• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Monki19

Nu råkade jag skriva i BIM decembertråden 😓

Mensen kom igår och testen har varit blanka innan dess. Träffade min gynekolog i veckan, det var hon som konstaterade vårt MA som var i slutet på september. Enligt VUL så ser allt bra ut i livmoder och äggstockar och jag har ganska regelbunden mens så det finns ingen misstanke att jag inte har ägglossningar. Fick ändå utskrivet Letrozol utan att jag bad om det. Ingen utredning gjord bara VUL. Gynekologen verkade vilja vara snäll då vi har stark barnlängtan. Vi har försökt i 6-7 månader om man räknar med missfallet. Har läst lite om letrozol i efterhand och jag vet inte om jag vågar ta det? Måste man fortsätta med kur 2 om det inte tog sig kur 1?
    Jag vet inte om vi ska ta en paus nu för att slappna av mer.. Jag är 32 och sambon 35

• nannylovisa
    Anonym (Mammatill6) skrev 2025-01-25 08:54:37 följande:

Test från morgon urin, man kan bara ana ett streck fortfarande, ska testa med digitalt vecko indikator på måndag 27/1 
    mensen är beräknad senast 26/1 men eftersom jag fick missfall förra månaden så vet jag inte hur kroppen beter sig.
    på måndag är det dessutom min födelsedag 🤩 40 🤩 så hade ju varit en underbar födelsedagspresent 
    jag har ömma bröst och molande värk, värk Har jag haft sen äl. Men känns som mensen är på g så har inte så stora förhoppningar.
    detta är en spegelbild 
    blir inte klar bild när den läggs upp här, konstigt men hoppas ni ser vad jag ser. 

jag ser!! 🙏🏻

• RainbowFamilyDreams

BIM på tisdag. Tog ett testa tidigt CB idag, negativt, väntar på mensen nu.. har extremt ont i magen sen 10 dagar tillbaka :(. Insiminierades troligtvis en dag efter ÄL. Tråkigt att jag missade det. Men får vänta och se ett pr dagar tills mensen kommer, det finns väl en liten chans men räknar den som ytterst liten. 
    tråkigt då jag plussade i december men fick ett tidigt MF. hoppas att inte ÄL sker på en helg nästa gång bara. Så man kan få en bra behandling i rätt tid. 

grattis till er andra som det går bra för!!

• Addy99
    Björkskogen skrev 2025-01-25 08:52:41 följande:

Fick mens igår kväll 😞 

Trist!! Men vi ses säkert i februaritråden. 💖

ÄL+8/9 här, men vägrar testa och förbereder mig på mens nästa vecka 😅
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-01-25 08:00:53 följande:
    Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:

Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor? 

Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar 

Stickorna: 

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28. 
    1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta) 
    11/12 - 484 
    Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet. 

Så kul att se alla plus i tråden 😍 har följt tråden lite på avstånd senaste dagarna och håller tummarna för er alla!

Vill ge en liten snabb uppdatering från min sida - att jag har befarat utomkveds också. Cb veckoindikator slog över till 3+ tidigare i veckan på 6+3 och jag var överlycklig men ändå med känsla att något inte stämmer. Bokade in ett privat VUL till igår.

Det privata VULet kunde man inte se något alls i livmodern - så fick en remiss till Gynakuten. På Gynakuten tog jag prover: HCG är 1300 (vilket är för lågt för vecka 6?) och de kan se någon liten antydan på vänster äggstock/äggledare. Ingen blödning i buken så nu blir det uppföljning varannan dag 😞❤️

Åh nej inte du också.. 😞♥️ 

Jätte bra att dem följer upp precis som det gjorde med mig🙏🏼♥️ Tog mig tre veckor innan min äggledare gick sönder, då hade jag bara 464 i HCG tror jag. 

Styrkekramar♥️

• Anonym (Bebis nr 2)

Har varit lite frånvarande. Plussade som ni såg tidigare i inlägget 13/1 och sen 4a dagar senare så fick jag bruna flytningar på morgonen och nästintill negativt test. Inget ont i magen och inga mer flytningar dagen efter men sen på lördagen fick jag en störtblödning så det sket sig denna gången också tyvärr. Nu inväntar jag ägglossning som förhoppningvis sker i början på februari och håller tummarna för att det går hela vägen nästa gång. 

• Anonym (Lyrka)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-25 07:23:37 följande:

Äl+12 testet imorse visar en skugga. Blir galen på de här 😫 bild taget i tid. 

Jag har flyttat över till februari-tråden men har varit väldigt inaktiv på familjeliv sedan mensen kom. Ni vet ju, jobbigt när det inte går vägen. Men har tänkt i flera dagar att jag ska kika in här för att titta hur det gått för dig, Tredje. Har tänkt mycket på dig, och på Nannylovisa. Vet ju att båda hade ma/mf i samma veva som jag hade och även fast ni inte har gjort något speciellt så kände jag mig mindre ensam med mina känslor. Håller verkligen mina tummar för er båda! 

Och givetvis, stort grattis till alla ni som plussat!😍

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-01-25 22:54:21 följande:

Jag har flyttat över till februari-tråden men har varit väldigt inaktiv på familjeliv sedan mensen kom. Ni vet ju, jobbigt när det inte går vägen. Men har tänkt i flera dagar att jag ska kika in här för att titta hur det gått för dig, Tredje. Har tänkt mycket på dig, och på Nannylovisa. Vet ju att båda hade ma/mf i samma veva som jag hade och även fast ni inte har gjort något speciellt så kände jag mig mindre ensam med mina känslor. Håller verkligen mina tummar för er båda! 

Kan nog räkna mig ute för januari med. Vi får fortsätta följas åt ❤️
    Förstår precis vad du menar Lyrka, man vill inte att fler ska behöva gå igenom ett missfall/MA men det är rätt skönt att man inte är helt ensam. Mkt av känslorna bär man själv och även om som partner är ledsen med så är det inte riktigt samma sak då den inte varit gravid. 
  • nannylovisa
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-01-25 22:54:21 följande:

❤️❤️ Verklifen skönt med andra som gått igenom samma! Vi ses högst sannolikt i februari tråden snart 

• Loppan2025

CD 31 idag och med letrozol har jag haft cykler på ca 33-34. 

Flo och hälsa beräknar att mensen ska komma idag. Märker inte av några symptom mer än lite kramper till och från och humörsvängningar. 

Håller fortfarande hoppet uppe trots negativa test

Svar på tråden BIM januari 2025