• Anonym (Obekväm)

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Äldre)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 00:59:50 följande:

2 veckor sen jag fick veta allt och konfronterade honom.
    Försöker glömma det och vi har det bra men emellanåt drar jag mig undan och bara tänker på detta. Varför gjorde han så?
    När jag flera gånger bad att markera han har fru. Men han fortsatte ha kontakt. Det får mig att tänka på att just då så var hon mer värd för honom än vad jag är. Eftersom han sket i om han gick över gränsen och sket i om han skulle förlora mig.
    Jag tog upp detta igår och sa att jag förstår inte hur han ens kunde göra så? Så sa han "jag vet inte ens själv. Det var så dumt av mig och jag fattar inte vad jag tänkte det. Jag tänkte inte klart. Det var nytt, spännande, nyfiken". Då sa jag, "ville du knulla henne eller?" Då sa han "jag vet inte ens själv. Kanske jag ville, jag vet inte varför jag gjorde så här. Det var så dumt av mig. Jag kände redan innan du fick veta om detta att det jag håller på med är fel. Men ändå fortsatte jag och det var så dumt". Då sa jag "fattar bara inte hur du kunde. I den stunden så var hon mer värd för dig eftersom du hellre ville fortsätta skriva med henne än att bryta för min och vår skull". Då var han tyst och sa sen "jag vet jag gjort fel och har sagt förlåt. Vad mer ska jag göra? Bara släpp detta nu snälla".
    Då sa jag "hade du verkligen älskat mig så hade du aldrig ens fått för dig att göra så här. Du sårade mig och visade på noll respekt. Tänkte du aldrig typ shit jag kommer förlora henne, när jag fick veta?" Då sa han samtidigt som han kramade mig "Nej? Jag tänkte inte så?" Då sa jag "inte? Så du tänkte inte när jag fick veta om detta att du kommer förlora mig?" Då sa han bara "Nej faktiskt. Jag vet också att jag inte hade förlorat dig då" samtidigt som han kramade mig och smekte min kind.....

Det känns just nu att det kvittar vad jag än gör så är jag inte värdig eller bra nog. Om han kunde göra så här då visar det på att han inte ser mig som värd, för han var villig att riskera att såra mig, svika mig och förlora mig. Noll respekt.
    Alltså hur ska man ta sig vidare ur detta? Jag kan vara mysigt snäll och allt men hjärnan går på högvarv. Vi hade sex igår och vi körde missionären, den blev bara mjukare och mjukare och helt plötsligt ville han ta bakifrån och då kom han fort. Nu sista dagarna har det varit mycket bakifrån och sidan, ställningar där han inte får se mitt ansikte. Och då går mina tankar "fantiserar han om att det är hon som ligger här istället".
    Tänker hela tiden hade han älskat mig ich varit kär så hade han inte fått upp ögon och intresse för henne. Tänker också, är han kär i henne??? Saknar han henne?
    Jag frågade honom igår. Då sa han bestämt Nej. Så frågade jag "är du ärlig nu? Är du säker? Så du är inte kär i henne?" Då sa han "jaa okej, jag är kär och saknar henne. Är du nöjd? Är det det du ville höra? Vad jag än säger så tror du inte mig. Jag har bett om förlåtelse och du valde ge mig en chans så snälla släpp detta nu".

Det jag på en gång kan säga är att allt gått väldigt fort i ert förhållande. Från första dejt till att du gör matlådor. 

Det nykära tillståndet varar cirka ett år, sen tar den djupare kärleken vid. Det beror helt enkelt på att dopaminet som utsöndrar endorfin (belöningssysteme) inte pallar köra hårt så himla länge. Men kan ju uppkomma i nyförälskelse. 

Men om du har som ambition att vara den perfekta för honom så som du tycker han var för dig. Så får du fundera på på vilket sätt han är (innan grejen med kollegan) perfekt för dig. Genom att vara sig själv eller efter att göra om sig till en för dig perfekt man.
    Är du perfekt för honom genom att vara dig själv eller genom hur du tänker att han vill ha dig.

Ha inte en idé om hur du ska vara och måste vara i tex sex eller att göra frukost på sängen.

Lev ditt liv- tillsammans med honom. 

Hans beteende som var sjukt dåligt gjort upplever jag ändå som ett tecken på att något gick fel i ett förhållande. Men att ni har en fantastisk grund, så det går att göra något åt.

