• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Försöker)

Hoppar in här har läst lite i tråden men inte skrivit något men måste skriv av mig! 

trodde det va kört tempen hade sjunkit lite som den brukar 1-2 dagar innan mens (dock inte så mycket som den brukar) och idag vakna jag upp med en tempökning trodde den skulle sjunkit ännu mer se bild! 

är på Äl+12 idag dag 30 i cykeln brukar alltid ha en cykel på 29 dagar ibland 28 men ingen mens idag! tog ett graviditetstest nu på eftermiddagen dumt nog hade kissat för 2h sedan plus druckit en del vätska så det visade såklart negativt men man tänker ju direkt att det är kört men det kanske fortfarande finns hopp??? 🙈
  • Sarasi

En fråga till er som är mer vana med ägglossningstest eftersom jag precis börjat med det. Har nu testat i tre dagar vid ungefär samma tidpunkt (alltså inom en halvtimmes marginal). Ingen av dagarna har varit lika stark eller starkare än kontroll. Min fundering är att dag ett var svag, dag två tydligt starkare så jag trodde det närmade sig men idag svagare linje igen. Enligt min app borde äl vara imorgon men ibland är den ju lite senare, och tolkar jag kroppens övriga signaler så borde det också närma sig. 

Men alltså, är det normalt att styrkan på stickan kan minska innan det ger positivt? Testar med RFSU. 

• Monki19
    Sarasi skrev 2025-01-20 18:49:09 följande:

En fråga till er som är mer vana med ägglossningstest eftersom jag precis börjat med det. Har nu testat i tre dagar vid ungefär samma tidpunkt (alltså inom en halvtimmes marginal). Ingen av dagarna har varit lika stark eller starkare än kontroll. Min fundering är att dag ett var svag, dag två tydligt starkare så jag trodde det närmade sig men idag svagare linje igen. Enligt min app borde äl vara imorgon men ibland är den ju lite senare, och tolkar jag kroppens övriga signaler så borde det också närma sig. 

Men alltså, är det normalt att styrkan på stickan kan minska innan det ger positivt? Testar med RFSU. 

Ja jag upplever att det kan fluktuera lite med nivåerna innan man väl hittar peaken! Så fortsätt bara testa

Jag har provat rfsu och tycker inte de var bra. Bytte till easy@home och de funkar jättebra till gratisappen premom som hjälper en att läsa av nivåerna. Billiga dessutom

• Anonym (Pippi)

Hoppar in här 😊 Ägglossning redan på dag 12 denna månad. 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    21/1 studerande 
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme 
    26/1 Monki19
    27/1 Tredje
    28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123
    30/1 Önskan97
    30/1 Pippi

• Sarasi
    Monki19 skrev 2025-01-20 19:27:13 följande:

Ja jag upplever att det kan fluktuera lite med nivåerna innan man väl hittar peaken! Så fortsätt bara testa

Jag har provat rfsu och tycker inte de var bra. Bytte till easy@home och de funkar jättebra till gratisappen premom som hjälper en att läsa av nivåerna. Billiga dessutom

Tack för tips. Jag fortsätter testa. Läste dock att ökningen ändå kan ha hintat om det men att jag kanske inte testade rätt tidpunkt på dygnet för att få positivt. så om det avtar ännu mer till imorgon får jag nog ändå räkna testet igår som positivt och att jag då haft ägglossning idag eller imorgon. Nu blir det kanske inget denna gång ändå eftersom sambon är dunderförkyld så får väl se denna månad som en testmånad. 
  • nannylovisa
    Sarasi skrev 2025-01-20 18:49:09 följande:

det kan säkert gå lite upp o ner men för mig gjirde det inte det. Däremot var min peak väldigt kort så om du bara testade 1 gång på dag 2 så kan du lätt ha missat den tänker jag. Mina tester var lika svaga som vanligt både dagen innan och efter peaken. på dagen för peaken var det först lite starkare på morgonen och sen helt positivt bara några timmar senare!

• Aducia
    Anonym (Anonym25) skrev 2025-01-20 12:39:27 följande:
    Tack för svar. Blir inte klokare idag av att tempen gått ner igen och dessutom fick jag precis en väldigt lätt blödning (med fortsatt negativa ÄL-test). Antar att jag haft en cykel utan ägglossning denna gång men blev förvånad över att blödningen då kom tidigare än vanligt (har fått för mig att anovulatorisk cykel ska medföra försenad ?mens?).. 

nåväl, får hoppas på en mer normal nästa cykel. Så snopet med avvikelser till en annars regelbunden cykel när man så gärna vill få till en graviditet :( 
    Snarare tvärtom har jag hört. Pga lågt progesteron kommer mensen tidigare :/ 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    LinneaSj skrev 2025-01-21 07:47:47 följande:

Tog test idag. BIM igår eller idag. Vad tycker ni om testet? 

Tydligt positivt!
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM januari 2025