• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • AliciaNN

Idag har även jag gjort FET, med en 5 dagars. Var väldigt nervös innan att vi skulle komma dit och så skulle inte upptining ha fungerat eller något annat strul, men allt gick bra! (tror att jag var nervös bara för att när vi skulle göra ET efter äggplocket på dag 5 så kom vi dit men fick inte göra ET för blastocysten behövde mer tid att utveckla sig, så var rädd att det inte skulle gå vägen den här gången heller).

Men nu är det gjort, första gången! Jag var kissnödigt också och det lät på dem som att dem fick en bra bild på UL för placeringen. Bara att vänta och hålla tummarna nu då usch vad jobbigt men försöker vara positiv nu och anta att det ska gå vägen {#emotions_dlg.flower} testdag 25/6, har aldrig varit testnarkoman tidigare så kommer bara att vänta på 25:e eller mens. Om jag inte får supersymptom på graviditet förstås, då kommer jag nog ta ett test för att slippa fundera Tungan ute

• EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-07 16:45:54 följande:

Idag har även jag gjort FET, med en 5 dagars. Var väldigt nervös innan att vi skulle komma dit och så skulle inte upptining ha fungerat eller något annat strul, men allt gick bra! (tror att jag var nervös bara för att när vi skulle göra ET efter äggplocket på dag 5 så kom vi dit men fick inte göra ET för blastocysten behövde mer tid att utveckla sig, så var rädd att det inte skulle gå vägen den här gången heller).

Men nu är det gjort, första gången! Jag var kissnödigt också och det lät på dem som att dem fick en bra bild på UL för placeringen. Bara att vänta och hålla tummarna nu då usch vad jobbigt men försöker vara positiv nu och anta att det ska gå vägen {#emotions_dlg.flower} testdag 25/6, har aldrig varit testnarkoman tidigare så kommer bara att vänta på 25:e eller mens. Om jag inte får supersymptom på graviditet förstås, då kommer jag nog ta ett test för att slippa fundera Tungan ute

Ååå så kul! Vad skönt att allt gick bra denna gång 😍 Nu håller vi tummarna stenhårt för oss alla som ruvar 🤞❤️
  • AliciaNN
    EFW skrev 2024-06-07 19:03:13 följande:
    Ååå så kul! Vad skönt att allt gick bra denna gång 😍 Nu håller vi tummarna stenhårt för oss alla som ruvar 🤞❤️
    Tack!! Lycka till till oss alla! Glad
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-07 16:45:54 följande:

Har också gjort FET idag, med ett femdagars. Första gången för oss. Var tokkissnödig och läkaren förstod det när han såg urinblåsan.🤓 

Jag har fått testtag den 21/6. Har under det senaste 1,5 året testat såååå mycket och insåg till slut att det bara var psykiskt påfrestande. Mådde mycket bättre när jag slutade testa hela tiden och bara väntade på mensen. Blir liksom bara en dag av nederlag då. Så nu tror jag att jag ska kunna hålla mig till testdagen, MEN det är ju ny situation nu så kan inte lova nåt 😅

Håller tummarna för oss🥰🌸
  • AliciaNN

En fråga till er som kanske vet: hur räknar man ut vilken vecka man är i vid IVF? Jag läser att vissa räknar från två veckor innan återföringen, är det så klinikerna räknar eller kan man räkna utifrån när man fick sin senaste mens som man normalt gör?

• AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-07 20:15:56 följande:
    Har också gjort FET idag, med ett femdagars. Första gången för oss. Var tokkissnödig och läkaren förstod det när han såg urinblåsan.🤓 

Jag har fått testtag den 21/6. Har under det senaste 1,5 året testat såååå mycket och insåg till slut att det bara var psykiskt påfrestande. Mådde mycket bättre när jag slutade testa hela tiden och bara väntade på mensen. Blir liksom bara en dag av nederlag då. Så nu tror jag att jag ska kunna hålla mig till testdagen, MEN det är ju ny situation nu så kan inte lova nåt 😅

Håller tummarna för oss🥰🌸
    Vad roligt! Jag håller tummarna! Solig

Vi har olika testdagar trots att både gjorde FET idag haha men det kanske beror på hur lång cykel man har? Eller så är det bara olika vid olika kliniker.
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-07 20:20:58 följande:
    Vad roligt! Jag håller tummarna! Solig

Vi har olika testdagar trots att både gjorde FET idag haha men det kanske beror på hur lång cykel man har? Eller så är det bara olika vid olika kliniker.
    Ja, tänkte också det var lite konstigt! Kanske beror på cykel, eller olika för olika kliniker 😅 
  • EFW

Nu är vi ganska många som ruvar 😊

Ska vi göra en lista på när vi har testdag?
    Jag kan börja så får dem som vill fylla på vart efter ❤️

EFW Testdag 16/6 

• MarieJonsson
    EFW skrev 2024-06-08 08:16:43 följande:

EFW Testdag 16/6 

MarieJonsson Testdag 18/6

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-08 08:16:43 följande:

EFW Testdag 16/6 

LinneaWookie testdag 16/6{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF/ICSI 2024