• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Tjejen)

Mysko. Har han raderat ditt nummer? Om jag inte ha personens mobil nr så har jag ringt dem på Messenger men det är endast därför. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Det finns massor av killar som gillar att göra tjejer osäkra och svartsjuka. Killar som är players eller vill ha makt över sin tjej. Sen beror det givetvis på hur långt svartsjukan går. 
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-03 23:42:05 följande:
    Ok då missuppfattade jag dig för jag tyckte du skrev att ts skulle ge sin man en break och ta det coolt och sluta tjafsa om hon ville behålla honom. Och att det han pysslade med var hans business som hon inte skulle lägga sig i. 

Men en nyfiken fråga till någon som har fysik kontakt som gräns. Menar du alltså att du inte alls skulle störa dig på restaurangbesök? Halvnakna sexiga bilder som skickades sinsemellan. Eller stt din man skrev till en annan kvinna att hon var sexig och att han skulle vilja ligga nära henne?
    Ja hon verkar ju vilja behålla honom..Och jag menade först att hon inte skulle älta om vad han gjort...

Det är stor skillnad på att prata ut om något man inte gillar att den andra gör än att hålla på o dra upp det om och om igen..

Sen om man inte ens accepterar att mannen chattar med andra tjejer eller kollegor  varför accepterar man ännu värre beteenden då?
    Varför stannar man hos någon man tycker har gått över gränsen? 
    Om chatt är gränsen, varför lämnar man inte då..

Eller TS kanske inte tycker att det var värre beteenden när han ljög o sa att han inte älskade henne o var kär i kollegan, iofs.. 

Som jag skrev så nej jag skulle inte störa mig så länge det inte blev fysiskt på något vis. Men om han tex hade sagt att han inte ville ha mig o var kär i kollegan så skulle jag inte vilja ha kvar honom, iaf..
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-04 04:35:37 följande:
    Ja hon verkar ju vilja behålla honom..Och jag menade först att hon inte skulle älta om vad han gjort...

Det är stor skillnad på att prata ut om något man inte gillar att den andra gör än att hålla på o dra upp det om och om igen..

Sen om man inte ens accepterar att mannen chattar med andra tjejer eller kollegor  varför accepterar man ännu värre beteenden då?
    Varför stannar man hos någon man tycker har gått över gränsen? 
    Om chatt är gränsen, varför lämnar man inte då..

Eller TS kanske inte tycker att det var värre beteenden när han ljög o sa att han inte älskade henne o var kär i kollegan, iofs.. 

Som jag skrev så nej jag skulle inte störa mig så länge det inte blev fysiskt på något vis. Men om han tex hade sagt att han inte ville ha mig o var kär i kollegan så skulle jag inte vilja ha kvar honom, iaf..
    Ja men då är skillnaden mellan dig och mig att min man skulle inte behöva berätta för mig att han var intresserad av sin kollega. Skickar han lättklädda bilder, tar henne på restaurang osv så skulle jag fatta att han var intresserad utan att han behövde säga det rakt ut till mig. 
  • Anonym (En gång bedragen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 15:10:13 följande:

En sak också. Alla på jobbet känner till mig och gillar mig. Många kramar mig och är så glada när jag kommit förbi. Tänk att han hållit på med en kollega. Tänk om hon berättat för sina kollegor om min man? "Ja vi snackar varje dag, vi har setts, jag gillar honom". Han gör ju mig till åtlöje bakom min rygg :(
    Så har jag kommit till hans jobb med matlådor helt ovetande och kanske flera där som vetat han håller på med henne.
    Alltså fy detta är så äckligt så jag vet inte vad.
    Imorse hittade jag inte min mobil så jag bad honom ringa den. Han ringde på messenger och jag sa till honom, du vet min messenger kommer inte alltid notiser. Den krånglar. Ring på vanligt samtal så pekade jag på hans samtal ikon. Då låste han sin telefon och reste sig upp "kom vi letar efter din telefon". Där fick jag en dålig magkänsla, varför gick han inte in i samtalappen och ringde vanligt?

Han har fortfarande inte rent mjöl i påsen. När jag kom på min man med att ha varit otrogen och han bad om förlåtelse då var det inte något som bara var över och förbi för att han hade sagt förlåt. Vi gick i terapi och vi pratade i timmar varje dag för att rädda vårt äktenskap. Han gjorde allt för att jag skulle känna mig trygg och lita på honom. Varje morgon när vi vaknade visade han mig sin telefon. Loggade in på datorn innan han åkte till jobb så att jag kunde se hans mail osv osv osv. Han tog bort henne från alla socialamedier omedelbart och skickade ett sms om att han aldrig ville ha kontakt med henne igen. 

