• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • ems1991

Stort grattis till ditt plus Ovissheten :) 

Skulle gärna vilja höra era erfarenheter om detta symtom som jag kände i eftermiddag som jag aldrig känt förut. Jag är på Bim+1 idag och väntade min mens igår som brukar vara punktlig. Imorse testade jag negativt. I eftermiddag kände jag som ett hugg eller att det stack till på höger sida i magen och i samband med det så ilade det och stack till i höger bröst i samband med detta. Jag har aldrig känt så förut varken stick i magen eller i bröstet. När jag väntade min dotter plussade jag på Bim+1. Någon som känt såhär förut av er? 

• Anonym (Syskonsförsök)

jag fick mens idag BIM - 1.. lite ledsen men hoppar över till Bi

• ems1991

Bim+2 idag och ingen mens än. Får se om den kommer idag eller vad som håller på att hända. 

• Nessla
    ems1991 skrev 2024-02-24 09:58:56 följande:

Bim+2 idag och ingen mens än. Får se om den kommer idag eller vad som håller på att hända. 

Håller tummarna! Uppdatera gärna.
  • Juvellampa

Plussade på äl +10, igår var bim,

Har tagit rfsu-test varje morgon för att se att strecket blir starkare, vilket det har blivit, men imorse var strecket inte lika starkt som gårdagens. Är rädd nu för att det har blivit tidigt missfall??

Jag drack mkt vatten igårkväll innan jag la mig, kam det ha något att göra att testet blev svagare? Även om det är morgonurin...

Känner fortfarande molvärk o lite illamående.

Hade kemisk grav, förra månaden, därför extra nojig.

• Juvellampa

Alltså testet är fortfarande tydligt och ganska starkt men det var starkare röd färg igår 

• ems1991

Bim+3 idag och jag börjar undra vad som händer. Sist min mens var såhär sen var jag gravid med min dotter. Jag tog ett test igår kväll innan jag la mig men jag kunde inte se något streck heller. Jag tar nog ett till i em om inte mensen kommit före dess. Dock har jag bara gamla test hemma som gått ut för snart 6 månader sen och typiskt så är det helg så jag kommer inte åt något apotek förens imorgon.

• Natalina1451
    Juvellampa skrev 2024-02-25 07:41:05 följande:

Alltså testet är fortfarande tydligt och ganska starkt men det var starkare röd färg igår 

Jag skulle inte noja upp mig för mycket över detta. Det ska ju öka med ca 66-100% varannan dag. 
    hur utspätt kisset är spelar också roll. bara när man mäter s-hcg i blodet som du får ett exakt värde, tolka streck är ingen exakt vetenskap. 

med det sagt så tog jag också test varje dag, ibland flera gånger om dagen och tejpade fast dom på ett ark där jag kunde följa så gott som möjligt. Så jag förstår ju precis hur du känner och paniken när ett test inte är starkare plötsligt, vilket hände mig med. dÅ tog jag ett nytt test efter ett par timmar utan att ha fått i mig någon vätska och nästan Varje gång var det starkare då. 

sålänge det inte forsar blod så försök o tro på att du är gravid just nu. (Och även när det forsar blod kan det finnas något kvar ändå) 

• Juvellampa

Natalina1451:

Tack så mycket för ditt svar! <3

känner mig mycket lugnare nu.

Efter i morse tänker jag att jag inte ska testa varje dag då det bara skapar sjukt mkt oro. Det är ingenting jag kan styra över heller.

Gick allt bra för dig då när du testade mycket?

Svar på tråden BIM februari 2024