• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Manno) skrev 2023-11-10 21:21:50 följande:
    Ovisshet måste man lära sig att leva med. Lita på honom.
    Ehm , nej, ovisshet ska man absolut inte lära sig leva med. Finns ingen som helst anledning att ha en relation med någon man inte tror att man kan lita på.

Det man gör är att man (om man vill) ger personen en chans att visa att hen går att lita på, men klarar personen av någon anledning inte det, tex för att personen är en slapp liten narcissist som tycker man bara ska acceptera allt hen gör och "lära sig leva med ovisshet" så ber man personen dra och ersätter personen med någon som går att lita på.
  • Anonym (Given)

Du har troligtvis slappnat av i ert förhållande (som så många andra), med allt vad det innebär. 
    Mer gnäll.
    Mindre sex.
    Du tar inte hand om dig på samma sätt längre.
    Då blir man till slut omkörd.
    Fattar inte hur alla kan vara så förvånade över det hela tiden. 

Klart att han blir smickrad av den ärtiga, glada, pigga tjejen...

• Anonym (Obekväm)
    Anonym (Given) skrev 2023-11-15 20:24:30 följande:

Du har troligtvis slappnat av i ert förhållande (som så många andra), med allt vad det innebär. 
    Mer gnäll.
    Mindre sex.

Nu drar dina egna slutsatser. Ledsen att dina förhållanden har varit så.
    Men ska säga dig att så är inte fallet här. 
    Jag är alltid glad och enkel som person. Gnälla är det sista jag gör, då jag själv hatar gnäll och tjat. Ja, faktiskt det finns kvinnor som inte är gnälliga och tjatiga.
    Om sex, varje till varannan dag och 3-5 ggr per kväll räknas som mindre sex, då måste jag nog sjuka mig från jobbet för att pippa ännu mer.
    Jag äter bra, tränar och tar hand om dig.
    Om du ens ska ta dig tiden att svara så kan du faktiskt ta och läsa allt som skrivits i denna tråd.
    HAN har inte sökt sig till en annan tjej. Mer orkar jag inte skriva, du får läsa svaren helt enkelt här
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Given) skrev 2023-11-15 20:24:30 följande:

Mer gnäll.
    Mindre sex.

Det beror lite på hur man resonerar kring relationer, om man ser relationer som en ständig tävligt där det gäller att vara ständigt på tå och gasa på så in i helvete så man inte blir omkörd och djungels lag, de starkaste överlever och de svaga få skita ner sig och dö gäller där respekt och lojalitet inte finns på kartan kan det säker vara så.... men vem fan vill leva så?

Personligen skulle jag aldrig få för mig att tävla om en partners kärlek och respekt. Känns som ett oerhört omoget och primitivt sätt att förhålla sig till relationer.
  • Anonym (Obekväm)

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Har inte hört från honom eller sett honom och han slutar 17 idag.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

• Anonym (sanningen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-16 19:26:20 följande:

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

Svårt att finna orden här! Jag har bara läst tråden innan. 

Det är inte du som det är fel på, du ska inte känna det så. Det är han som ska känna sig så. 

Att han bara sen helt kallt går ifrån och säger han ska träffa en kund... det är det minsta i allt ihop men talar ändå för hans okänslighet i hela situationen. Han borde ju ha blivit helt förstörd bönat och bett. 

Du måste vara i chock. 

Tycker det var väldigt bra av dig att du till sist pratade med henne och att ni tillsammans sedan tog det med honom. 

Försök ta väl hand om dig i allt kaos. Det här kommer gå över. Du är bara 25 år gammal. Bättre du fick veta sanningen nu vad han är för en, än senare, så du får chansen att hitta den rätta där ute istället. 

• Anonym (Dahlia)

Tänk istället att du nu vet hur han är, han är inte mentalt helt där i en relation med dig längre utan har börjat leta sig bort.

Han slingrar sig och erkänner bara minimum.

Han gör säkert det dels för att han inte vill stå för sin otrohet och dels för att han ändå inte vill skada dig, och nu blev det verkligt för honom att han gör det.

Du kan givetvis välja att bortse från detta om han bedyrar att han vill vara kvar i relationen, men det kommer att bli svårt för er att fortsätta.
  • Anonym (Göran)

Jag tycker så synd om dig. Så här gör man inte. Absolut olämpligt och det är en form av otrohet.

jag förstår att du reagerar. Han sviker dig och du blir sårad in i hjärtat. 

Om man skulle jämföra det innan internet kom så kan man likna det vid att skicka brev och foton till varandra. 

Din man är inte att lita på han är svekfull. Han får energi av det och ärligt talat så tror jag att han skulle vara otrogen om han fick möjlighet. 

jag är ju en man själv 56 år. Jag vet hur män tänker. Jag skulle inte klara av att vara otrogen. Mitt samvete klarar inte det. Jag har drabbats 2 gånger av trohet från 2 kvinnor. 
    det gör så ont i själen. 

det går inte att lita på människor som befinner sig i gränslandet. Jag gissar nu men jag tror att din man även beter sig liknande i fler situationer. 

men du kanske inte drabbas och tänker inte på det. Den erfarenheten fick jag vid min skilsmässa. Plötsligt såg jag alla hennes dåliga sidor och personligheter. 

tyvärr kommer du alltid att bära med dig dessa minnen och det leder till dåliga tankar och det förtär en invärtes. 

du bör fundera på vem din man är. 

• Anonym (Obekväm)

Han har inte kommit hem än. Jag skrev till honom vid 18 tiden. Om hur lågt han sjunkit och hur han ens kunde göra så här mot mig. Han har bara öppnat meddelandet.

Fan alltså. Han är min dröm, allt allt det jag önskat mig. Utseendet, personlighet, samma humor, samma filmsmak, musik, mat, allt allt. Det var verkligen wow när vi lärde känna varandra. Jag grät av lycka och tänkte äntligen, min dröm man! Allt det jag önskat mig! Både utsida, insida, tankesättet. Allting.
    Och sen kommer detta :(
    Jag vet seriöst inte vad jag ska göra nu?
    Låta honom kämpa och visa eller skilja mig?

• molly50

Det är bra att du nu har fått veta vem han verkligen är.
    Nu kan du fundera på allvar om du verkligen vill stanna kvar med någon du uppenbart inte kan lita på.
    Har ni pratat något mer idag?
Svar på tråden Min man och hans kollega