AliciaNN skrev 2024-06-09 15:40:36 följande:
Jag läste i min journal och där står det återföring av embryo dag 6. Dem odlade embryot hela dag 5 eftersom det var långsamt att gå över till blastocyst-stadiet och frös det på dag 6, men jag trodde att det kallades dag 5 ändå pga. stadiet embryot är i. Det här kanske mest låter snurrigt och inte spelar det någon större roll heller, men det känns nu som att jag genast kom en dag närmare resultatet av den här ruvningen haha 
Hur såg era embryon ut vid återföringen? Vårat visade de i mikroskopet som en ring med moderkakaceller runt omkring och en mörk röra i mitten som de sa var själva fostret.
Tar ni andra Cyclogest eller liknande? Har läst om många som inte gör det i naturlig cykel. Jag tar vaginalt sen 2 dagar efter pos. ÄL.
Mitt var bara ett 2-dagars så det var inte lika utvecklat, men det måste varit härligt att få se ett så "stort" embryo
Jag tar Cyclogest men de har bara ordinerat det från kvällen samma dag som återförandet, inte innan. Har funderat lite på varför, men kommer inte fram till något. Har sett att de flesta (?) här inne börjar ta flera dagar innan, men de har inte sagt något om det till mig, inte tidigare gånger heller.