• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • TrueResolution
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-22 09:39:40 följande:
    Men det där är väl ändå positivt!! ❤️❤️❤️
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-22 09:42:43 följande:
    Grattis! Klart det där är positivt 😍🙏 Det behövs inget digitalt! 🥳
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-22 09:58:31 följande:

Mina var inte starkare när jag plussade 10dpo med vårt första barn 🙏❤️

Hoppas hopps det är så! Vet inte om jag vågar berätta för sambon 😂🙈 man kanske ska vänta? Samtidigt som det är en sjuk grej att bära på själv. tur man har er här. Verkligen i glädje & sorg ❤️

cheryblossom skrev 2025-01-22 10:22:50 följande:
    Har följt dig i bim-trådarna som funnits sedan i somras, är såå glad för din skull! Jag plussade för en vecka sedan, väldigt svagt på äl+9, känns overkligt! Jag behövde också ta ett digitalt för att ta in det på riktigt. 
    Åhh tack ❤️ Ja herregud vilken resa det här är!  Hade så myclet fokus på att bara få ihop en "normal" cykel och hormonell balans för att se om man ens hade fertila chanser 😭
    Grattis till dig med! När har du beräknat BF? Vad gör man sta steg? Har absolut glömt allt från förra barnet 😂

• nannylovisa
    TrueResolution skrev 2025-01-22 09:35:16 följande:

TROR det kanske kanske växer en liten bebis i min mage ... 🥺 Blev så chockad och så svagt att jag inte vet vad jag ska tro!  måste hitta ett digitalt. Bor dock i världens håla 😂

Åhh grattis!!! Har känt igen ditt användarnamn i flera trådar nu. Så glad för din skull❤️

Här är vi på ÄL +5 idag och tiden sniiiglar sig fram!

• cheryblossom
    TrueResolution skrev 2025-01-22 10:49:42 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-22 09:42:43 följande:
    Grattis! Klart det där är positivt 😍🙏 Det behövs inget digitalt! 🥳

Hoppas hopps det är så! Vet inte om jag vågar berätta för sambon 😂🙈 man kanske ska vänta? Samtidigt som det är en sjuk grej att bära på själv. tur man har er här. Verkligen i glädje & sorg ❤️

cheryblossom skrev 2025-01-22 10:22:50 följande:
    Har följt dig i bim-trådarna som funnits sedan i somras, är såå glad för din skull! Jag plussade för en vecka sedan, väldigt svagt på äl+9, känns overkligt! Jag behövde också ta ett digitalt för att ta in det på riktigt. 
    Åhh tack ❤️ Ja herregud vilken resa det här är!  Hade så myclet fokus på att bara få ihop en "normal" cykel och hormonell balans för att se om man ens hade fertila chanser 😭
    Grattis till dig med! När har du beräknat BF? Vad gör man sta steg? Har absolut glömt allt från förra barnet 😂

Tack! Hjärta Ja, bra fråga, detta blir mitt första barn så jag har ingen erfarenhet. Jag har kontaktat mvc i alla fall och bokat in ett första besök och nu väntar jag mest på att tiden ska gå Skrattande BF beräknad till 29/9, har gått med i en gravid-tråd för bf i sep men om det skapas en gravid oktober-grupp kommer jag nog gå med i den med då det lika gärna kan bli oktober för mig.
  • nannylovisa
    cheryblossom skrev 2025-01-22 11:16:09 följande:
    Tack! Hjärta Ja, bra fråga, detta blir mitt första barn så jag har ingen erfarenhet. Jag har kontaktat mvc i alla fall och bokat in ett första besök och nu väntar jag mest på att tiden ska gå Skrattande BF beräknad till 29/9, har gått med i en gravid-tråd för bf i sep men om det skapas en gravid oktober-grupp kommer jag nog gå med i den med då det lika gärna kan bli oktober för mig.

det var någon här innan som skrev att hon hade fixat en oktober grupp på fb! 

