• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • nannylovisa
    Loppan2025 skrev 2025-01-26 09:09:35 följande:

CD 31 idag och med letrozol har jag haft cykler på ca 33-34. 

Flo och hälsa beräknar att mensen ska komma idag. Märker inte av några symptom mer än lite kramper till och från och humörsvängningar. 

Håller fortfarande hoppet uppe trots negativa test

men du är ju bara på typ ÄL +4 om NC satt ut äl rätt? Omöjligt att få plus då och högst osannolikt att mensen redan skulle vara på väg Också 

• Loppan2025
    nannylovisa skrev 2025-01-26 09:12:59 följande:

men du är ju bara på typ ÄL +4 om NC satt ut äl rätt? Omöjligt att få plus då och högst osannolikt att mensen redan skulle vara på väg Också 

apparna säger olika och vet inte riktigt om jag litar på NC. Hade ägglossningsflytningar och lite ägglossningssmärta runt CD 17 (12/1) 

Så vi får se när mensen kommer eller inte kommer 😅
  • Aducia
    Loppan2025 skrev 2025-01-26 09:09:35 följande:

CD 31 idag och med letrozol har jag haft cykler på ca 33-34. 

Flo och hälsa beräknar att mensen ska komma idag. Märker inte av några symptom mer än lite kramper till och från och humörsvängningar. 

Håller fortfarande hoppet uppe trots negativa test

Enligt grafen du har är det för tidigt med graviditetstest än iom att du bör vara äl+ 4 så vänta åtminstone till äl+10 för att slippa besvikelse ❤️
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Tredje)

Någon typ av blödning här idag (tror spottings) ses i februari tråden

• RainbowFamilyDreams

Hej på er alla. Skrev ju här igår att jag testade negativt på BIM - 4. 

Jag har stimulerat med Letrozol , Ovitrelle och denna gång Cyclogest (Eftersom jag plussade på mitt första försök med insemiantion i november, men fick ett tidigt MF).

Nu är det så att jag har MENSVÄRKEN från h*vetet och det drar oerhört i livmodern. Det började redan för cirka 12 (!?) dagar sedan och har känts som om mensen ska komma hela veckan (Den är beräknad till tisdag). Missade troligtvis min ÄL med 1 dag vid detta försök. Får nog köra med ägglossningstester denna gång - och i rätt tid i cykeln... vi fick ingen info om att ta äl-tester. Men nu känns det som om man verkligen borde börja kartlägga mer hur äl funkar.

Undrar nu om Cyclogesten kan förvärra symtomen eftersom jag ju till 99,9 % kommer få mens inom de kommande 2-3 dagarna? Någon som vet?

Mår sjukt illa och hade bara önskat att det var gravidsymtom :(.

Har två IVF försök kvar gratis via regionen, och detta kommer nog bli nästa grej att göra. 

Håller tummarna för er alla andra att det går bättre för er <3. 

Jag får nog hoppa över til någon IVF tråd om några veckor :(.Hjärta

• Ett till maskrosbarn

BIM 29e jan. 

Jag är 35 år, har ett barn sedan tidigare på 2,5 år. 

Tog detta Clearblue early imorse och fick nån konstig missfärgning långt till höger. Kollade efter 3 minuter som man ska. Frågat i andra trådar redan och fått svar att man tror det är ett misslyckat/felaktigt test. 

Har ändå hoppet uppe lite till ♥️

• Zelda21
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-26 11:51:39 följande:

Hej på er alla. Skrev ju här igår att jag testade negativt på BIM - 4. 

Jag har stimulerat med Letrozol , Ovitrelle och denna gång Cyclogest (Eftersom jag plussade på mitt första försök med insemiantion i november, men fick ett tidigt MF).

Nu är det så att jag har MENSVÄRKEN från h*vetet och det drar oerhört i livmodern. Det började redan för cirka 12 (!?) dagar sedan och har känts som om mensen ska komma hela veckan (Den är beräknad till tisdag). Missade troligtvis min ÄL med 1 dag vid detta försök. Får nog köra med ägglossningstester denna gång - och i rätt tid i cykeln... vi fick ingen info om att ta äl-tester. Men nu känns det som om man verkligen borde börja kartlägga mer hur äl funkar.

Undrar nu om Cyclogesten kan förvärra symtomen eftersom jag ju till 99,9 % kommer få mens inom de kommande 2-3 dagarna? Någon som vet?

Mår sjukt illa och hade bara önskat att det var gravidsymtom :(.

Har två IVF försök kvar gratis via regionen, och detta kommer nog bli nästa grej att göra. 

Håller tummarna för er alla andra att det går bättre för er <3. 

Jag får nog hoppa över til någon IVF tråd om några veckor :(.Hjärta

Jag stimuleras också med letrozol och min läkare sa att vi skulle testa utan cyclogesten pga jobbig biverkningar. Han sa att det är samma biverkningar som att vara gravid.
  • Loppan2025
    Aducia skrev 2025-01-26 11:13:38 följande:
    Enligt grafen du har är det för tidigt med graviditetstest än iom att du bör vara äl+ 4 så vänta åtminstone till äl+10 för att slippa besvikelse ❤️
    Vet inte riktigt vad jag ska tro när apparna säger olika men får nog ändå lita på att jag hade ägglossning när jag hade mest fertilt sekret CD 17 (12/1) 
    Tycker nog att Flo har varit mest korrekt med att beräkna kommande mens osv tidigare 

Men hoppas kanske lite också att det var en senare ägglossning eftersom jag annars bort ha plussat med ett testa tidigt redan nu
  • nannylovisa
    Ett till maskrosbarn skrev 2025-01-26 11:54:58 följande:

BIM 29e jan. 

Jag är 35 år, har ett barn sedan tidigare på 2,5 år. 

Tog detta Clearblue early imorse och fick nån konstig missfärgning långt till höger. Kollade efter 3 minuter som man ska. Frågat i andra trådar redan och fått svar att man tror det är ett misslyckat/felaktigt test. 

Har ändå hoppet uppe lite till ♥️

ja jag fick ett CB som såg ut typ sådär i november och det var felaktigt. Jag fick till svar då att det kunde vara att man låtit det suga upp för mycket urin men det låter jag vara osagt 😅 Hur som helst rekommenderar jag verkligen inte CBs vanliga test, de digitala är bra men inte dedär. Det är något med den där blåa färgen asså

• Aducia
    Loppan2025 skrev 2025-01-26 12:15:57 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tro när apparna säger olika men får nog ändå lita på att jag hade ägglossning när jag hade mest fertilt sekret CD 17 (12/1) 
    Tycker nog att Flo har varit mest korrekt med att beräkna kommande mens osv tidigare 

Men hoppas kanske lite också att det var en senare ägglossning eftersom jag annars bort ha plussat med ett testa tidigt redan nu
    Temperatur är det mest pålitliga du kan utgå efter. Därför hade jag gått efter NC. De andra apparna har noll koll. Fertilt sekret kan du ha upp till 10 dagar innan ägglossning ens sker och det är inte mängden sekret som avgör när ägglossningen är ❤️

Temphöjning och ultraljud är det enda som kan bekräfta att ägglossning faktiskt skett
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM januari 2025