Att alltid vara till för någon annan i alla lägen tar på både sexlust och känslor. Att det går så fort till att bara vara självklar i allt.

Mitt starka tips är att du söker hjälp att hitta dina helt och hållet egna behov. Du är inte hans uppassare. Lev ditt liv och undersök dina egna sexlustar och skit i att ge extra ett tag.

Gå upp på morgonen. Gör endast en kopp kaffe eller te till dig själv. Sitt och njut, lyssna på någon bra podd om att stärka dig själv. Säg sen att du behövde frukost ensam idag.

Se hur han reagerar på små egna stunder. Inte lägga mer energi på att koncentrera dig på honom och varför han gjorde som han gjorde. 

Tänk på dig själv och titta till dig själv. Vad vill jag ha, vad behöver jag i livet utifrån mig själv.

You go girl!

• Anonym (Var cool!)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-08 21:46:15 följande:

Det är det :(
    Redan när vi började dejta förra året så sa jag redan att jag inte är OK med att min partner ska skaffa sig nya tjejvänner under ens förhållande. Fine att man har tjejvänner från förr men inte skaffa sig nya. Är inte heller OK med att man ska skriva och sånt med andra för det är mikro-otrohet och oacceptabelt för mig. Han höll med.
    1 år senare och nu sitter vi här där han snapar non-stop och skriver med sin kollega som nu är kär i honom och nu uppenbart verkar ha lämnat sin kille för att satsa på min man? :(
    Känns att han pissar på min respekt och känslor. 
    Hade han verkligen respekterat mig så hade han aldrig gjort detta och absolut inte fortsatt underhålla henne när han 1 vet att jag inte gillar det, 2. Hon är kär.

Vet bara inte hur jag ska ta upp detta.... igen.
    Vill verkligen ta det så bra så att han får sig en tankeställare och samtidigt så att jag inte framstår som jobbig, tjatig, instabil och överdrivet svartsjuk
    Henne kan jag inte klandra. Han borde ha markerat redan från början att han är gift. Och sen när det börjar bli mer kontakt så borde han avbrutit, speciellt efter Jah sagt detta inte är OK.

Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
  • Anonym (Äldre)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Tror du har missuppfattat lite. Svartsjuka är ett resultat av otrygghet. Varken män eller kvinnor gillar obefogad svartsjuka. Men här beter han sig respektlöst mot två kvinnor samtidigt och svartsjuka är ganska oundvikligt. Är också osäker på om du läst vad som hänt hela vägen.
  • Anonym (Blues)

Sjukaste kommentaren ! Kan väl bara komma från en man som vill ge sig själv fri lejd att på samma sätt ha det stabila trygga å ena sidan men sedan bekräftelseknarka å andra sidan. nu har inte jag läst allt här, men att man kan se andra,  få bekräftelse med en blick eller så, det är nog oundvikligt genom livet och en liten krydda i vardagen. Men att gå vidare med sms kontakt eller chatt är inte ok om man lever i en fast relation, om det inte är en uttalad öppen relation där båda tycker det är ok att flirta med andra.  
    Att dessutom inte visa stor ånger omgående när ens partner upptäcker detta är känslokallt i mitt tycke. han bagatelliserar ts fullt legitima känslor och förminskar dem, när det är han själv som betett sig som ett svin.  Han verkar tom ha fått den andra kvinnan att separera, det yttersta tecknet på att han själv är åtråvärd ? ? jag är så attraktiv att en kvinna lämnat sin man för min skull ? Gud vet vad mannen har slagit för blå dunster i den andra kvinnan och nu när hon lämnade fick han den yttersta bekräftelsen och behövde inte gå längre, han har fått det han ville. Knulla får han ju göra på hemmaplan. 

för min del får man bestämma sig antingen eller. Man kan inte både ha kakan och äta den. Om jag tror jag är i en seriös relation men den andre håller på som ts sambo då har man inte samma definition på vilken typ av relation man befinner sig i. Jag hade personligen haft mycket svårt med tillit till denna person hädanefter tyvärr. Djup kris och ev uppbrott för min del när inte ens förståelse och ånger visas på ett tydligt sätt. För det hade ju åtminstone visat på nån form av värdesättande av den befintliga relationen.  Men här finns varken ånger eller förståelse. Bagatelliserande är vad jag ser. Då tänker man att det kan hända igen och igen ..  Nej för mig.. jag hade börjat se mig om efter egen bekräftelse på att jag duger på annat håll och förmodligen lämnat när min man så grovt negligerat mina känslor. 

