• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Loppan2025
    Aducia skrev 2025-01-26 15:28:58 följande:
    Temperatur är det mest pålitliga du kan utgå efter. Därför hade jag gått efter NC. De andra apparna har noll koll. Fertilt sekret kan du ha upp till 10 dagar innan ägglossning ens sker och det är inte mängden sekret som avgör när ägglossningen är ❤️

Temphöjning och ultraljud är det enda som kan bekräfta att ägglossning faktiskt skett

Vet att NC satte ägglossning någon dag efter att jag fick det bekräftat från gyn för någon månad sen också
    Tycker det är så svårt med allting och veta hur saker hänger ihop osv 😅 
    Tror iaf att vi täckt upp någorlunda med sex inför samtliga datum iaf 

• RainbowFamilyDreams

Tack Zelda21 för ditt svar! Vad har du haft för biverkningar? Jag har även haft ont i svanken vilket jag aldrig har annars :/. trodde för en stund att jag kände ägget fästa förra veckan men det var nog bara Cyclogest en som förvärrade den kommande mensen😰.. 

Zelda21 skrev 2025-01-26 11:58:39 följande:
    Jag stimuleras också med letrozol och min läkare sa att vi skulle testa utan cyclogesten pga jobbig biverkningar. Han sa att det är samma biverkningar som att vara gravid.
  • Enmsik
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-26 11:51:39 följande:

Hej på er alla. Skrev ju här igår att jag testade negativt på BIM - 4. 

Jag har stimulerat med Letrozol , Ovitrelle och denna gång Cyclogest (Eftersom jag plussade på mitt första försök med insemiantion i november, men fick ett tidigt MF).

Nu är det så att jag har MENSVÄRKEN från h*vetet och det drar oerhört i livmodern. Det började redan för cirka 12 (!?) dagar sedan och har känts som om mensen ska komma hela veckan (Den är beräknad till tisdag). Missade troligtvis min ÄL med 1 dag vid detta försök. Får nog köra med ägglossningstester denna gång - och i rätt tid i cykeln... vi fick ingen info om att ta äl-tester. Men nu känns det som om man verkligen borde börja kartlägga mer hur äl funkar.

Undrar nu om Cyclogesten kan förvärra symtomen eftersom jag ju till 99,9 % kommer få mens inom de kommande 2-3 dagarna? Någon som vet?

Mår sjukt illa och hade bara önskat att det var gravidsymtom :(.

Har två IVF försök kvar gratis via regionen, och detta kommer nog bli nästa grej att göra. 

Håller tummarna för er alla andra att det går bättre för er <3. 

Jag får nog hoppa över til någon IVF tråd om några veckor :(.Hjärta

Av nyfikenhet.. :) varför skulle du behöva äl-test? Tar man letrozol och ovitrelle så har man ju stenkoll via vul när äggblåsorna är mogna för att ta ovitrelle. När ovitrelle är tagen så ger ju den utslag på gravtest och då även äl-test. Mer säkert sätt att tracka äl finns ju Inte än vul och/eller blodprov. :) ovitrelle ger ju då även gravidsymtom tyvärr..
  • Zelda21
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-26 16:49:11 följande:

Tack Zelda21 för ditt svar! Vad har du haft för biverkningar? Jag har även haft ont i svanken vilket jag aldrig har annars :/. trodde för en stund att jag kände ägget fästa förra veckan men det var nog bara Cyclogest en som förvärrade den kommande mensen😰.. 

Jag tog aldrig cyclogest, men har testat positivt nu dock på bim 3. så misstänker att det ej står rätt till. Men mitt främsta symtom är nu också att jag har ont i svanken, vilket jag fick ca 1 vecka efter äl. Från ÄL har jag haft en kramande känsla vid vänster äggstock (den sida där ägget släppte) vet dock inte om det är letrozolen eller ej som gjorde det.
  • Anonym (Mammatill6)

Fick blödning idag , så om där var något så blev det inget.
    lycka till alla ni andra som kämpar och grattis till er som plussat ❤️

• Flisen123

Är på ÄL+11 idag och BIM är på ons/tors. Tog ett testa tidigt digitalt test nu på morgonen och det visade ?inte gravid? så då räknas jag ut denna månad. Känns som ett negativt test slår hårdare och hårdare varje månad och hoppet bara försvinner mer och mer. Detta är 7e månaden vi försöker och vi har haft koll på ÄL i kanske 4/5 månader men ändå ingen lycka ännu, vet att det är normalt att det kan ta upp till ett år men man hoppas ju på att inte behöva vänta så länge.

Stort grattis till er som plussat, vi andra ses i Februari tråden! ❤️

• nannylovisa

ÄL +10 idag och fick ett vääääldigt svagt streck imorse. Gick knappt att fånga på bild men jag kände mig ändå trygg med att det var ett riktigt streck så jag vågade mig på ett digitalt och visst var det ett streck 🙏🏻❤️

men efter förra månadens missfall kommer det krävas mer än såhär för att våga lita på det. Men det är ett första steg i rätt riktn iaf 

• Knodden1234

Hej! 

Detta är min första graviditet på 10 år, mitt första barn.
    Och vilken fin nyhet det har varit. 
    Jag tog ett ultraridigt test förr förra måndagen vilket visade Gravid. På onsdagen tog jag ett med veckoindikator som visade 1-2. På fredagen kollade jag igen, fråga mig inte varför, och det visade 2-3 (vilket kändes lite konstigt..)
    I måndags kom det bruna flytningar så på onsdagen tog jag ett nytt med veckoindikator vilket visade 1-2. 
    Där fick jag en magkänsla att antingen är det fel på testet som hann bli 2-3 eller så backar nu graviditeten.
    Hela helgen har jag haft svår mensvärk och ont i ryggen. 
    Igår söndag så började jag att blöda. Blöder även nu under måndagen. Har inskrivning på mvc på onsdag och känner bara att hur gör man nu? Ringer man och avbokar/bollar med dem för det känns konstigt att gå dit på onsdagen för att skrivas in om det är ett pågående mf? 
    Jag är så förstörd och ledsen. Vi kan väl alla hålla med om att även ifall man är i vecka 6 så är det svårt undermedvetet att inte bli sådär lycklig när det står gravid på stickan och man planerar och njuter av vad som komma skall om allt går vägen, trots att det är för tidigt för att ta ut något i förskott. 
    För att konstatera ett mf avvaktar man väl för att sedan ta test? 
    Lycka till allihopa och njut av era graviditeter så gott ni kan. ❤️ Jag tror för min del att det tyvärr är slutet för detta kapitel. 
  • Loppan2025
    nannylovisa skrev 2025-01-27 06:38:51 följande:

ÄL +10 idag och fick ett vääääldigt svagt streck imorse. Gick knappt att fånga på bild men jag kände mig ändå trygg med att det var ett riktigt streck så jag vågade mig på ett digitalt och visst var det ett streck 🙏🏻❤️

men efter förra månadens missfall kommer det krävas mer än såhär för att våga lita på det. Men det är ett första steg i rätt riktn iaf 

Grattis! 😄
Svar på tråden BIM januari 2025