• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Anonym (Sopp)

Grattis till alla plussen! Har läst och gläds med er alla!{#emotions_dlg.flower}

Imorgon har jag BIM. Fick något ryck igår och tog ett test på eftermiddagen. Visade såklart ingenting. Min lutealfas är 12 dagar denna månaden, kan vara därför eller för att vi helt enkelt inte lyckats denna månaden.
    har haft mensvärksliknande känsla idag, ingen mens ännu men däremot mer flytningar.
    har hitills aldrig hunnit testa på bim-dagen för mensen har alltid hunnit före, kanske därför jag tog ett test igår.
    känns lite hopplöst. 
    Behöver skriva av mig lite.. 
    är det någon av er som plussat som varit helt symptomfria innan och haft lite mensvärkliknande känsla innan bim?

• Natalina1451
    Juvellampa skrev 2024-02-27 09:47:26 följande:

natalina1451: 

det måste vara sån otrolig lättnad för dig, att det avskrevs! förstår att du hade mycket oro om det kom massor av blod. har du några gravidsymtom eller mår du bra?

ja, jag ringde en privat barnmorska först som ligger nära mig, men tyckte de verkade så himla otrevliga där. så jag bytte till regionens bm istället, som kändes proffsiga. 

Jag mår väldigt illa och sover jättedåligt, mina vanliga gravidsymptom. 

okej, hoppas du hittat rätt då. Jag har haft samma sen min andra graviditet. hon är lite tokig men känns ändå tryggt för hon känner till all historik liksom.

• ems1991
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-27 08:25:26 följande:
    Alltså GRATTIS!!! <3

När var din BIM? O fick du några negativa innan?
    Stort tack <3 Enligt appen och som det brukar vara så var min Bim den 22/2 altså i torsdags. Jag testade ju ingenting innan Bim för jag brukar inte göra det utan vänta tills mensdagen om inte mensen kommit före det. Men tog ett test på fredagsmorgonen som visade negativt och sen på eftermiddagen på fredag så kände jag ett så kraftigt stick/hugg på höger sida i magen och jag har aldrig känt så innan. Jag var helt säker där på fredagsmorgonen när testet visade negativt att mensen skulle komma men sen testade jag på söndag em, alltså 2 dygn efter att jag kände det där sticket i magen och då visade sig ett svagt streck. Så jag undrar verkligen om det var ägget fäste som jag så tydligt kände i fredags. Isåfall kan ju ägglossningen ha varit lite senare än vad den brukar. Denna månaden var iaf första gången som jag struntade i äl test och vi körde på varannan dag och det tog sig. Annars kör jag med tester och vi myser varje dag då. Lycka till och hoppas din mens uteblir :) 
  • Juvellampa

emms1991:

Grattis!!! Apropå hugg i magen, jag var med om exakt samma den här månaden när jag plussade. Tre små hugg i högra sidan, har aldrig känt detta innan. Plussade en vecka efter, så skumt! Även om det inte vsr själva ägget som fäste kanske de va något relaterat till det tänker jag! Häftigt!

• nellys

Där kom mensen på bim!😓 Hoppar över till nästa tråd. Grattis till alla er som fått plus ❤️

• Ovissheten

Tack för era grattis och grattis till alla andra som plussat också. jag har dock tappat hoppet om denna graviditet och väntar på mf då testerna knappt ökar något överhuvudtaget. :( känns orimligt stt det ska utvecklas bra såsom testen ser ut. Alla utom dagen stelt har ju torkat, så det påverkar färgen. men det känns kört. Vi ses nog i mars-tråden. Hjärta 

• magplask
    Minmillis skrev 2024-02-26 13:30:57 följande:

Ska inte spamma gruppen mera nu! Förlåt i förväg Skäms men strecket ser rött ut inom tiden men efter tiden ser de mörkare ut. (Översta testet på bilden här)

Det ska vara två streck :) ser bara ett tyvärr 
  • Sallyalicenancy

min mens är 2 dagar sen nu (brukar alltid komma punktligt) och jag fortsätter testa negativt? någon som gjort det och ändå plussat sen?😫

• Juvellampa

Ovissheten: 

Jag förstår verkligen din oro, men jag tycker att testen ändå ser tydliga ut! Och de har ju blivit starkare sen ditt första test. Vätska i kroppen spelar ju också stor roll när man testar, så det kan ju påverka testlinjen också <3

Har du tagit någon clearblue med veckoindikator?

Jag är också supernojig över test, jag slutade att testa i söndags för jag mådde så otroligt dåligt av det, av att analysera hur mycket strecken har ökat. Fick nästan panikångest bara av att tänka på testen.

Lycka till <3

• Ovissheten
    Juvellampa skrev 2024-02-28 11:49:01 följande:

Ovissheten: 

Jag förstår verkligen din oro, men jag tycker att testen ändå ser tydliga ut! Och de har ju blivit starkare sen ditt första test. Vätska i kroppen spelar ju också stor roll när man testar, så det kan ju påverka testlinjen också <3

Har du tagit någon clearblue med veckoindikator?

Jag är också supernojig över test, jag slutade att testa i söndags för jag mådde så otroligt dåligt av det, av att analysera hur mycket strecken har ökat. Fick nästan panikångest bara av att tänka på testen.

Lycka till <3

Tack för din omtanke <3 ja det är hemskt vekligen! Vill bara se en tydlig ökning men känns inte troligt. tog ett med veckoindikator igår på 4+1 som visade 1-2 v och det oroar mig också. Att det borde vara 2-3? men ska vänta en v med nästa. 

hur långt gången är du nu? 

Svar på tråden BIM februari 2024