Nu har det gått TRE år sedan jag konfronterade honom. Jag har inlogg till datorn, telefonen och allt annat. Så om jag vill/behöver vet jag vad jag kan göra. 
    Vi pratar ibland om det som har hänt. Jag har dagar när jag känner att modet sviker mig och han har dagar när hans dåliga samvete och ångest fortfarande trycker ner honom. 
    Detta är en extremt kort sammanfattad historia men du förstår nog poängen. 

Din man verkar inte särskilt ångerfull eller sugen på att arbeta på att er relation ska bli bra igen. Han verkar vilja att du ska bara släppa och glömma... Det kommer inte att hända. Du kommer att må sämre. 

Som det verkar nu så har han nog inte ens avslutat med henne. Han håller ju telefonen hemlig!
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-04 09:41:00 följande:
    Ja men då är skillnaden mellan dig och mig att min man skulle inte behöva berätta för mig att han var intresserad av sin kollega. Skickar han lättklädda bilder, tar henne på restaurang osv så skulle jag fatta att han var intresserad utan att han behövde säga det rakt ut till mig. 
    Jag likställer inte att skicka bilder o gå ut och äta med andra/kollegor som att man måste ljuga, vara kär i dom eller att man har slutat älska sin man eller fru bara pga det..

Att tända på andra tycker inte jag heller är otrohet, för det är normalt att man gör, men många säger inget till en svartsjuk partner att dom tänder på andra såklart..

Så skillnaden är att jag skulle faktiskt accepterat om nu min man skickade/fick bilder, om han tyckte kollegan var sexig, eller att han träffade sin tjejkompis från jobbet..
    Han var faktiskt ute med sina kollegor nu i fredags och delade taxi med sin kvinnliga kollega, eftersom dom är vänner o vi bor nära varandra, men nej jag störs inte av det.

.Om jag hade varit svartsjuk, så hade min man dolt när han pratat med henne, osv och inte ens sagt att han skulle träffa henne, dela taxi, osv--.

Jag var själv sambo i 3år med en kille för många, många år sen som var så svartsjuk så att han bla slog ner killar på stan som bara tittade på mig när dom gick förbi.. Det höll inte..
    .
    Inte något förhållande (bland dom jag känner till) har hållt i längden pga just svartsjuka, MEN dom jag tänker på var ju extremt svartsjuka....
    Så jag har väl bara väldigt dåliga erfarenhet av svartsjuka..o bråk..
  • Anonym (Obekväm)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-04 20:15:23 följande:
    Jag likställer inte att skicka bilder o gå ut och äta med andra/kollegor som att man måste ljuga, vara kär i dom eller att man har slutat älska sin man eller fru bara pga det..

Att tända på andra tycker inte jag heller är otrohet, för det är normalt att man gör, men många säger inget till en svartsjuk partner att dom tänder på andra såklart..

Så skillnaden är att jag skulle faktiskt accepterat om nu min man skickade/fick bilder, om han tyckte kollegan var sexig, eller att han träffade sin tjejkompis från jobbet..
    Han var faktiskt ute med sina kollegor nu i fredags och delade taxi med sin kvinnliga kollega, eftersom dom är vänner o vi bor nära varandra, men nej jag störs inte av det.

.Om jag hade varit svartsjuk, så hade min man dolt när han pratat med henne, osv och inte ens sagt att han skulle träffa henne, dela taxi, osv--.

Jag var själv sambo i 3år med en kille för många, många år sen som var så svartsjuk så att han bla slog ner killar på stan som bara tittade på mig när dom gick förbi.. Det höll inte..
    .
    Inte något förhållande (bland dom jag känner till) har hållt i längden pga just svartsjuka, MEN dom jag tänker på var ju extremt svartsjuka....
    Så jag har väl bara väldigt dåliga erfarenhet av svartsjuka..o bråk..
    Har läst flera av dina svar och du verkar ha lässvårigheter!

Är förälskad och nyfiken samma sak?? Nej det är det inte. Man kan vara nyfiken på någon sexuellt, det är inte samma som att älska och vara kär! Har aldrig skrivit att han är kär i kollegan, nyfiken JA. Stor skillnad. 
    Att ha kontakt, skicka bilder på sina barn eller vardag är OK. Att gå ut och äta med kollegor är fullt normalt, alla går på AW. Att tycka andra är attraktiva och ser bra ut är fullt normalt i en relation, grejen är vad man gör åt det.

Men att skicka sexiga bilder, skriva att någon är sexig och man önskar man låg nära personen. Ge bekräftelse och uppmärksamhet till en annan än sin partner.
    Dölja detta, ljuga om det. Inte markera och visa att man är upptagen utan istället visar sig öppen för förslag och bjuder ut personen ENSAMMA utan andra kollegor, till en restaurang som man tog sin fru på första dejten. Är detta OK tycker du? Uppenbart är det med tanke på hur du resonerar.

