• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Obekväm)

Vilka män är mer benägna att vara otrogna dp?

• Anonym (J)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-20 23:48:50 följande:

Det är ju svårt att veta innan. 

finns nog inga såna människor rent generellt men jag har vart ihop med min sambo i över 20 år och han har ej vart otrogen vad jag vet. han har väldigt hög moral och är ärlig av sig, hans pappa verkar vara likadan, han har vart ihop med sin fru i 50 år och fastän dom inte ens verkar lyckliga ihop är det bara så, man håller ihop. 

• Anonym (Va i…)

Hur har det gått ts? 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (J) skrev 2023-11-21 07:39:45 följande:

Det är ju svårt att veta innan. 

finns nog inga såna människor rent generellt men jag har vart ihop med min sambo i över 20 år och han har ej vart otrogen vad jag vet. han har väldigt hög moral och är ärlig av sig, hans pappa verkar vara likadan, han har vart ihop med sin fru i 50 år och fastän dom inte ens verkar lyckliga ihop är det bara så, man håller ihop. 

Jag menar inte på att man ska vara otrogen men att hålla ihop i 50 år fastän man inte är lycklig låter inte eftersträvansvärt. Låter faktiskt inte heller så ärligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-21 10:33:05 följande:
    Jag menar inte på att man ska vara otrogen men att hålla ihop i 50 år fastän man inte är lycklig låter inte eftersträvansvärt. Låter faktiskt inte heller så ärligt.

jag vet, jag syftade bara på att sambon kanske fått sin moral från pappan. Har svårt att tänka mig att han skulle kunna vara otrogen, pappan alltså. 

bara spånade på vilken typ av människor som är den trogna och otrogna. 

• Anonym (Mannen)

Snygga människor är mer benägna att vara otrogna.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (J) skrev 2023-11-21 10:37:38 följande:

jag vet, jag syftade bara på att sambon kanske fått sin moral från pappan. Har svårt att tänka mig att han skulle kunna vara otrogen, pappan alltså. 

bara spånade på vilken typ av människor som är den trogna och otrogna. 

Vilka som är den otrogna typen är de som är egoistiska, problemet är bara att de som är egoistiska sällan vill se sig själva som egoister eller skylta med det och vilka som är egoistiska märks ofta inte förrän de ställs inför situationer där de behöver göra ett jobbig val...det är ju skitlätt att vara schysst när allt flyter på som det ska och man inte behöver offra något... det är när det blir tufft som det visar sig vad man går för.

Visst finns det såna som är otrogna konstant och i alla sina relationer och jag tror även att en person som är egoistiskt i andra sammanhang oxå kan vara det vad gäller trohet med men jag tror faktiskt inte det går att förutse vilken "typ" som är den otrogna typen rent generellt för det är inte alltid det märks förrän personen hamnar i en sån situation. Ex. Kalle kan vara hur trogen som helst för att ingen raggat på honom stenhårt eller för att han inte blivit förälskad i någon annan när han redan är i en relation. Men hur han kommer agera när han väl ställs inför den situationen går ju inte att veta i förväg.

Eller Lisa kan vara trogen i 5 år för relationen har varit på fra tills dess, men sen börjar det knaka i fogarna och relationen hemma blir inget bra alls, och den där snygga kollegan på jobbet börjar helt plötsligt kännas allt mer intressant. Kommer Lisa vara stark nog kunna hålla sig på mattan? Det vet man ju inte förrän Lisa gått igenom "provet"

PS! Detta ska inte blandas ihop med att "vem som helst kan vara otrogen" för så är det bevisligen inte, vissa klarar av att hålla sig på mattan även när det blir tufft, andra inte, så att påstå att "vem som helst" kan vara det är ett felaktigt påstående, däremot är det som sagt nog svårt att i förväg veta hur folk kommer reagera på olika situationer och omständigheter förrän de gått igenom det.
  • Anonym (Mannen)

