• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Annpor

Har för första gången kunnat upptäckta en anovulatorisk cykel. Ägglossade alltså inte denna cykel. Känts som om att kroppen försökt ägglossa men aldrig upptäckt någon lh ökning eller temphöjning, inte heller fertilt sekret. Snopet! Aldrig varit med om det förut så nu har jag checkat av det också. 

Lycka till ni andra! ❤️

• Anonym (Anonym25)
    nannylovisa skrev 2025-01-19 18:21:03 följande:

tycjer inte det ser ut som att ÄL skett ännu om man kollar på NC grafen. Om inte igår på cd 24 möjligtvis?

Tack för svar. Blir inte klokare idag av att tempen gått ner igen och dessutom fick jag precis en väldigt lätt blödning (med fortsatt negativa ÄL-test). Antar att jag haft en cykel utan ägglossning denna gång men blev förvånad över att blödningen då kom tidigare än vanligt (har fått för mig att anovulatorisk cykel ska medföra försenad ?mens?).. 

nåväl, får hoppas på en mer normal nästa cykel. Så snopet med avvikelser till en annars regelbunden cykel när man så gärna vill få till en graviditet :( 
  • Anonym (Önskan97)
    Annpor skrev 2025-01-20 12:24:42 följande:

Har för första gången kunnat upptäckta en anovulatorisk cykel. Ägglossade alltså inte denna cykel. Känts som om att kroppen försökt ägglossa men aldrig upptäckt någon lh ökning eller temphöjning, inte heller fertilt sekret. Snopet! Aldrig varit med om det förut så nu har jag checkat av det också. 

Lycka till ni andra! ❤️

Känner med dig ❤️ jag har haft ca 4st cykler utan ägglossning sedan jag slutade med minipiller för ett år sedan och började tempa. Hade två i rad i höstas, med mellanblödningar och kontaktade vården då. Fick tid denna vecka så får börja med progereston från och med nästa cykel. Men ca 1-2 anovulatoriska cykler under ett år kan vara normalt. Håker tummarna för att du får en cykel med ägglossning nästa månad! 
  • Anonym (Önskan97)

Jag hoppar in i denna tråd igen!

Jag hade BIM i början av januari men det slutade i negativt test. Trodde inte jag skulle hinna ha en till BIM i januari men jag verkar ha haft ägglossning tidigare än vanligt denna månad (kanske tack vare akupunktur) 😊 jag var hos gyn i fredags som såg en äggblåsa på nästan 30mm, kanske i det större laget för att fortfarande vara bra kvalitet på ägget 🤔 får vänta och se!

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    21/1 studerande 
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme 
    26/1 Monki19

28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123
    30/1 Önskan97

• Anonym (Tredje)
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    21/1 studerande 
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme 
    26/1 Monki19
    27/1 Tredje
    28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123
    30/1 Önskan97

• sophie23

Hej tjejer! 

Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden.

Jag & min man försöker skaffa barn. Jag är nu dpo 11, bim -3 eller 4. 

Jag är så ny på allt detta vad gäller min kropp då jag i augusti slutade med minipiller. Min mens kom tillbaka helt o hållet i September, efter 5 års paus (haft till & från under åren nån enstaka mensblödning men som inte varat länge) dock haft oregelbundna cyklar så inte vetat när jag har ÄL. Misstänker dock att jag inte haft ?riktig? ägglossning förrän nu i Januari då det var första månaden jag var positiv på ÄL och det var mellan 7 och 8e Jan.

Jag har haft svag ?mensvärks? likande kramp i livmodern sen ca ÄL +6, men idag ÄL +11 också svag känsla i livmodern och en rosa aktig flytning (osäker om nidblödning).

Hjälp mig att förstå! När borde jag ta första gravtestet? Då jag inte har mycket mer symptom än de jag beskrev, vill detta så mycket?

• 7barnsmamman87
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-20 09:16:48 följande:

Äl+7. Någon dag till sedan börjar jag testa. Fler?

Ungefär samma här, tror +7 eller 8. Funderar på att testa på torsdag. Kan det ge utslag så tro? 
    Väntar på nummer 8
  • Anonym (Mammatill6)

Jag testa precis och det visa inte gravid. Ska testa igen på fredag . 

testet kan man ta 4 dagar innan beräknad mens och jag är ca 5 - 7 dagar innan idag. 

mensen är beräknad till fre - sön så nytt tag då 😌

• Anonym (Önskan97)
    sophie23 skrev 2025-01-20 14:24:33 följande:

Hej tjejer! 

Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden.

Jag & min man försöker skaffa barn. Jag är nu dpo 11, bim -3 eller 4. 

Jag är så ny på allt detta vad gäller min kropp då jag i augusti slutade med minipiller. Min mens kom tillbaka helt o hållet i September, efter 5 års paus (haft till & från under åren nån enstaka mensblödning men som inte varat länge) dock haft oregelbundna cyklar så inte vetat när jag har ÄL. Misstänker dock att jag inte haft ?riktig? ägglossning förrän nu i Januari då det var första månaden jag var positiv på ÄL och det var mellan 7 och 8e Jan.

Jag har haft svag ?mensvärks? likande kramp i livmodern sen ca ÄL +6, men idag ÄL +11 också svag känsla i livmodern och en rosa aktig flytning (osäker om nidblödning).

Hjälp mig att förstå! När borde jag ta första gravtestet? Då jag inte har mycket mer symptom än de jag beskrev, vill detta så mycket?

Jag hade testat 11dpo 🙈 jag brukar ha en lutealfas på ca 12 dagar. Vad jag förstått så sker implantation mellan 6-12dpo och det tar någon dag för kroppen att få så höga hcg-värden så att det visar positivt på testet. Egentligen ska man väl vänta in BIM men kan ju vara svårt att veta exakt när det är och svårt att låta bli. Har själv aldrig fått positivt men ser att många får det från 11dpo! 

Säg till hur det går!

• Björkskogen

Det kan dröja till närmare bim oxå. Jag har med tidigare grav plussat på/efter bim och ganska svagt.(som jag minns det, det är rätt länge sen 😂)
    Vet egentligen inte varför jag testar tidigare nu 😂 men det får dagarna att gå och man vet ju aldrig, testen kostar så lite oxå 😅 

Svar på tråden BIM januari 2025