuk så Visa det INTE för din karl! Det är bara ett råd..o du gör som du vill såklart..

För han går ju och tror att han kan bete sig hur som helst mot dig, för att när du visar hur sårad (o svartsjuk)  du blir så får han bara en EGO-boost..för hur mycket du älskar honom..(i hans huvud så översätts svartsjuka- till å hon äääälskar mig)

Sätt ner foten (bildligt talat) istället och spela nonchalant..

Du missuppfattade mig förut, eller så var det jag som var fruktansvärt otydlig, men jag menade absolut inte att man ska acceptera vad som helst..

Och Tycker Du att det han har gjort är fel, så gör du ju det, och då bör du ju självklart säga ifrån..
    Prata ut om saker kan man ju självklart göra om nåt hänt.
    Jag tänkte mer på att man kanske inte ska hålla på och älta saker för länge-
    Sen om inte han vet vad han vill ens, så kanske du bör göra slut?? Eller ta ett  uppehåll?

Jag skulle iaf aldrig acceptera att min man sa att han vat kär i någon annan och att han bodde kvar hemma, nej jag skulle säga åt honom att Flytta till sin kollega istället..
    Japp.Det vet jag att jag hade gjort..ha ha.

• Anonym (Men du)

TS! 

du kan inte se klart just nu. Det är för mkt känslor och du är sårad på alla plan. Det är förnedrande att andra kan ha vetat/vet. Du kan inte tvinga hnm att behandla dig med respekt men du kan ta ett aktivt val för dig och dina hälsa. 

tex vad vill du om 5 år? Ha barn? Med en man som redan nu visat att han inte står upp för dig, respekterar dig och sätter sig först?

jag har varit i din sits, blev bedragen av en kille som jag var FÖR bra för. Han var jättesvartsjuk och isolerade mig från mina vänner och vem var otrogen? Han. Hela skolan visste om det här förutom jag. Förnedrande om ngt då. Men idag känner jag att alla vuxna och vettiga människor vet att jag inte var den som gjorde bort mig. 

du förtjänar bättre, ta hand om dig! 

• Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 10:38:33 följande:
    Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
    Har för mig att ts skrev att hon tidigt i deras dejtande klargjorde vad hon hade för gränser och han höll med då. 

Förstår att folk kan ha olika gränser för vad otrohet är men de flesta skulle ändå inte acceptera att man skickar lättklädda bilder till varandra. Alltså min man skulle inte komma undan med det bara för att jag inte nämnt det specifikt när vi träffades. Och nej jag skulle absolut inte lossas som ingenting bara för att inte verka svartsjuk. Tvärtom skulle han få veta att han levde om han skickade och tog emot lättklädda bilder till nån annan. 

Sen har ju ts man dessutom ljugit samt sagt att han inte älskar ts. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Min man och hans kollega
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Hon har klargjort sina gränser redan i början när de träffades. Han höll med. Vi vet inte om han har varot fysisk med kollegan men han har gått över ts gränser. Han har också ljugit om det i början när ts frågade. Påstår att han slutat när han inte har det. Påstår att det är hon som driver och skriver när han hållt på liladant. Han har skrivit att kollegan är sexig. Han har bjudit ut henne på restaurang. Han har erkänt för ts att han är nyfiken på kollegan. Han har sagt att han inte äskar ts längre. 

Huruvida jag skulle framstå som svartsjuk när jag ställde min man mot väggen angående sakerna ovan skulle vara mitt minsta bekymmer i världen. Bring it on liksom. 

Bara för att du har fysik kontakt som gräns för otrohet så är det så att de flesta andra skulle inte tillåta lögner, sexiga bilder, restaurangbesök mm. Din gräns är nog lite mer udda än vad ts är.
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-03 21:03:38 följande:
    Hon har klargjort sina gränser redan i början när de träffades. Han höll med. Vi vet inte om han har varot fysisk med kollegan men han har gått över ts gränser. Han har också ljugit om det i början när ts frågade. Påstår att han slutat när han inte har det. Påstår att det är hon som driver och skriver när han hållt på liladant. Han har skrivit att kollegan är sexig. Han har bjudit ut henne på restaurang. Han har erkänt för ts att han är nyfiken på kollegan. Han har sagt att han inte äskar ts längre. 

Huruvida jag skulle framstå som svartsjuk när jag ställde min man mot väggen angående sakerna ovan skulle vara mitt minsta bekymmer i världen. Bring it on liksom. 

Bara för att du har fysik kontakt som gräns för otrohet så är det så att de flesta andra skulle inte tillåta lögner, sexiga bilder, restaurangbesök mm. Din gräns är nog lite mer udda än vad ts är.
    Ja jag skulle ju gjort slut istället.. Skulle inte ta i han med tång ens om han blivit kär i sin kollega.. , så vad är poängen med att bli svartsjuk..om du inte vill ha en sån karl::

Prata o flirta är helt ok enligt mig, men det betyder inte alls att jag tillåter min man att bete sig som ett svin..Som TS man har gjort..

Jag skulle slängt ut han på en gång-om han sagt att han var kär i en kollega o sa att han inte älskade mig längre!..Så TS..Som själv skriver att hon inte ens accepterar att mannen chattar..
    Accepterar ju tydligen mycket mer än vad jag någonsin skulle ha gjort iaf! Så vem tillåter mest egentligen?

Men om ni hellre visar er svartsjuka så får ni väl göra det..det är jättebra speciellt om ni vill ge eran man en stor EGO-boost..

Det kan ju vara anledningen att han fortsätter beter sig som ett svin..För att hon tillåter honom att bete sig som ett.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-03 22:27:57 följande:
    Ja jag skulle ju gjort slut istället.. Skulle inte ta i han med tång ens om han blivit kär i sin kollega.. , så vad är poängen med att bli svartsjuk..om du inte vill ha en sån karl::

Prata o flirta är helt ok enligt mig, men det betyder inte alls att jag tillåter min man att bete sig som ett svin..Som TS man har gjort..

Jag skulle slängt ut han på en gång-om han sagt att han var kär i en kollega o sa att han inte älskade mig längre!..Så TS..Som själv skriver att hon inte ens accepterar att mannen chattar..
    Accepterar ju tydligen mycket mer än vad jag någonsin skulle ha gjort iaf! Så vem tillåter mest egentligen?

Men om ni hellre visar er svartsjuka så får ni väl göra det..det är jättebra speciellt om ni vill ge eran man en stor EGO-boost..

Det kan ju vara anledningen att han fortsätter beter sig som ett svin..För att hon tillåter honom att bete sig som ett.
    Ok då missuppfattade jag dig för jag tyckte du skrev att ts skulle ge sin man en break och ta det coolt och sluta tjafsa om hon ville behålla honom. Och att det han pysslade med var hans business som hon inte skulle lägga sig i. 

Men en nyfiken fråga till någon som har fysik kontakt som gräns. Menar du alltså att du inte alls skulle störa dig på restaurangbesök? Halvnakna sexiga bilder som skickades sinsemellan. Eller stt din man skrev till en annan kvinna att hon var sexig och att han skulle vilja ligga nära henne?
Svar på tråden Min man och hans kollega