Statistiken visa att snygga personer är mer benägna att vara otrogna. Impulsiva och spontana personer är också det. Personer med ADHD exempelvis. Personer som ser sig själv som bättre än andra är en annan grupp. Personer som jagar status exempelvis.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-25 23:25:24 följande:
    Statistiken visa att snygga personer är mer benägna att vara otrogna. Impulsiva och spontana personer är också det. Personer med ADHD exempelvis. Personer som ser sig själv som bättre än andra är en annan grupp. Personer som jagar status exempelvis.
    Länka gärna till källa. 
  • Anonym (Obekväm)

2 veckor sen jag fick veta allt och konfronterade honom.
    Försöker glömma det och vi har det bra men emellanåt drar jag mig undan och bara tänker på detta. Varför gjorde han så?
    När jag flera gånger bad att markera han har fru. Men han fortsatte ha kontakt. Det får mig att tänka på att just då så var hon mer värd för honom än vad jag är. Eftersom han sket i om han gick över gränsen och sket i om han skulle förlora mig.
    Jag tog upp detta igår och sa att jag förstår inte hur han ens kunde göra så? Så sa han "jag vet inte ens själv. Det var så dumt av mig och jag fattar inte vad jag tänkte det. Jag tänkte inte klart. Det var nytt, spännande, nyfiken". Då sa jag, "ville du knulla henne eller?" Då sa han "jag vet inte ens själv. Kanske jag ville, jag vet inte varför jag gjorde så här. Det var så dumt av mig. Jag kände redan innan du fick veta om detta att det jag håller på med är fel. Men ändå fortsatte jag och det var så dumt". Då sa jag "fattar bara inte hur du kunde. I den stunden så var hon mer värd för dig eftersom du hellre ville fortsätta skriva med henne än att bryta för min och vår skull". Då var han tyst och sa sen "jag vet jag gjort fel och har sagt förlåt. Vad mer ska jag göra? Bara släpp detta nu snälla".
    Då sa jag "hade du verkligen älskat mig så hade du aldrig ens fått för dig att göra så här. Du sårade mig och visade på noll respekt. Tänkte du aldrig typ shit jag kommer förlora henne, när jag fick veta?" Då sa han samtidigt som han kramade mig "Nej? Jag tänkte inte så?" Då sa jag "inte? Så du tänkte inte när jag fick veta om detta att du kommer förlora mig?" Då sa han bara "Nej faktiskt. Jag vet också att jag inte hade förlorat dig då" samtidigt som han kramade mig och smekte min kind.....

Det känns just nu att det kvittar vad jag än gör så är jag inte värdig eller bra nog. Om han kunde göra så här då visar det på att han inte ser mig som värd, för han var villig att riskera att såra mig, svika mig och förlora mig. Noll respekt.
    Alltså hur ska man ta sig vidare ur detta? Jag kan vara mysigt snäll och allt men hjärnan går på högvarv. Vi hade sex igår och vi körde missionären, den blev bara mjukare och mjukare och helt plötsligt ville han ta bakifrån och då kom han fort. Nu sista dagarna har det varit mycket bakifrån och sidan, ställningar där han inte får se mitt ansikte. Och då går mina tankar "fantiserar han om att det är hon som ligger här istället".
    Tänker hela tiden hade han älskat mig ich varit kär så hade han inte fått upp ögon och intresse för henne. Tänker också, är han kär i henne??? Saknar han henne?
    Jag frågade honom igår. Då sa han bestämt Nej. Så frågade jag "är du ärlig nu? Är du säker? Så du är inte kär i henne?" Då sa han "jaa okej, jag är kär och saknar henne. Är du nöjd? Är det det du ville höra? Vad jag än säger så tror du inte mig. Jag har bett om förlåtelse och du valde ge mig en chans så snälla släpp detta nu".

Svar på tråden Min man och hans kollega