• Anonym (Betty)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 00:59:50 följande:

2 veckor sen jag fick veta allt och konfronterade honom.
    Försöker glömma det och vi har det bra men emellanåt drar jag mig undan och bara tänker på detta. Varför gjorde han så?
    När jag flera gånger bad att markera han har fru. Men han fortsatte ha kontakt. Det får mig att tänka på att just då så var hon mer värd för honom än vad jag är. Eftersom han sket i om han gick över gränsen och sket i om han skulle förlora mig.
    Jag tog upp detta igår och sa att jag förstår inte hur han ens kunde göra så? Så sa han "jag vet inte ens själv. Det var så dumt av mig och jag fattar inte vad jag tänkte det. Jag tänkte inte klart. Det var nytt, spännande, nyfiken". Då sa jag, "ville du knulla henne eller?" Då sa han "jag vet inte ens själv. Kanske jag ville, jag vet inte varför jag gjorde så här. Det var så dumt av mig. Jag kände redan innan du fick veta om detta att det jag håller på med är fel. Men ändå fortsatte jag och det var så dumt". Då sa jag "fattar bara inte hur du kunde. I den stunden så var hon mer värd för dig eftersom du hellre ville fortsätta skriva med henne än att bryta för min och vår skull". Då var han tyst och sa sen "jag vet jag gjort fel och har sagt förlåt. Vad mer ska jag göra? Bara släpp detta nu snälla".
    Då sa jag "hade du verkligen älskat mig så hade du aldrig ens fått för dig att göra så här. Du sårade mig och visade på noll respekt. Tänkte du aldrig typ shit jag kommer förlora henne, när jag fick veta?" Då sa han samtidigt som han kramade mig "Nej? Jag tänkte inte så?" Då sa jag "inte? Så du tänkte inte när jag fick veta om detta att du kommer förlora mig?" Då sa han bara "Nej faktiskt. Jag vet också att jag inte hade förlorat dig då" samtidigt som han kramade mig och smekte min kind.....

Det känns just nu att det kvittar vad jag än gör så är jag inte värdig eller bra nog. Om han kunde göra så här då visar det på att han inte ser mig som värd, för han var villig att riskera att såra mig, svika mig och förlora mig. Noll respekt.
    Alltså hur ska man ta sig vidare ur detta? Jag kan vara mysigt snäll och allt men hjärnan går på högvarv. Vi hade sex igår och vi körde missionären, den blev bara mjukare och mjukare och helt plötsligt ville han ta bakifrån och då kom han fort. Nu sista dagarna har det varit mycket bakifrån och sidan, ställningar där han inte får se mitt ansikte. Och då går mina tankar "fantiserar han om att det är hon som ligger här istället".
    Tänker hela tiden hade han älskat mig ich varit kär så hade han inte fått upp ögon och intresse för henne. Tänker också, är han kär i henne??? Saknar han henne?
    Jag frågade honom igår. Då sa han bestämt Nej. Så frågade jag "är du ärlig nu? Är du säker? Så du är inte kär i henne?" Då sa han "jaa okej, jag är kär och saknar henne. Är du nöjd? Är det det du ville höra? Vad jag än säger så tror du inte mig. Jag har bett om förlåtelse och du valde ge mig en chans så snälla släpp detta nu".

Förstår dig precis. Usch vad jobbigt. Men jag hänger inte med i svängarna för det senaste du skrev var väl att han bodde hos sina föräldrar och att han sa att han inte älskade dig och inte ville vara med dig? Så vad har hänt sen dess om ni nu plötsligt är tillsammans igen? Varför ville han ens ha en chans om han inte älskar dig och vill vara med dig?
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-02 08:46:12 följande:
    Förstår dig precis. Usch vad jobbigt. Men jag hänger inte med i svängarna för det senaste du skrev var väl att han bodde hos sina föräldrar och att han sa att han inte älskade dig och inte ville vara med dig? Så vad har hänt sen dess om ni nu plötsligt är tillsammans igen? Varför ville han ens ha en chans om han inte älskar dig och vill vara med dig?
    Både det han säger och hur han agerar visar glasklart att han definitivt inte älskar ts. Vad han känner för den andra kvinnan och hur han känner för henne är svårt att veta dock. Troligen starkare känslor där än för ts.

