• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Aducia

Mina tidiga gravidtecken var extrem trötthet 2 dagar. Det var ungefär 5 dagar efter ägglossning.

Ökade flytningar, ganska vit äl+7
    Började må illa äl+6, äl+8 (+ spända bröst) samt äl+ 10-12

Plussade på äl+8, dock efter tiden gått ut. Äl +9 tog jag digitalt som early som visade gravid.
    Idag har jag en sån där trött dag igen.

Kanske hjälper någon. Vet att jag hade tidiga tecken med vår tvåa, kände foglossning och sjukdomskänsla 5-6 dagar efter ägglossning och på äl+8 plussade jag om jag inte minns fel. Idag och igår har jag haft svårt att göra nummer två, har inte varit trög sedan vår tredje kom för 2 år sen, men nu ska jag börja bli förstoppad igen? 

Upplever väldigt tidiga och "kraftiga" symptom för att bara vara i vecka  3+5.

N 2019 - L 2020 - I 2023 - BF 2025
  • Aducia

Just det! Luktsinnet, herregud. Reagerade på dofter jag normalt inte reagerat på innan. Det var äl+6. Samt reagerade på min doft nerifrån, luktade mer tyckte jag därefter. Usch alltså 🤣 Det var så jag visste att jag var gravid med sonen, vår första. Arbetar med städ och rengjorde avlopp dagligen i flera år, en dag klöktes jag och klarade inte av det. Dagen efter tog jag test och det var positivt. Så när jag kände så denna gången, typ första symptomet ihop med lite molvärk så kände jag på mig att jag borde va gravid. Dock inte lika starkt klökreflex kom denna gång men tydlig nog.

N 2019 - L 2020 - I 2023 - BF 2025
  • Anonym (31)

En ytterligare som försöker och hoppas här. 
    Äl förra helgen. Troligen söndag 12/1. Testat med ältest men har så kort älfas så hinner bara se en höjning innan den avtar. Tog progesterontest igår som visade 25, så ägglossning antar jag att jag har haft.
    Brukar ha en tuff pms med gravidsymtom men denna cykel har jag känt mig så icke gravid. Förutom idag då brösten började göra något ont. 
    Var gravid jan-apr 2019 men fick ett MA. Kände mig inte alls gravid då heller förrän bim.
    Idag fick jag en rosa flytning såhär 9dgr efter äl och 5-6dgr innan bim så jag hoppas det var en nidblödning. Dagens test visar så svagt streck så att jag intalar mig att jag ser i syne. Test igår var negativt.
    Förra graviditeten plussade jag ganska starkt på bim. 
    Är väldigt nervös nu att jag ska få mens och återigen bli besviken.
    Testade förresten rosenrot i somras. Fungerade inte på mig. Den förlängde min cykel och inte blev jag gravid :D

• Monki19
    Anonym (Olivia) skrev 2025-01-21 14:28:00 följande:

Hej allesammans!

Jag hade missfall i vecka 6 den 27 december (blödde från den 24e-3e jan). Den 10:e mätte jag LH-ökning och nu idag tog jag ett RFSU testa tidigt och fick två streck, se bild. Är alltså kanske ÄL +11. 

Jag har symtomen illamående, stickningar där nere, trött, lite huvudvärk. Känner mig typ mer gravid än vid det som blev ett missfall. Men det kan ju vara i mitt huvud!

Men kan det vara missfallets hcg som spökar? Vad tror ni?

Tusen tack för svar!

Har du haft negativa tester efter missfallet? Annars är det väldigt svårt att veta vad som är vad 
  • Björkskogen

Ta nytt test om 2-3 dagar så ser du om det stegrar 😊 

Hej allesammans!

Jag hade missfall i vecka 6 den 27 december (blödde från den 24e-3e jan). Den 10:e mätte jag LH-ökning och nu idag tog jag ett RFSU testa tidigt och fick två streck, se bild. Är alltså kanske ÄL +11. 

Jag har symtomen illamående, stickningar där nere, trött, lite huvudvärk. Känner mig typ mer gravid än vid det som blev ett missfall. Men det kan ju vara i mitt huvud!

Tusen tack för svar!

• Längtanefter2

Hej allesammans!

Tusen tack för svar!

Heej! Jag var i exakt samma situation som dig 2021. Jag fick missfall och plussade en månad senare ungefär och visste inte om det var en ny graviditet eller hcg från missfallet, ingen mens emellan. Det jag gjorde var att ta graviditetstest varannan dag och även clearblues veckoindikator för att se stegringen. För mig ökade det på och visade sig att det var en ny graviditet som slutade med en liten son som idag är 3 år. 

Jag tänker att hcg inte borde stegra om det är rester från missfallet. Så testa det. Håller tummarna för dig att det är en ny graviditet :) 

• TrueResolution

Jag har också känt mig väldigt "ogravid". förutom stickningarna i lördags jag skrev om tidigare och sedan dess ett ENORMT hungerbegär? Men inget annat. Kanske att flytningarna i lutealfasen nu är mer vita än de gulare som kommer innan mensen. 

Har beställt hem tester för att test senare men fick ett infall i eftermiddags (utan morgonurin) att testa och visstfan tycker jag mig se något?? CHOCKEN!? Ångrar direkt att jag testat för nu går jag här orolig pch nojjig och måste vänta till imorgon? Tog absolut tre test och all har samma svaga streck. Oerhört svagt men syns ändå med ögat och är mindre blankt än senaste årets tester..!? 

Vad lätt det blir att sova inatt innan man kan testa imorgonbitti igen 😂

• Björkskogen
    TrueResolution skrev 2025-01-21 18:59:26 följande:

Jag har också känt mig väldigt "ogravid". förutom stickningarna i lördags jag skrev om tidigare och sedan dess ett ENORMT hungerbegär? Men inget annat. Kanske att flytningarna i lutealfasen nu är mer vita än de gulare som kommer innan mensen. 

Har beställt hem tester för att test senare men fick ett infall i eftermiddags (utan morgonurin) att testa och visstfan tycker jag mig se något?? CHOCKEN!? Ångrar direkt att jag testat för nu går jag här orolig pch nojjig och måste vänta till imorgon? Tog absolut tre test och all har samma svaga streck. Oerhört svagt men syns ändå med ögat och är mindre blankt än senaste årets tester..!? 

Ja lätt! Jag ser oxå 😍😍😍 
  • Anonym (Tredje)
    TrueResolution skrev 2025-01-21 18:59:26 följande:

Yääääy grattis! 
    Vilken äl dag är du på? :D
  • AmmeK

Nu vet jag inte vad jag ska tro!

Igårkväll fick jag en liten blödning och det har kommit lite blod under dagen idag också.
    Är det nidblödning? Hade ju vad jag tänkte hyfsat starkt ägglossningstest en vecka sen. Eller var det missvisande och är det är första mensen efter missfallet? 

Det är ju bara att vänta och se såklart men...
    Vad tror ni, kan 

jag räkna det här testet som typ positivt? (Alltså för en vecka sen, äl-test)
Svar på tråden BIM januari 2025