• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 09:10:36 följande:
    Tror också sex hade gjort det värre. Bara helt galet att sånna människor lyckas få en att ifrågasätta en själv? Jag är toxic för jag reagerar på hans vidriga beteende enligt honom. Det brukade mitt första ex också säga när han gjorde något mot mig och jag reagerade då var jag toxic. Kan dra den likheten mellan de. Kanske bra som flera här inne sagt att hans mask föll rätt snabbt och inte efter 1 eller flera år.

Den här helgen ska jag bara ta hand om mig själv för jag behöver det. Har knappt haft någon aptit.
    Klart att du inte haft någon aptit - du har befunnit dig i flykt-läge, precis som ett jagat djur. Men nu är du tryggt hemma och kan ta hand om dig själv. Laga något gott att äta, bingekolla en bra serie, spela spel, virka en mössa, ta en löprunda. Men INGA sociala medier. Phone off - annat än för vänner.
  • olof 45
    olof 45 skrev 2025-01-09 09:51:45 följande:
    Hur gammal är du? Du låter ibland aningen naiv, och det kan ju vara lockande för manipulativa män. 

Tex. att du skrev meningen "och nu vill han straffa mig med sex?" med frågetecken... Vad är frågan? Om det är normalt? Om det finns en annan tolkning av detta än att han är ett svin som försöker pressa dig? 

Svar nej. Och det borde du ärligt talat inte behöva fråga någon om. 

Så, att du skriver naivt, att ni varit ihop i månader utan sex, att du inte känner igen manipulativt och destruktivt (och omoget!) beteende... Får mig att tro att du är väldigt ung. Vilket är bra på sätt och vis, för då har du tid att lära dig av detta, och hitta strategier för att stärka dig själv och sluta attrahera män som bara vill utnyttja och styra dig...
    Svara gärna på detta TS. Tre likes, så jag kanske har en poäng?
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-10 10:10:52 följande:
    Naiv för att han inte kunde göra som han ville med mig? Det är ju exakt därför han försvinner för jag börjat fånga upp hans lögner (vad jag tror iaf). Jag må vara väldigt ledsen och sårad nu men är absolut inte naiv. Han kunde bli arg om han inte fick som han ville ibland.
    Jag är ung men inte så ung som du verkar tro. 
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-10 10:10:52 följande:
    Och frågetecknet var fel, ingen fråga utan mer och vad är det för vidrigt beteende.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

En del män kan kämpa väldigt länge för att få nån i säng, längre än man kan tro. Han har testat det mesta med dig som typ vilja resa bort med dig för att bevisa att han inte bara är ute efter sex, säga att han "älskar" dig för att få dig att släppa till m.m.

Inget fungerar så då kommer först ett hot "ska ha sex med dig som straff", sen nån form av vädjan "om vi bara har sex så kommer allt bli bra".

Han har helt enkelt tröttnat på att vänta in dig och ALLT han varit ute efter är att sätta på dig och sen gå vidare.

Låt honom INTE lyckas med det utan blocka själv och gå vidare. Du verkar vara en väldigt fin tjej, ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-10 10:39:19 följande:

En del män kan kämpa väldigt länge för att få nån i säng, längre än man kan tro. Han har testat det mesta med dig som typ vilja resa bort med dig för att bevisa att han inte bara är ute efter sex, säga att han "älskar" dig för att få dig att släppa till m.m.

Inget fungerar så då kommer först ett hot "ska ha sex med dig som straff", sen nån form av vädjan "om vi bara har sex så kommer allt bli bra".

Han har helt enkelt tröttnat på att vänta in dig och ALLT han varit ute efter är att sätta på dig och sen gå vidare.

Låt honom INTE lyckas med det utan blocka själv och gå vidare. Du verkar vara en väldigt fin tjej, ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}

Det gör ont om så är fallet för han visste från start att jag inte är ute efter det. Ha ett förhållande i månader för att endast få sex ? Han nämnde även hur han hade lämnat mig för länge sedan om han bara ville ha sex, alltså första månaden typ. Vi har ändå träffats varannan dag typ, ibland 3 gånger i veckan.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-10 10:39:19 följande:

Och tack för omtanken. Vill tacka alla här inne som visat omtanke. Tycker det hjälper ändå att älta här. Med närstående kan det bli rätt turbulent som med min kusin som sade att han kanske har dark humor bara... de förstår inte tyvärr.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 10:50:09 följande:
    Det gör ont om så är fallet för han visste från start att jag inte är ute efter det. Ha ett förhållande i månader för att endast få sex ? Han nämnde även hur han hade lämnat mig för länge sedan om han bara ville ha sex, alltså första månaden typ. Vi har ändå träffats varannan dag typ, ibland 3 gånger i veckan.
    Vedervärdiga personer kan hålla på hur länge som helst för att få det de vill ha, och de blir ursinniga när de inte lyckas. De kan ta till nästan vad som helst.

Försök följa mina ovanstående råd...jag lovar att det kommer att hjälpa.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 10:56:59 följande:
    Vedervärdiga personer kan hålla på hur länge som helst för att få det de vill ha, och de blir ursinniga när de inte lyckas. De kan ta till nästan vad som helst.

Försök följa mina ovanstående råd...jag lovar att det kommer att hjälpa.
    Kan tilläggas att när vi väl ses är han rätt feg, han hade inte vågat säga allt han sagt över telefonen, kanske därför han valde att försvinna på detta sätt. Läskigt hur han verkade så lugn av sig men så fort vi hörs över en skärm blir han ett monster. Det är även det som gjort mig förvirrad då jag tänkt att han är så fin när vi väl ses.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 11:15:36 följande:
    Kan tilläggas att när vi väl ses är han rätt feg, han hade inte vågat säga allt han sagt över telefonen, kanske därför han valde att försvinna på detta sätt. Läskigt hur han verkade så lugn av sig men så fort vi hörs över en skärm blir han ett monster. Det är även det som gjort mig förvirrad då jag tänkt att han är så fin när vi väl ses.
    Vännen, jag tror att jag vill sluta skriva nu. Det känns som att du inte tar till dig något av det jag skrivit hitills.

Önskar dig allt gott.
Svar på tråden Känner mig ledsen