• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (U)
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:36:56 följande:

Men herregud varför är han inte bara med dig och ligger av sig vid sidan sålänge tills du är redo? Man får väl kompromissa om man har olika behov, det är ju inte heeeelt jag vanligt i fullvuxen ålder att ha ett sexuellt behov och sålänge det sker under samtycke är det väl inte ett problem. Samtidigt som du ska kunna avstå livet ut om du känner för det ingen ska tvinga dig 

Som att han är nåt att ha ändå eller? När han skulle tvinga henne. Hur tror du det blir med tiden? 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:36:56 följande:

Men herregud varför är han inte bara med dig och ligger av sig vid sidan sålänge tills du är redo? Man får väl kompromissa om man har olika behov, det är ju inte heeeelt jag vanligt i fullvuxen ålder att ha ett sexuellt behov och sålänge det sker under samtycke är det väl inte ett problem. Samtidigt som du ska kunna avstå livet ut om du känner för det ingen ska tvinga dig 

Antar att han inte tyckte jag var värd väntan. 4 år i 4 år har jag inte haft dessa känslor... han är den första som sagt att han älskar mig efter mitt ex och jag trodde honom men icke... allt var väl en lögn.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (U) skrev 2025-01-23 15:37:59 följande:
    Vissa killar kan verka snälla, när det sedan är fullständigt tvärtom. Man blir chockad. Det är inte konstigt att du är ledsen. Tillåt dig själv att känna så. Du är ju ledsen och besviken, inte alls konstigt.

Men starkt av dig att lämna honom, det var bra att du gjorde det för din egen skull för det hade inte blivit bra att vara med honom. 

Var din egen bästa vän
    Tack. Han var den första efter mitt ex som jag fick känslor för så känns lite extra jobbigt.
  • Anonym (Hupsu)
    Anonym (U) skrev 2025-01-23 15:38:42 följande:
    Som att han är nåt att ha ändå eller? När han skulle tvinga henne. Hur tror du det blir med tiden? 
    Nej men gjorde han det. Nej såklart, är väl ganska tydligt från början att det inte skulle funka pga hans attityd. Gällande hennes oskuld är det kanske bättre inleda ett äktenskap med en munk då, tror 99% tänker att det är normalt att ligga när man älskar varandra. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:51:01 följande:
    Nej men gjorde han det. Nej såklart, är väl ganska tydligt från början att det inte skulle funka pga hans attityd. Gällande hennes oskuld är det kanske bättre inleda ett äktenskap med en munk då, tror 99% tänker att det är normalt att ligga när man älskar varandra. 
    Har inte någonstans sagt att det inte är normalt att ligga när man älskar varandra, tvärtom, det är endast då jag kan ha sex. Bara för man inte vill ha sex direkt innebär det inte att något är fel. Lägg ner med det. Vi alla funkar inte likadant. Dessutom är jag inte svensk heller om det nu har någon betydelse för att ni ska få en klarare bild.
  • Anonym (Hupsu)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-23 16:07:19 följande:
    Har inte någonstans sagt att det inte är normalt att ligga när man älskar varandra, tvärtom, det är endast då jag kan ha sex. Bara för man inte vill ha sex direkt innebär det inte att något är fel. Lägg ner med det. Vi alla funkar inte likadant. Dessutom är jag inte svensk heller om det nu har någon betydelse för att ni ska få en klarare bild.
    Inte jag heller vad fan har det med saken att göra. är man mer nobel för att man är icke svensk och oskuld livet ut? jag är utlänning men har enbart legat med män totalt alla svenska. Se hur det ser ut i många länder där man försöker tygla sexuealiteten med alla tänkbara medel. kvinnosyn, våldtäktsststistil. Nu verkar han inte ha bättre kvinnosyn denna men tänker att hade det enbart varit sexdelen det handlar om hade man kunnat komma fram till en deal där han exempelvis träffat andra och hon fått vänta alt att de splittrar på sig men man behöver ju inte dra en slutsats att han inte älskar henne för att han vill ha sex med henne om han såklart velat att hon velat det själv kom igen 
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-23 15:33:54 följande:
    Ja jag avslutade. Jag ville prata ut efter bråket men han satte ultimatum att vi måste ha sex om vi ses, trots att han vet att vi inte haft det än. Allt jag ville var att prata ut... kunde han inte bara sagt "ja vi kan ses och prata" för att sedan se vad som sker? Tydligen inte... vet inte vad hans poäng var med ultimatumet? Skrämma mig? Vad hade hänt om jag låg med honom? Han kanske inte ens hade försökt om vi sågs utan ville skrämmas lite? Kommer leva med detta resten av livet och undra vad som hände med den killen jag trodde var så bra... mitt hjärta är brustet. 
    Och det är jättebra att du gjorde det! Du förtjänar så mycket bättre!

Han var säkert bara ute efter en sak,alltså sex. Eller så var han bara manipulativ.
    Oavsett vilket så ska du bara vara glad att vara av med honom.
    Även om det gör ont nu så kommer det att kännas bättre snart.
    Det vågar jag lova.
  • molly50
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:51:01 följande:
    Han skrev till TS att de skulle ses,men då skulle de ha sex oavsett om hon ville eller inte.
    Dt låter ju inte som någon värd att satsa på.
  • molly50
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 16:25:38 följande:
    Inte jag heller vad fan har det med saken att göra. är man mer nobel för att man är icke svensk och oskuld livet ut? jag är utlänning men har enbart legat med män totalt alla svenska. Se hur det ser ut i många länder där man försöker tygla sexuealiteten med alla tänkbara medel. kvinnosyn, våldtäktsststistil. Nu verkar han inte ha bättre kvinnosyn denna men tänker att hade det enbart varit sexdelen det handlar om hade man kunnat komma fram till en deal där han exempelvis träffat andra och hon fått vänta alt att de splittrar på sig men man behöver ju inte dra en slutsats att han inte älskar henne för att han vill ha sex med henne om han såklart velat att hon velat det själv kom igen 
    Han har försökt manipulera och tvinga henne. Så gör man väl inte med någon man älskar? 
    Men det finns ju en del män som är beredda att göra nästan vad som helst för att få ligga.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-23 17:18:25 följande:
    Och det är jättebra att du gjorde det! Du förtjänar så mycket bättre!

Han var säkert bara ute efter en sak,alltså sex. Eller så var han bara manipulativ.
    Oavsett vilket så ska du bara vara glad att vara av med honom.
    Även om det gör ont nu så kommer det att kännas bättre snart.
    Det vågar jag lova.
    Tack för omtanken, har det väldigt tufft just nu så att höra detta gör mig glad.
Svar på tråden Känner mig ledsen