• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 11:31:49 följande:
    Vännen, jag tror att jag vill sluta skriva nu. Det känns som att du inte tar till dig något av det jag skrivit hitills.

Önskar dig allt gott.
    Det får du göra. Jag har rätt att skriva saker jag kommer på som jag inte fått ur mig men känner att jag vill. Jag har rätt att älta, det är en del av min process. Vissa kan prata om vad ett ex gjort för 10 år sedan. Detta är färskt så inget konstigt. Jag behöver prata ut allt, det är så jag funkar och detta forum hjälper mig. Att hålla inne hade inte hjälpt. De som vill lyssna får lyssna, de som inte vill behöver inte.
    Självklart har jag tagit till mig och läst men förklarar bara. Tack för dina råd hursom
  • cosinus
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 10:50:09 följande:
    Det gör ont om så är fallet för han visste från start att jag inte är ute efter det. Ha ett förhållande i månader för att endast få sex ? Han nämnde även hur han hade lämnat mig för länge sedan om han bara ville ha sex, alltså första månaden typ. Vi har ändå träffats varannan dag typ, ibland 3 gånger i veckan.
    Jag gissar att han inte varit ute efter enbart sex. Då hade han nog som du säger inte haft ett förhållande i månader. Jag tror heller inte han behöver ha varit oärlig när han sa att han var villig att vänta tills du var redo. Det kan mycket väl ha varit hans intention och vilja att kunna vänta.

Men bevisligen så klarar han inte av att ha ett förhållande utan sex. Det kan nog fler personer relatera till. För många är det en viktig del. Det gör honom i sig inte till en dålig person. 

Det som gör honom till en dålig person är hur han nu hanterar det hela. Det rimliga hade varit att säga som det är och avsluta. Inte kasta skit som en dyngspridare, ignorera dig och lägga skulden på dig.
  • Anonym (Många)
    cosinus skrev 2025-01-10 12:33:02 följande:
    Jag gissar att han inte varit ute efter enbart sex. Då hade han nog som du säger inte haft ett förhållande i månader. Jag tror heller inte han behöver ha varit oärlig när han sa att han var villig att vänta tills du var redo. Det kan mycket väl ha varit hans intention och vilja att kunna vänta.

Men bevisligen så klarar han inte av att ha ett förhållande utan sex. Det kan nog fler personer relatera till. För många är det en viktig del. Det gör honom i sig inte till en dålig person. 

Det som gör honom till en dålig person är hur han nu hanterar det hela. Det rimliga hade varit att säga som det är och avsluta. Inte kasta skit som en dyngspridare, ignorera dig och lägga skulden på dig.
    Tror samma. Sedan tror jag inte att han hade väntat sig att fortfarande vara sexlös efter fem månader.
  • Anonym (Kim)

Jag tycker du har fastnat i ett osunt ältande. Du har droppat lite info allt eftersom. Hela bilden ser nog lite annorlunda ut. Du duckar för en hel del frågor och även ignorerat bra svar. Det du bör ta upp med din kusin som säger att det är dark humor att antyda eller hota om våldtäkt. Det är så fel det kan bli. Finns inte tillstymmelse till humor i övergrepp. Totalt oförsvarbart. Så täpp igen truten på kusinen. Tror att tråden sinar. Kommer ingen vart. Du klöser dig fast i ett patologiskt ältande. 

• Anonym (Vrf)
    cosinus skrev 2025-01-10 12:33:02 följande:

Vem har sagt att han hade haft ett sexlöst förhållande? Så om det inte händer inom någon några mån så kommer det bli sexlöst? Du vet ju inte vad vi pratat osv. Lite tröttsamt med människor som alltid ska förstå om någon lämnar bara för den inte får sex. Sex blir viktigt när det väl händer och har man lovat en tjej man påstår sig älska att vänta så gör man det, man förlorar inte henne så här och behandlar som skit. Läst massa trådar där folk förstår om killen lämnar om han inte får sex. Är ni seriösa ens? Det händer när det händer och behöver inte hända inom någon månad för att ett starkt förhållande ska etableras. Man lär känna varandra först osv i min värld vilket tar tid. 
  • Anonym (Maja)

Det är dina känslor som spökar.Lugn,du har ju ditt liv ,viktigaste.

• Anonym (Vrf)

Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
    Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(

• Anonym (Elven)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 03:20:27 följande:

Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
    Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(

Att som vuxen vilja ha ett sexlöst förhållande tillhör ovanligheterna. Att vänta till man gifter sig är lite vanligare, men att på obestämd tid bara vänta är det inte särskilt många som gör. För de flesta är sex en viktig del av relationen och att den här killen inte är intresserad av en sexlös relation gör honom inte till en dålig människa. MEN att han kräver sex, tycker att det är kul att skämta om att begå övergrepp mot dig, ignorerar dig under lång tid mm är fullkomligt oförsvarligt. Jag hoppas verkligen att du avslutar helt med honom nu. Jag hoppas också att du hittar en annan kille, som respekterar dig. Det är inte så många som vill ha en relation utan sex, det får du vara beredd på, men de finns! 
  • Anonym (Kim)

Jahapp! Å du hade ju så klart inte blockat honom! Förvånad? Inte ett dugg! 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-12 08:30:21 följande:

Jahapp! Å du hade ju så klart inte blockat honom! Förvånad? Inte ett dugg! 

Inte jag heller tyvärr....

Kan nästan garantera att nästa inlägg från ts blir nåt i stil med "jag hade sex med honom  (gav honom sex som ts uttrycker sig) och nu svarar han inte, vad ska jag göra/skriva nu?"
Svar på tråden Känner mig ledsen