• Anonym (Tredje)
    TrueResolution skrev 2025-01-22 09:35:16 följande:

TROR det kanske kanske växer en liten bebis i min mage ... 🥺 Blev så chockad och så svagt att jag inte vet vad jag ska tro!  måste hitta ett digitalt. Bor dock i världens håla 😂

Så roligt att se! Klart positivt! 
    Håller med ovan, digitalt behövs inte för att få det bekräftat, förstår känslan av att hålla den hemligheten själv. Ett sånt speciellt ögonblick ❤️

Här ser jag en svag svag skugga kan lika gärna vara lineeyes. Känner mig dock gravid, moler i magen, sticker djupt i brösten annars inget.
  • Addy99

Har inte varit inne på ett tag nu men hallå grattis alla plus!! 😍 och grattis TrueResolution du som kämpat på så länge! 💖

Själv är jag på ÄL+5 eller 6 men ställt in mig redan på att det inte blir något denna månaden, orkar inte gå och hoppas och sen bli besviken. Men man får ju ändå liiite hopp när man ser alla plus här 😍

• Loppan2025

Hej!

Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 1 år och senaste månaderna har jag ätit letrozol för att korta ner mina cykler (har pco). 

Har denna månad inte fått utslag på ägglossningstester men fick bekräftat av gyn idag att jag har haft en ägglossning, men vet inte när. 
    När jag var hos gyn för att se att ett ägg var på g att släppa så beräknades jag ha ägglossning söndag 12/1. 

NC beräknar att jag skulle haft ägglossning 15/1 (dock ej bekräfta) och Flo sa först 16/1 men ändrade sig sen till 12/1. 

När tror ni jag hade min ägglossning utifrån temp? 

• nannylovisa
    Loppan2025 skrev 2025-01-22 17:11:27 följande:

Hej!

Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 1 år och senaste månaderna har jag ätit letrozol för att korta ner mina cykler (har pco). 

Har denna månad inte fått utslag på ägglossningstester men fick bekräftat av gyn idag att jag har haft en ägglossning, men vet inte när. 
    När jag var hos gyn för att se att ett ägg var på g att släppa så beräknades jag ha ägglossning söndag 12/1. 

NC beräknar att jag skulle haft ägglossning 15/1 (dock ej bekräfta) och Flo sa först 16/1 men ändrade sig sen till 12/1. 

När tror ni jag hade min ägglossning utifrån temp? 

oj jättesvårt att säga tyvker jag! Men jag skulle gissa någon gång mellan cd 17-20 (det syns ju inte datum där på grafen utan bara cd)

• RainbowFamilyDreams

Själv tror jag mensen är på G efter inseminationsförsök 2 :(. Plussade men tidigt missfall i december. Missade troligtvis nu ÄL med en dag.

Jag har BIM 28/1 alltså tis nästa vecka. I lördags började jag få molande värk redan (alltså cirka 6 dagar efter insemiantion, har inte haft molande värk i samband med inseminationen, vilket jag hade i december) , i måndags extremt mycket molande värk nere i buken. Molande sedan i måndags i varierande styrka sedan dess.. har stimulerat med letrozol och ovitrelle samt nu tagit Cyclogest i en vecka. Har nte haft några biverkningar av Cyclogesten så vitt jag märkt...

Kan få molande mensvärk en vecka innan mens, men detta är något på en ny nivå :(. Kan Cyclogesten förvärra? Är inställd på att inte få nått plus men besvikelsen kommer infinna sig ändå.

Nån som känner igen sig? Tråkigt, ska testa till helgen. Men det känns tyvärr som mensvärk och det blir nog IVF senare i vår.

• Rhea

Min mens har fortfarande inte dykt upp, trots att gyn har bekräftat att ÄL har ägt rum och genom test. BIM 7/1

Har nu tagit CB ÄL-test (digitalt) och det blev en blinkande glad gubbe. Fast inget utslag på RFSUs test.

Fattar ingenting, men jag hoppar nog in i februaritråden nu! 

Svar på tråden BIM januari 2025