Läs igenom alla svar ordentligt innan du ens ska svara.
  • Anonym (Obekväm)

Han sa en massa i telefon samma dag jag konfronterade honom. Bland annat att han inte älskade mig och var förvirrad samt nyfiken på kollegan. Dagen efter ville han ses för att prata.
    Han bad om ursäkt för allt han sa och han sa att han inte menade något av det, utan han blev bara arg för att jag höjde rösten mot honom i telefonen och vägrade lyssna på vad han hade att säga.
    Han sa att han var nyfiken, kanske intresserad sexuellt av kollegan. Han vet inte själv, han var förvirrad och agerade impulsivt utan att tänka efter och han ångrar sig djupt. Han ville ha en ny chans och gottgöra.
    Han blockade henne på snapchat. För FORTFARANDE det är enda stället han hade henne på. 
    Allting har varit som vanligt och han är kärleksfull och underbar precis som han alltid har varit. Jag har bara haft svårt att släppa det helt och tagit upp det 1 gång efter detta varpå han sa att jag har valt att vara med honom och förlåtit honom och att jag får släppa detta och gå vidare för det är inte sjysst mot någon av oss att älta detta. Han har gjort fel och han står för det.
    Ja han gick över min gräns. Ja jag förlät honom. Alla kan göra fel och så länge personen ser felet och är villig att ändras så är det bara bra..
    Och innan ni ska kommentera en massa strunt så ta er tiden att faktiskt läsa alla svar här!! Ni läser 1 inlägg och utgör från det. 

Med detta sagt.... avslutar här nu. Tänker inte ta råd från anonyma som ska leka smart-ass när dem förvränger det man skriver.

• Freddan 76
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:18:44 följande:

Han sa en massa i telefon samma dag jag konfronterade honom. Bland annat att han inte älskade mig och var förvirrad samt nyfiken på kollegan. Dagen efter ville han ses för att prata.
    Han bad om ursäkt för allt han sa och han sa att han inte menade något av det, utan han blev bara arg för att jag höjde rösten mot honom i telefonen och vägrade lyssna på vad han hade att säga.
    Han sa att han var nyfiken, kanske intresserad sexuellt av kollegan. Han vet inte själv, han var förvirrad och agerade impulsivt utan att tänka efter och han ångrar sig djupt. Han ville ha en ny chans och gottgöra.
    Han blockade henne på snapchat. För FORTFARANDE det är enda stället han hade henne på. 
    Allting har varit som vanligt och han är kärleksfull och underbar precis som han alltid har varit. Jag har bara haft svårt att släppa det helt och tagit upp det 1 gång efter detta varpå han sa att jag har valt att vara med honom och förlåtit honom och att jag får släppa detta och gå vidare för det är inte sjysst mot någon av oss att älta detta. Han har gjort fel och han står för det.
    Ja han gick över min gräns. Ja jag förlät honom. Alla kan göra fel och så länge personen ser felet och är villig att ändras så är det bara bra..
    Och innan ni ska kommentera en massa strunt så ta er tiden att faktiskt läsa alla svar här!! Ni läser 1 inlägg och utgör från det. 

Med detta sagt.... avslutar här nu. Tänker inte ta råd från anonyma som ska leka smart-ass när dem förvränger det man skriver.

Släpp det! det var sexuellt gissar jag, det har inte med dig att göra. Människor gör fel. Släpp det fundera inte på det. 
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:11:59 följande:

Är förälskad och nyfiken samma sak?? Nej det är det inte. Man kan vara nyfiken på någon sexuellt, det är inte samma som att älska och vara kär! Har aldrig skrivit att han är kär i kollegan, nyfiken JA. Stor skillnad. 
    Att ha kontakt, skicka bilder på sina barn eller vardag är OK. Att gå ut och äta med kollegor är fullt normalt, alla går på AW. Att tycka andra är attraktiva och ser bra ut är fullt normalt i en relation, grejen är vad man gör åt det.

Men att skicka sexiga bilder, skriva att någon är sexig och man önskar man låg nära personen. Ge bekräftelse och uppmärksamhet till en annan än sin partner.
    Dölja detta, ljuga om det. Inte markera och visa att man är upptagen utan istället visar sig öppen för förslag och bjuder ut personen ENSAMMA utan andra kollegor, till en restaurang som man tog sin fru på första dejten. Är detta OK tycker du? Uppenbart är det med tanke på hur du resonerar.

Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:11:59 följande:

Nej jag har inga lässvårigheter.. men det är ju ett vanligt fenomen här på FL

Jag har skrivit att JAG skulle slänga ut min man om han sa att han var kär i sin kollega o sa att han inte älskade mig längre..
    Där går min gräns och den går jag inte över, men du verkar ju ha gått över din "chattgräns, sexiga bilder" osv för läääänge sen.

Så egentlgen betyder inte eran gräns något - ni som skriker högst så fort karln chattar med någon annan eller något liknande larvigt- För du är ju ff tillsammans med en man som DU tyckte gick över gränsen för flera v sen?????.

Ja förälskad o kär är samma sak...dit hör visserligen inte nyfiken...men din man verkar faktiskt vara (eft vad du och bara du har skrivit) Mycket mycket mer än BARA nyfiken..

Han har inte bara chattat, tittat, dräglat, ljugit, o betett sig som ett svin, utan han vill knulla henne också..Fattar du inte det eller..
    Du tillåter ju mycket, mycket mer än vad jag skulle gjort, ialla fall..Så vad är meningen med att ha "gränser" om man inte följer dom..

För även om du följt dom så har inte din man följt era gränser som han VISSTE om...o då finns det väl inget mer att säga till varandra...

Läste du mitt tidigare inlägg?
    Ett svek av den kalibern förlåter man inte bara så där. Och han har inte gjort ett skit för att visa att du kan lita på honom igen. Han anser att du ska släppa det. Att be om ursäkt räcker inte. 
    Han verkar vilja sopa det under mattan och gå vidare. Det är inte att lösa ett problem eller laga något som är trasigt. 
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (En gång bedragen) skrev 2023-12-06 08:40:13 följande:
    Läste du mitt tidigare inlägg?
    Ett svek av den kalibern förlåter man inte bara så där. Och han har inte gjort ett skit för att visa att du kan lita på honom igen. Han anser att du ska släppa det. Att be om ursäkt räcker inte. 
    Han verkar vilja sopa det under mattan och gå vidare. Det är inte att lösa ett problem eller laga något som är trasigt. 
    TS kanske tycker att han gjort tillräckligt för att förlåta honom och ge honom en ny chans. 
    Att bara be om ursäkt räcker för vissa. Och vissa förlåter bara så där. 
    Det är ju upp till TS hur hon vill lösa problemet. 
  • Anonym (Kvinnan)

Alltså jag är såå infernaliskt trött på alla dessa jävla respektlösa kvinnor och män som inte bara är öppet otrogna utan dessutom ljuger om det. Min man höll på likadant med div kvinnor. Jag sa till, han bortförklarar. Tog sedan kontakt med respektive tjejs kille och visade upp vad de skrev och när de blev arga kom jag med samma bortförklaringar. 
    Jag träffade även en annan kille och gav samma bortförklaringar. Då var det inte lika populärt. Jag skaffade ett barn med honom. Gav samma bortförklaringar. Idag lever jag och denna kille lyckligt ihop. Nej - livet är för kort för att ägna åt respektlösa uppmärksamhets kåta idioter. 

Anonym (Han Solo) skrev 2023-12-06 09:12:01 följande:
    TS kanske tycker att han gjort tillräckligt för att förlåta honom och ge honom en ny chans. 
    Att bara be om ursäkt räcker för vissa. Och vissa förlåter bara så där. 
    Det är ju upp till TS hur hon vill lösa problemet. 
    Självklart är det upp till TS. 
    Jag personligen kan inte förstå att det dock. Alla är vi olika
  • molly50

Det är så klart upp till dig om du väljer att förlåta.
    Men kan du lita på honom igen?
    Kan du släppa taget och gå vidare när han bara vill sopa det hela under mattan och inte ens verkar bry sig om att hjälpa dig att bygga upp tilliten för honom igen?
    Vad kommer att hända när det värsta har lagt sig? Kommer han att gå tillbaka till kollegan igen? Eller någon annan kvinna?
    Det är några saker du kanske borde fundera på.
    Själv hade jag aldrig förlåtit och tagit tillbaka i din sits.
    Han borde ha fåt kännbara konsekvenser för att förstå hur illa han gjort dig.
    Det lät han inte göra nu när han har kommit undan.
  • molly50
    Freddan 76 skrev 2023-12-06 00:38:58 följande:
    Släpp det! det var sexuellt gissar jag, det har inte med dig att göra. Människor gör fel. Släpp det fundera inte på det. 
    För TS kille var det kanske bara något sexuellt.
    Men för TS var det uppenbarligen inte det.
    Så varför ska hon bara släppa det?
    Det är väl bättre om hon får bearbeta det.
    Och han ska vara transparent och ärlig och hjälpa TS att bygga upp tilliten igen.
    Ett svek av det här slaget är inget man bara sopar under mattan.
Svar på tråden Min man och hans kollega