BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Ovissheten jag förstår din känsla! <3 Jag fick mitt första svaga streck i söndags och tänker precis som du att det ska öka. Men att clearblue säger gravid 1-2 kan det inte stämma åt dig då menar du? Jag tog ett clearblue digitalt i måndags som sa 1-2 och då var jag väl i 4+1 så vi verkar nog ligga på samma

Känner ni mycket stress över test kan jag tipsa om att ta blodprov, det kostar några hundra men då slipper man noja över styrka på testen. Jag har tagit både test och blodprov och kan säga att det inte alls går att läsa ut ur testen vilken ökning som har skett. Tog blod på 13&15 dpo och trots att det gick från 213 till 644 syntes ingen dubbel styrka på testen. Blev själv nojig och tog om testet 27 dpo. Då såg mina test när jag hade 644 och 28500 likadana ut, tom att det var aningen svagare det testet när jag hade mycket högre hcg.
Förstår att det är lätt att hamna i fällan att jämföra linjer men styrkan på strecken reflekterar inte alltid den faktiska nivån av hcg 🥰
Tack för era svar ems1991 och Cececilia <3
det återstår att se helt enkelt hur det blir, men man gör ju vad man kan för att skapa nån slags kontroll över vart det är på väg :S
är det någon som har nått att säga om RFSU testa ofta? har läst lite om att de är snåla med färgen på testerna så ska köpa annat märke och prova. Jag tycke själv att RFSU ägglossningstester är jättesnåla med färg jämfört med andra märkens teststickor. Men har inget att jämföra deras graviditetstest med ännu.
Ems1991 jag bara läser om de som får 2-3 v typ nästan direkt så det känns som det borde vara 2-3 för mig nu men har säkert fel.
Ovissheten:
Jag tror verkligen att dina test ökar i takt med som det ska! Plus att testet visar 1-2 veckor, det gjorde nog samma för mig vid samma tidpunkt förra veckan. Jag är i vecka 6, typ 5+1 eller 5+2. Det kommer säkert slå om till 2-3 veckor snart också.
men alltså jag förstår dig, jag vågar fortfarande inte tro att jag är gravid!
Cececilia:
wow, tack så himla mycket att du delade det här!! det visar ju verkligen att strecken inte är tillförlitliga i ökning. blev hoppfull nu. Jag bokade ett sånt blodprov nu, men ska försöka komma i väg på måndag nästa vecka. fick du jämföra resultaten själv sedan? hur visste du vilka hcg-resultat som stämde överens med dpo osv?
Juvellampa: ja jag hoppas verkligen det!! Man blir så ?skadad? av att få flera missfall tidigare. :( tog ett till test ikväll, manisk som man är, och det var mycket starkare änder idag på morgonen så hoppas ändå lite nu. Vart bokade du blidprov?
Cececilia: Stort tack för ditt tips och din bild på testen <3 ska kolla om man kan boka in blodprov här nånstans i min region.

Ovissheten:
Jag tror verkligen att dina test ökar i takt med som det ska! Plus att testet visar 1-2 veckor, det gjorde nog samma för mig vid samma tidpunkt förra veckan. Jag är i vecka 6, typ 5+1 eller 5+2. Det kommer säkert slå om till 2-3 veckor snart också.
men alltså jag förstår dig, jag vågar fortfarande inte tro att jag är gravid!
Cececilia:
wow, tack så himla mycket att du delade det här!! det visar ju verkligen att strecken inte är tillförlitliga i ökning. blev hoppfull nu. Jag bokade ett sånt blodprov nu, men ska försöka komma i väg på måndag nästa vecka. fick du jämföra resultaten själv sedan? hur visste du vilka hcg-resultat som stämde överens med dpo osv?
Jag tänkte att det kanske kan hjälpa er att slappna av lite. Man får jämföra den själv, man får läsa på lite. Drömmen hade vart en läkare som följde upp det.
När man kommit så långt som du har räcker det med ett blodprov för att se att det ligger inom intervallet för vad som är rimligt. Ska man kolla att det dubblar sig ska man göra det ganska så snart efter första positiva testet. För efter omkring 1200 hcg så kommer det ta längre tid för hcg att dubbla sig, så svårt att läsa ut något vettigt genom att ta flera prov. Uppdatera gärna, tror säkert det kommer vissa som det ska 🥰
Juvellampa: ja jag hoppas verkligen det!! Man blir så ?skadad? av att få flera missfall tidigare. :( tog ett till test ikväll, manisk som man är, och det var mycket starkare änder idag på morgonen så hoppas ändå lite nu. Vart bokade du blidprov?
Cececilia: Stort tack för ditt tips och din bild på testen <3 ska kolla om man kan boka in blodprov här nånstans i min region.
Det kan lugna lite mer att få det svart på vitt att nivån är där den ska 🥰 Är själv livrädd för att förlora vår graviditet, förra gången gick vi till v 12 utan att ana att något var fel. Denna gången ska vi göra ultraljud i v8 och ber att det ska finnas liv 🙏❤️
Ovissheten:
Det har ju blivit mycket starkare!!
Så skönt för dig att se! blev glad för din skull. Jag tog ett test idag, ÄL+20 och äntligen var teststrecket lika rött som kontrollstrecket. inte vågat testa sen i måndags. även cb slog om från 2-3 veckor till 3+. så nu känner jag mig lugnare.
jag bokade test genom werlabs, och sen bokar man tid på de mottagningar som är kopplade till dom. hade dock svårt att hitta tid, bor ändå i malmö så är ju en stor stad. kostade ändå 400 spänn så ska hitta tid nästa vecka. och så vill jag ju veta hcg :D
Cececilia:
vad skönt med ultraljud v. 8! det kommer gå bra den här gången <3 förstår du vill till vecka 8 nu! hur långt är du nu?
jag uppdaterar efter jag hittat någon mottagning där jag kan ta mitt prov. då kanske jag bara tar ett prov och sedan googla runt efter vad rimlig hcg är i v. 7 (när jag kommer ta testet).
Idag kom min mens som ett brev på posten. Men stort lycka till alla ni som har eller kommer plussa! Kram <3
Ovissheten:
Det har ju blivit mycket starkare!!
Så skönt för dig att se! blev glad för din skull. Jag tog ett test idag, ÄL+20 och äntligen var teststrecket lika rött som kontrollstrecket. inte vågat testa sen i måndags. även cb slog om från 2-3 veckor till 3+. så nu känner jag mig lugnare.
jag bokade test genom werlabs, och sen bokar man tid på de mottagningar som är kopplade till dom. hade dock svårt att hitta tid, bor ändå i malmö så är ju en stor stad. kostade ändå 400 spänn så ska hitta tid nästa vecka. och så vill jag ju veta hcg :D
Cececilia:
vad skönt med ultraljud v. 8! det kommer gå bra den här gången <3 förstår du vill till vecka 8 nu! hur långt är du nu?
jag uppdaterar efter jag hittat någon mottagning där jag kan ta mitt prov. då kanske jag bara tar ett prov och sedan googla runt efter vad rimlig hcg är i v. 7 (när jag kommer ta testet).