Men med tanke på att de gift sig efter att bara träffats ETT år så tror jag tyvärr de gått för fort fram och var mer "kära i kärleken" än i varandra. 
    Så detta är inte förvånande. 
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Blues) skrev 2023-12-02 07:49:02 följande:

Sjukaste kommentaren ! Kan väl bara komma från en man som vill ge sig själv fri lejd att på samma sätt ha det stabila trygga å ena sidan men sedan bekräftelseknarka å andra sidan. nu har inte jag läst allt här, men att man kan se andra,  få bekräftelse med en blick eller så, det är nog oundvikligt genom livet och en liten krydda i vardagen. Men att gå vidare med sms kontakt eller chatt är inte ok om man lever i en fast relation, om det inte är en uttalad öppen relation där båda tycker det är ok att flirta med andra.  
    Att dessutom inte visa stor ånger omgående när ens partner upptäcker detta är känslokallt i mitt tycke. han bagatelliserar ts fullt legitima känslor och förminskar dem, när det är han själv som betett sig som ett svin.  Han verkar tom ha fått den andra kvinnan att separera, det yttersta tecknet på att han själv är åtråvärd ? ? jag är så attraktiv att en kvinna lämnat sin man för min skull ? Gud vet vad mannen har slagit för blå dunster i den andra kvinnan och nu när hon lämnade fick han den yttersta bekräftelsen och behövde inte gå längre, han har fått det han ville. Knulla får han ju göra på hemmaplan. 

för min del får man bestämma sig antingen eller. Man kan inte både ha kakan och äta den. Om jag tror jag är i en seriös relation men den andre håller på som ts sambo då har man inte samma definition på vilken typ av relation man befinner sig i. Jag hade personligen haft mycket svårt med tillit till denna person hädanefter tyvärr. Djup kris och ev uppbrott för min del när inte ens förståelse och ånger visas på ett tydligt sätt. För det hade ju åtminstone visat på nån form av värdesättande av den befintliga relationen.  Men här finns varken ånger eller förståelse. Bagatelliserande är vad jag ser. Då tänker man att det kan hända igen och igen ..  Nej för mig.. jag hade börjat se mig om efter egen bekräftelse på att jag duger på annat håll och förmodligen lämnat när min man så grovt negligerat mina känslor. 

Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
  • NinniQX

Vad är det funderar på? Han har redan gått över gränsen, visar ingen respekt och har sagt att han inte älskar dig. Varför lämnar du inte?

• Anonym (Obekväm)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-02 08:46:12 följande:
    Vi är gifta och bor ihop. Den dagen jag konfronterade honom så sov han hos sin familj. Kopierar från den dagen det jag skrev
    "Han sover hos sin familj och vi pratade nyss i telefon.
    och han sa han inte älskar mig och inte vill vara med mig, att han har känt så här sen 1 månad tillbaka men att han inte hade mod nog att sätta sig ner med mig och säga det och avsluta. Och att han var förvirrad och samtidigt nyfiken på kollegan.
    Alltså fan :((( det här gör så ont. HUR kan han känna så men samtidigt vara så kärleksfull, mysig och underbar? När han inte älskar mig och vill vara med mig. Hur kan man fejka så där? Det där sved mer än det han gjort. Att få höra sånt här. Jag tänkte att han ångrat sig och ville kämpa, gottgöra. Men nej det var bara ett fegt sätt att avsluta oss på".
    Dagen efter detta så skrev han om att han vill ses. Han bad om ursäkt för allting och förstår inte varför han gjorde så här. Och han bad om ursäkt för allt han sa i telefon och att han menade inget av det. Han älskar mig och vill vara med mig och bad om ny chans. Så vi är gifta och bor fortfarande ihop
  • Anonym (Obekväm)

Kopierat från torsdag 2 veckor sen. Varför läser man inte en hel tråd innan man ska svara och leka smart? Förstår mig inte på vissa här. Är detta OK beteende av ens man? Hade DU varit OK med detta här? Antagligen....eftersom du svarar som du gör

varje inlägg en gång.

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Har inte hört från honom eller sett honom och han slutar 17 idag.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

Svar på tråden Min man och hans kollega