• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (31)

Äl+12 och bim-2. Ej tagit något test idag. Men igår skrek det negativt och i förrgår fick jag världens menssmärta, värre än jag brukar ha, och rosa/bruna ytterst sparsamma flytningar så jag var så säker på att mensen skulle dyka upp inom någon dag. Igår mensvärk och flytningar, kändes som det rann så jag trodde hela tiden mensen hade kommit men ingenting. Blev så så ledsen och var säker att jag skulle vakna idag med mens. Men inget. Dessutom mått satans illa i omgångar och uppblåst idag. 
    Denna cykel är så mystisk. Jag har inte haft rosa/bruna flytningar på flera år och jag brukar vanligtvis få mensvärk dagen före eller precis samma dag mensen börjar. Så nu tror jag att mensen kommer imorgon haha. Vågar inte ta ett test idag då det gör ondare att få ett negativt test än att leva på hoppet. Men slänger in bild på mitt test från natten till igår. 

• Anonym (Anonymus)

dag 30 av 33 i menscykeln. spotting på gång likt förra månaden i Dag 30. 
  • Addy99
    TrueResolution skrev 2025-01-24 08:52:00 följande:

Så galet. Svart på vitt.  ❤️
    Även om man längtat hela livet & tänker att man sk bli tokglad av dess små bokstäverna tycker jag det blir en berg&dalbana av känslor ändå. Chock. Glädje. Oro. Ångest? Verkligen en skräckblandad förtjusning att få ett sådans livsomvändade beslut svart på vitt.

Vad häftigt livet är ändå. Såå tacksam för detta. 
    Hoppas vi ses några av er i oktobergruppen 🙏🏻

Ååå grattis 💖😍 äntligen!
    så glad för din skull!
  • nannylovisa

Här var det tokblankt idag på ÄL +8, och inget näsblod inatt heller 😂 Så nu har det lilla hopp som jag hade hunnit bygga upp försvunnit?

• Anonym (Tredje)

Äl+12 testet imorse visar en skugga. Blir galen på de här 😫 bild taget i tid. 
  • Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2025-01-12 10:25:43 följande:

Helt sjukt, jag är gravid!!! 

Men vet inte om jag kan glädjas eller vara orolig. Tog ett gravtest (cb ultratidig) den 2 Jan som var negativt. Sen 3e Jan startade min ?mens? och jag släppte helt tanken på denna cykeln.

Mensen pågick som den brukar i 3-4 dagar men fortsatte sen som spottings i ytterligare 5 dagar (vilket jag ALDRIG har efter mensen, och inte så länge). Jag har alltså blött i 9 dagar, men med minskande flöde.

Jag har även varit bortrest under denna tidpunkt och därför inte tempst mig. Igår morse är första gången jag tar temp på 9 dagar - och den är hög!! NC algoritmen plockar bort denna. Jag tog ett ältest (för att inte slösa på gravtest) men det är väldigt svagt.

Nu imorse är temp fortfarande hög så jag bestämde mig för att ta gravtest - och det är positivt!!! 😍😍😍

Det som oroar mig nu är att den med veckoindikator endast visar 1-2 och jag hade ÄL ca 23/12. Borde den inte visa mer? Samtidigt så har testerna uppenbarligen ökat med tanke på att ultratidigt test visade negativt för 9 dagar sen 🙈

Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:

Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor? 

Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar 

Stickorna: 

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28. 
    1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta) 
    11/12 - 484 
    Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet. 

Så kul att se alla plus i tråden 😍 har följt tråden lite på avstånd senaste dagarna och håller tummarna för er alla!

Vill ge en liten snabb uppdatering från min sida - att jag har befarat utomkveds också. Cb veckoindikator slog över till 3+ tidigare i veckan på 6+3 och jag var överlycklig men ändå med känsla att något inte stämmer. Bokade in ett privat VUL till igår.

Det privata VULet kunde man inte se något alls i livmodern - så fick en remiss till Gynakuten. På Gynakuten tog jag prover: HCG är 1300 (vilket är för lågt för vecka 6?) och de kan se någon liten antydan på vänster äggstock/äggledare. Ingen blödning i buken så nu blir det uppföljning varannan dag 😞❤️

• nannylovisa
    Vallmo93 skrev 2025-01-25 08:00:53 följande:
    Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:

Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor? 

Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar 

Stickorna: 

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28. 
    1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta) 
    11/12 - 484 
    Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet. 

Så kul att se alla plus i tråden 😍 har följt tråden lite på avstånd senaste dagarna och håller tummarna för er alla!

Vill ge en liten snabb uppdatering från min sida - att jag har befarat utomkveds också. Cb veckoindikator slog över till 3+ tidigare i veckan på 6+3 och jag var överlycklig men ändå med känsla att något inte stämmer. Bokade in ett privat VUL till igår.

Det privata VULet kunde man inte se något alls i livmodern - så fick en remiss till Gynakuten. På Gynakuten tog jag prover: HCG är 1300 (vilket är för lågt för vecka 6?) och de kan se någon liten antydan på vänster äggstock/äggledare. Ingen blödning i buken så nu blir det uppföljning varannan dag 😞❤️

Åhh lider med dig!! Så fruktansvärt trist ❤️ 

• nannylovisa
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-25 07:23:37 följande:

Äl+12 testet imorse visar en skugga. Blir galen på de här 😫 bild taget i tid. 

kan kanske se någon liten antydan ja! 🙏🏻

• Anonym (Mammatill6)

Test från morgon urin, man kan bara ana ett streck fortfarande, ska testa med digitalt vecko indikator på måndag 27/1 
    mensen är beräknad senast 26/1 men eftersom jag fick missfall förra månaden så vet jag inte hur kroppen beter sig.
    på måndag är det dessutom min födelsedag 🤩 40 🤩 så hade ju varit en underbar födelsedagspresent 
    jag har ömma bröst och molande värk, värk Har jag haft sen äl. Men känns som mensen är på g så har inte så stora förhoppningar.
    detta är en spegelbild 
    blir inte klar bild när den läggs upp här, konstigt men hoppas ni ser vad jag ser. 

Svar på tråden BIM januari 2025