• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-21 17:27:04 följande:
    Jasså, du har ett behov av att inbilla dig att inte alla lever i en lögn.
    Ja jösses säger jag bara... (och jösses börjar med j...)

Vem menar du skulle det vara som ingen har ljugit för och som har fått veta precis allt?
    Du själv då, eller?
    Det är väl snarare du som har ett behov av att inbilla dig saker för att rättfärdiga din egen falskhet och agerande. Jag springer inte runt och blåser folk så jag har då heller inget behov av att rättfärdiga något för mig själv 

Det är ju ingen slump att det bara råkar vara just otrogna människor som alltid förespråkar att den som blir bedragen inte ska få veta något.Drömmer
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 18:12:37 följande:
    Det är väl snarare du som har ett behov av att inbilla dig saker för att rättfärdiga din egen falskhet och agerande. Jag springer inte runt och blåser folk så jag har då heller inget behov av att rättfärdiga något för mig själv 

Det är ju ingen slump att det bara råkar vara just otrogna människor som alltid förespråkar att den som blir bedragen inte ska få veta något.Drömmer
    Du glömde svara på den enkla och tydliga frågan som följde av ditt tvärsäkra påstående:
    Vem menar du skulle det vara som ingen har ljugit för och som har fått veta precis allt?
    Du själv då, eller?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-21 18:21:00 följande:
    Du glömde svara på den enkla och tydliga frågan som följde av ditt tvärsäkra påstående:
    Du själv då, eller?
    Du menar dina vanliga generaliseringar om att ljuga om att man tagit den sista pralinen i godislådan och ljuga om att man knullat kollegan i två år är samma sak? Det är som vanligt när det gäller dig rent skitsnack för lång ifrån alla människor springer runt och bedrar sin partner.

Däremot vill ju falska och egoistiska människor gärna TRO att alla är lika falska och egoistiska som dem för att normalisera sin falskhet och egoism och du verkar ju inte vara något undantag.
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 18:33:50 följande:
    Du menar dina vanliga generaliseringar om att ljuga om att man tagit den sista pralinen i godislådan och ljuga om att man knullat kollegan i två år är samma sak? Det är som vanligt när det gäller dig rent skitsnack för lång ifrån alla människor springer runt och bedrar sin partner.

Däremot vill ju falska och egoistiska människor gärna TRO att alla är lika falska och egoistiska som dem för att normalisera sin falskhet och egoism och du verkar ju inte vara något undantag.
    Du klarade alltså inte förstå mitt inlägg riktat till dig.
    Jag försöker vara ännu tydligare för att under lätta för dig:

ANONYM (TYP SÅ) SKREV 2024-03-21 12:12:13 FÖLJANDE:

?Nejdå alla lever inte i en lögn?

På detta ditt tvärsäkra uttalande följer då min raka och tydliga fråga till dig:

Vem menar du skulle det vara som ingen har ljugit för?
    Och Vem är det du menar som skulle ha fått veta precis allt?

• Anonym (C)

Se över ditt drickande eftersom det hjälper till att försätta dig i olämpliga situationer. Men du valde själv. Du kan inte skylla på något än dig själv. Dåligt samvete ska du bara ha. Det krävs rejält med jobb från din sida om din partner ska vilja fortsätta med dig. Du vet att det är det ultimata sveket. Du har valt att inte berätta så vad gnäller du för? Tänker inte stryka dig medhårs. Du har förhoppningsvis lärt dig något. 

Anonym (C) skrev 2024-03-22 11:12:23 följande:
     Det krävs rejält med jobb från din sida om din partner ska vilja fortsätta med dig.
    Förklara gärna hur du menar och på vad grundar du ditt uttalande?

I trådstarten framgår att partnern är ovetande och TS kommer inte berätta.

Så vitt jag kan förstå så kan det då inte krävas något alls av TS för att partnern ska vilja fortsätta?
    Förklara gärna hur du menar att det skulle krävas rejält med jobb för att partnern ska vilja fortsätta, med beaktande att partnern inte vet något?
  • Anonym (XXX)

Jag tror faktiskt att alla människor har ett pris. D.v.s. om det vore en tillräckligt tjusig person av det andra könet, och tillräckligt speciella omständigheter, så skulle ALLA kunna vara otrogna. Tänk någon situation från en romantisk film med en supersnygg manlig skådespelare t.ex.! Det kommer aldrig att hända, men OM det skulle hända... eller skulle ha hänt, när man var yngre och alla känslor var starkare... Hur kan du eller någon annan säga vad ni SKULLE ha gjort?

...och likaså finns det olika starka faktorer som håller oss tillbaka. En kvinna som vuxit upp i en sträng sekt, där hon fått lära sig att bryter man emot budorden så hamnar man för evigt i skärselden - och att det sjätte budordet är det värsta en kvinna kan bryta emot, för då är hon dessutom en sköka här på jorden. Och det är ännu värre än att inte respektera sina föräldrar, att vara en tjuvkona... ja det är nästan värre än att dräpa. I alla fall för en kvinna. (För män finns det alltid ursäker och undantag. Särskilt om han är Pastorn.)

Den kvinnan, kommer att ha mycket strängare inre röster att övervinna, än en kvinna som växte upp med hippie-föräldrar, och redan som barn såg sina föräldrar ligga med andra tanter och farbröder överallt, i sitt haschrus... och mamma och pappa sa "det är ju ingen big deal, det är ju bara sex".

Det betyder dock inte att den förstnämnda kvinnan är en i grunden bättre människa.
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 16:14:22 följande:
    Eller så kan du sluta slingra dig med en massa skitsnack och svara på frågan istället... om det nu är så jäkla viktigt för dig att det är upp till var och en själv att få bestämma, varför gäller inte det även den som blir bedragen?

Hela diskussionen handlar ju trotts allt om den som blir bedragen ska eller inte ska få chansen att själv få bestämma vad den tycker om sin partners otrohet.
    Jag skrev inte att det inte gäller den bedragna så återigen lär dig läsa.
  • Anonym (J)

Du ser ju själv, du försöker bestämma vad som ska vara viktigast. Du svarade inte ens på hans fråga om du har ljugit för någon. Vilket alltså gäller att denna någon annan än du ska bestämma vad som är viktigt för den, du ska inte avgöra det, inget som du bestämmer. Ändå försöker du hela tiden vara den som ska bestämma vad som är viktigt.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (J) skrev 2024-03-22 14:51:25 följande:
    Jag skrev inte att det inte gäller den bedragna så återigen lär dig läsa.
    Ok, så hur har du tänkt dig att den bedragne ska kunna få välja vad hen tycker om sin partners otrohet om det undanhålls för personen?
Svar på tråden Ångrar min otrohet