• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Obekväm)

Det gör så ont.
    Äntligen så kände jag att jag hittade rätt. Allt allt det jag drömt om hos en partner. Perfekt utsida, exakt så som jag vill en man ska se ut.
    Respektfull, artig, empatisk, lugn, trygg. Vi samma smak i allt, gillade samma saker :( det var verkligen jackpott. Kunde gråta av lycka och känna äntligen, vilken tur jag har haft.
    Han behandlade mig så kärleksfullt och bra, och uppvaktade mig. Har aldrig blivit så bra behandlad förr :( och sen kom detta. 
    Förra månad sa jag, jag älskar dig så mycket, du är det bästa som hänt mig och vill aldrig förlora dig. Och så gör han så här.
    Det känns extra jobbigt denna gång för att han var allt det jag drömt om och behandlade mig så bra under vårt förhållande och äktenskap. Det var verkligen som en kärleksfilm vårt förhållande:(

• Agda90
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 11:30:17 följande:

Det gör så ont.
    Äntligen så kände jag att jag hittade rätt. Allt allt det jag drömt om hos en partner. Perfekt utsida, exakt så som jag vill en man ska se ut.
    Respektfull, artig, empatisk, lugn, trygg. Vi samma smak i allt, gillade samma saker :( det var verkligen jackpott. Kunde gråta av lycka och känna äntligen, vilken tur jag har haft.
    Han behandlade mig så kärleksfullt och bra, och uppvaktade mig. Har aldrig blivit så bra behandlad förr :( och sen kom detta. 
    Förra månad sa jag, jag älskar dig så mycket, du är det bästa som hänt mig och vill aldrig förlora dig. Och så gör han så här.
    Det känns extra jobbigt denna gång för att han var allt det jag drömt om och behandlade mig så bra under vårt förhållande och äktenskap. Det var verkligen som en kärleksfilm vårt förhållande:(

Du är fortfarande i chock. Har du någon att prata med?
    När man är i chock är det viktigt att hålla kroppen varm. En varm kopp kaffe/te, dels blir du varm om händerna och dels inom bords.

Du kommer att fixa detta. 

• molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 11:30:17 följande:

Det gör så ont.

Har du någon att prata med? Vänner,familj?
    Jag tror att du behöver stöd.
    Att gå på samtalsterapi kan också vara ett alternativ.
    Det fungerade för mig.
    Det kanske skulle fungera för dig med? 
  • Anonym (Obekväm)

Jag sitter och kollar bilder på oss och tänker hur kan fan fejka så? 
    Varför satte han sig inte ner med mig och sa han inte älskar mig och vill skiljas?
    Vad har jag misslyckats med som fru som gjorde att han sökte sig till en annan. Jag tänker och tänker....
    Vi hade aldrig något bråk eller tjafs på detta år, inget alls. Allting bara klickade och vi hade så mycket förståelse och respekt för varandra. Trygghet.
    Jag var aldrig tjatig, jobbig, svartsjuk eller kontrollerande. Inte heller klängig. Jag var tillgänglig i sex och gjorde verkligen allt, även kinky saker jag aldrig ens gjort förut. Gjorde frukost till honom på sängen. Matlådor till jobbet. Pushade honom att träna och ta hand om sig. Höjde honom och uppmuntra honom. 
    Jag förstår verkligen inte.... Jag gjorde verkligen allt och var allt men ändå så räckte jag fan inte till! 

• Anonym (Obekväm)

Min första pojkvän var jag 3 år med. Han var otrogen också.
    Den andra som visade sig vara narcissist  otrogen han med med över 50 st.
    Den 3e som jag väntat på och drömt om. Japp otrogen han med.
    Gillar inte killar en tjej som är kärleksfull, lojal, trogen, har moral och självrespekt? Bra i köket och tillfredsställer dem i sängen. Är rolig, skojig med sjuk humor och alltid positiv och glad? Som jobbar, tränar och umgås med nära och kära. Röker och dricker ej, festar ej heller. Är en skötsam person. 
    Men överallt ser jag killar dö för tjejer som totalt saknar moral och självrespekt och har helt fel värderingar, som inte tar hand om hemmet, sig själv eller ens är bra mot sin man men ändå så blir de älskade till döds och bra behandlade. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 15:02:44 följande:

