• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Obekväm)

Nej faktiskt, jag litar på honom och vet om att han inte skulle ta henne eller något sånt

• Anonym (U)

Det är fullt rimligt att du reagerar på detta. Vill du vara med någon som uppenbart inte respekterar dig och dina känslor?

• Anonym (Obekväm)

Det är det :(
    Redan när vi började dejta förra året så sa jag redan att jag inte är OK med att min partner ska skaffa sig nya tjejvänner under ens förhållande. Fine att man har tjejvänner från förr men inte skaffa sig nya. Är inte heller OK med att man ska skriva och sånt med andra för det är mikro-otrohet och oacceptabelt för mig. Han höll med.
    1 år senare och nu sitter vi här där han snapar non-stop och skriver med sin kollega som nu är kär i honom och nu uppenbart verkar ha lämnat sin kille för att satsa på min man? :(
    Känns att han pissar på min respekt och känslor. 
    Hade han verkligen respekterat mig så hade han aldrig gjort detta och absolut inte fortsatt underhålla henne när han 1 vet att jag inte gillar det, 2. Hon är kär.

Vet bara inte hur jag ska ta upp detta.... igen.
    Vill verkligen ta det så bra så att han får sig en tankeställare och samtidigt så att jag inte framstår som jobbig, tjatig, instabil och överdrivet svartsjuk
    Henne kan jag inte klandra. Han borde ha markerat redan från början att han är gift. Och sen när det börjar bli mer kontakt så borde han avbrutit, speciellt efter Jah sagt detta inte är OK.

• Jårdi

Förstår hur du tänker TS men jag tror du ska försöka släppa att inte framstå som avundsjuk, jobbig osv. Det är faktiskt han som beter sig respektlöst och då blir dina reaktioner helt rimliga! du fixar detta. 

• Anonym (Betty)

Sluta att vara så orolig att du ska framstå som svartsjuk eller jobbig. Då får du väl vara det då. Hur du är så är det inte värre än hans beteende som är respektlöst. Stå fast vid de krav och principer du har i ett förhållande. Du har varit tydlig med dem från början vad du accepterar och inte. 

Heller jobbig tjatig och svartsjuk än respektlös. 

Att folk ska vara så oroliga för att de ska uppfattas som jobbiga att de går med på ännu värre beteenden från partnern är mig en gåta. 

• Anonym (Tjejen)

Jag är säker på att hon har pratat med din man om att hon ville separera och jag är rätt så säker att hon även har sagt till honom att det är pga hennes känslor för honom. Han har ju knappast sagt nej till henne eftersom hon nu är separerad. Han beete sig som skit mot dig och är absolut inte oskyldig i detta. Vad han känner och vill vet bara han men du borde kräva ett slut på hans barnsligheter nu. 

• Anonym (Mannen)

Jag tycker din man beter sig illa. Sen kanske han bara gillar uppmärksamheten för stunden men låter du detta fortgå så kan det bli mer.

Sen är frågan vad du ska göra. Han verkar åtminstone vara öppen med deras kommunikation. Sen vet man aldrig med Snapchat. Det var ju från början något som användes av de som ville vara otrogna eftersom man kan skicka meddelanden som raderas automatiskt.

Risken finns väl att han fortsätter i hemlighet. Jag tycker iaf att du bör be honom sluta. Men var du ska dra gränsen vet jag inte. Bör de inte kommunicera över huvud taget utanför arbetstid? Bör han bara inte kommunicera på vissa sätt? Sexiga bilder på snapchat tycker jag iaf är för mycket. Lika om de har känslosamma samtal. 

• Anonym (C)

Vilken skit han är!

Ställ ultimatum, kollegan eller dig. Enkelt. Annars kommer han tyvärr snart vara otrogen..

• Anonym (Syster)

Japp, var i samma situation. 
    Hon lämnade sin relation, jag uppmärksammade deras kontakt, men precis som du, ville inte vara svartsjuk och jobbig. 
    Han drog sig undan allt mer ju längre tiden gick. Vårat förhållande blev katastrof. Jag har inga klara bevis, men har starka misstankar om att han tog med henne på en fest och var otrogen mot mig där. 
    Hur som, vi gjorde slut, eller ja mer eller mindre så lämnade han bara förhållandet och försvann. En dag kom jag hem och där stod han och packade. 
    Helt sjukt nu när jag ser tillbaka på det. Han flyttade till henne. 

Med facit i hand, så kunde hon få den skäphögen. Han gjorde sen samma sak mot henne, dom var tillsammans i knappt 6 månader. Så när spänningen försvann så var det väl inte lika kul längre. 

Men med det sagt, så tycker du att din relation är viktig. Säg stopp nu. Det är bara att säga att den här kontakten är inte ok för dig. Gör han det ändå, ja då vet du hur det ligger till. Du är inte prio 1 längre, och han har ögonen på annat håll. 
    Lycka till! Kram 

• Anonym (Va i…)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-08 21:46:15 följande:

Det är det :(
    Redan när vi började dejta förra året så sa jag redan att jag inte är OK med att min partner ska skaffa sig nya tjejvänner under ens förhållande. Fine att man har tjejvänner från förr men inte skaffa sig nya. Är inte heller OK med att man ska skriva och sånt med andra för det är mikro-otrohet och oacceptabelt för mig. Han höll med.
    1 år senare och nu sitter vi här där han snapar non-stop och skriver med sin kollega som nu är kär i honom och nu uppenbart verkar ha lämnat sin kille för att satsa på min man? :(
    Känns att han pissar på min respekt och känslor. 
    Hade han verkligen respekterat mig så hade han aldrig gjort detta och absolut inte fortsatt underhålla henne när han 1 vet att jag inte gillar det, 2. Hon är kär.

Vet bara inte hur jag ska ta upp detta.... igen.
    Vill verkligen ta det så bra så att han får sig en tankeställare och samtidigt så att jag inte framstår som jobbig, tjatig, instabil och överdrivet svartsjuk
    Henne kan jag inte klandra. Han borde ha markerat redan från början att han är gift. Och sen när det börjar bli mer kontakt så borde han avbrutit, speciellt efter Jah sagt detta inte är OK.

Äeej jag tycker det är du som går och ger han ett ultimatum. Det är han som borde gjort något åt detta, inte du. Att de blir du som ska verka ?tjatig svartsjuk? osv gör bara detta ännu mer sjukt. Sätter du krav och rakt på sak ett ultimatum så är du inte svartsjuk, då stör du bara upp för ditt självvärde. Kör hårt, och ge fan inget mesigt ultimatum som du inte står fast vid sen. 
Svar på tråden Min man och hans kollega