Jag sitter och kollar bilder på oss och tänker hur kan fan fejka så? 
    Varför satte han sig inte ner med mig och sa han inte älskar mig och vill skiljas?
    Vad har jag misslyckats med som fru som gjorde att han sökte sig till en annan. Jag tänker och tänker....
    Vi hade aldrig något bråk eller tjafs på detta år, inget alls. Allting bara klickade och vi hade så mycket förståelse och respekt för varandra. Trygghet.
    Jag var aldrig tjatig, jobbig, svartsjuk eller kontrollerande. Inte heller klängig. Jag var tillgänglig i sex och gjorde verkligen allt, även kinky saker jag aldrig ens gjort förut. Gjorde frukost till honom på sängen. Matlådor till jobbet. Pushade honom att träna och ta hand om sig. Höjde honom och uppmuntra honom. 
    Jag förstår verkligen inte.... Jag gjorde verkligen allt och var allt men ändå så räckte jag fan inte till! 

TS, du kommer aldrig förstå genom att leta efter svaret hos dig själv och vad du gjort eller inte gjort för det är inte där svaret finns.... försök förstå TS, hans agerande har INGETING... jag repeterar... INGENTING att göra med dig, det beror till 100% på brister hos honom. Det spelar lixom inte roll vad du hade kunna gjort, han hade gjort likadant ändå, för att han helt enkelt är en feg jävla nolla.

Så kort sagt, sluta slösa tid och energi på att försöka förstå honom, fatta vad som rör sig i hans störda lilla skalle eller dra paralleller till dig själv och vad du gjort eller inte gjort... det är totalt meningslöst. Det ENDA du behöver förstå är att han är en feg jävla nolla med stora brister som du mår bäst av att vara utan. Varför han är en feg nolla är totalt irrelevant.
  • Anonym (Söker_något_annat)

Han kanske inte trivs med ert förhållande och söker bekräftelse hos andra kvinnor därför?

Klart att han nekar, de flesta vill trots allt kunna äta kakan och ha den kvar.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Söker_något_annat) skrev 2023-11-17 16:34:06 följande:

Han kanske inte trivs med ert förhållande och söker bekräftelse hos andra kvinnor därför?

Du har missat en del... Läs några av ts senaste inlägg.
  • molly50
    Anonym (Söker_något_annat) skrev 2023-11-17 16:34:06 följande:

I så fall kan han väl vara ärlig med det istället för att söka det på annat håll?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 15:05:48 följande:

Min första pojkvän var jag 3 år med. Han var otrogen också.
    Den andra som visade sig vara narcissist  otrogen han med med över 50 st.
    Den 3e som jag väntat på och drömt om. Japp otrogen han med.
    Gillar inte killar en tjej som är kärleksfull, lojal, trogen, har moral och självrespekt? Bra i köket och tillfredsställer dem i sängen. Är rolig, skojig med sjuk humor och alltid positiv och glad? Som jobbar, tränar och umgås med nära och kära. Röker och dricker ej, festar ej heller. Är en skötsam person. 
    Men överallt ser jag killar dö för tjejer som totalt saknar moral och självrespekt och har helt fel värderingar, som inte tar hand om hemmet, sig själv eller ens är bra mot sin man men ändå så blir de älskade till döds och bra behandlade. 

Det kan vara så enkelt att du dras till fel grupp av män. Många män gillar det du beskriver men vissa män har svårt att hålla sig till en kvinna oavsett hur bra den kvinnan är. Vissa män gillar undergivna kvinnor. Andra gillar dominanta kvinnor.

Sen är snygga människor överrepresenterade bland de som är otrogna.

En del människor anser sig bättre än andra och kan därför också anse att har rätt att bete sig på olika sätt. Exempelvis vara otrogna.

Sen är problemet när man själv dras till en grupp män som är mer benägna att vara otrogna. Jag har ett ex som trots stora misstag är väldigt naiv och klarar inte av att se igenom lögner och manipulation. Hon träffade en kille i somras som både jag och min bror träffat tidigare. Vi konstaterade att han var en notorisk lögnare. Hon tyckte han var jättetrevlig. Men hon trodde på allt han sa också. Sen visade vi att han ljugit om jobb, inkomst, mm. Då slutade hon träffa honom efter några gånger till.
Svar på tråden Min man och hans kollega